[S3ci0r] Escort MK7 3DHB "97 2.0 NGA

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
na początek krótkie sprostowanie: kiedyś miałem na forum swój wątek, ale z powodu pewnego incydentu poleciał on w kosmos



Historia:
    Auto zostało sprowadzone z Niemiec w czerwcu 2006 roku. W styczniu 2007 roku brat kupił tego escorta jak się później okazało od znajomego znajomego za 7900zł. Przez następne 2,5 roku służyło mu ono jako środek transportu do pracy i na zawody breakdance'owe. W tym okresie przy aucie w sumie nic się ciekawego nie działo, standardowe wymiany eksploatacyjne takie jak wymiana klocków hamulcowych, sprzęgła, elementy zawieszenia itd. Przez drugą połowę roku 2009 auto zostało podarowane naszej mamie i w sumie od tamtego momentu escort praktycznie stał bezczynnie pod domem na podwórku. Sporadycznie był używany na wyjazdy na działkę albo do marketu po zakupy. Brat nie chcąc sprzedawać auta do którego ma sentyment bo to jego pierwsze i kupione za własno zarobione pieniądze, widząc jego straszliwy, bezużyteczny los pewnego zimowego i ponurego ranka powiedział do mnie: "Jak zrobisz prawko to dam Ci mojego escorta". Więc nie zastanawiając się zbyt długo ruszyłem do autoszkoły i zapisałem się na kurs prawa jazdy. Ukończyłem szkolenie w niespełna miesiąc czasu (jakoś kilka dni przed wigilią) a egzamin zaliczyłem 6 stycznia 2010 roku. Przejmując to auto obiecałem bratu że się nim dobrze zaopiekuję...


Specyfikacja:
    Nadwozie: Hatchback 3-drzwiowy
    Rok produkcji: 1997
    Silnik: 1.4 EFi CVH
    Moc: 55kW / 75KM
    Paliwo: Pb95
    Kolor: Amparo Blue


Wyposażenie standardowe:
    - wspomaganie kierownicy
    - ABS
    - 2 poduszki powietrzne
    - elektryczne szyby
    - szyberdach manual
    - halogeny
    - elektryczne sterowanie wysokości świateł
    - spojler z 3-cim światłem stopu
    - radio Pioneer DEH-3900MP
    - alufelgi RH K1 7Jx15 ET38


Modyfikacje:
    - zestaw głośników Hertz DSK 165 na przód
    - białe podświetlenie przycisków wraz z niebieską sygnalizacją włączenia
    - niebieski podświetlenie zegarka
    - alarm + centralny zamek na pilota typu scyzoryk
    - grill plaster miodu wsunięty do środka, wcześniej był jakiś customowy siatex
    - przełącznik zespolony z 6-stopniową regulacją prędkości wycieraczek
    - przerywana tylna wycieraczka
    - dymione kierunkowskazy w błotnikach
    - automatyczne załączanie świateł mijania i pozycyjnych
    - lusterka w kolorze nadwozia
    - domykanie szyb (moduł komfort)
    - białe felgi cosworth 8Jx25 na oponach yokohama s.drive as01 195/45R16
    - hamulce przód od Mondeo MK1 2.5 V6: zaciski pomalowane na niebiesko, tarcze mikoda GT, klocki RH
    - skrzynia ciśnieniowa Hertz ES300 + wzmacniacz JBL GTO 7001 + kable sygnałowe 3,5m Sinuslive CA35
    - fotele recaro
    - lampy angel eyes black
    - lampka ghia z przekaźnikiem czasowym
    - swap silnika na 2.0 NGA 136KM z Forda Mondeo MK1
    - kolektor wydechowy z Focusa MK1 ST170
    - tłumik środkowy i końcowy z Escorta RS2000

  
 
chyba ktoś chce wystawić auto do konkursu
ale bez zdjęcia klapy bagażnika nie zagłosuję
  
 
przejrzałeś me nikłe zamiary a co do klapy to kris ma uchwyconego kranczipsa
  
 
hamulce weszły bez problemu?

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Czemu by miały nie wejść?

Ładny escort
  
 
kleszczu, oczywiście, ale coś tam trzeba pomodzić jeden mod to trzeba rozwiercić zwrotnicę z fi 10 na fi 12 a drugi to albo dać dystans 3mm pomiędzy piastę a tarczę hamulcową, albo zjechać 3mm z jarzma
  
 

no i w końcu udało się skompletować cały zestawik do lakierowania:

Pistolet DeVilbiss FLG 5
Odwadniacz pod pistolet Devilbiss HAF-507
Regulator ciśnienia pod pistolet Lare AR01LS
Gumowy przewód powietrzny Semperflex 10x3,5mm 10m
Szybkozłączki 1/4''
Stojak

Jutro albo w środę jadę podpiąć pod kompresor sprawdzić ile czasu można pryskać zanim ciśnienie spadnie. Rewelacji się nie spodziewam, ale tragedii też nie powinno być
  
 
Co tu tak wyczyszczone masz w wątku?
  
 
no bo wątek od nowa musiałem założyć, stary poleciał bezpowrotnie w nicość
  
 
Dzisiaj pomierzyłem czasy pracy pistoletu pod kompresorem, szału ni ma

regulator pod pistoletem ustawiony na 2,5bar:
po ~11sec od wciśnięcia spustu załącza się sprężarka kompresora
po ~20sec od wciśnięcia spustu zaczyna spadać ciśnienie na regulatorze
po ~46sec pełne napełnienie kompresora (przy zwolnieniu spustu po 11sec)
po ~1min 10sec pełne napełnienie kompresora (przy zwolnieniu spustu po 20sec)



regulator pod pistoletem ustawiony na 2,0bar:
po ~12sec od wciśnięcia spustu załącza się sprężarka kompresora
po ~30sec od wciśnięcia spustu zaczyna spadać ciśnienie na regulatorze
po ~43sec pełne napełnienie kompresora (przy zwolnieniu spustu po 12sec)
po ~1min pełne napełnienie kompresora (przy zwolnieniu spustu po 30sec)

no i udało się kupić wymarzone red-white'y

zanim trafią na auto, czeka je przeróbka na black-white'y :cool:


[ wiadomość edytowana przez: S3ci0r dnia 2016-02-04 03:33:21 ]
  
 
Sicior i czego to dowodzi ?
  
 
że będzie zabawa
  
 
Po co je ściemniasz,zepsujesz je tylko,a drugi może śmiało walić w dupe i powiedzieć ,że nie widział stopu i te lampy nie mają homologacji
  
 
to tak nie działa, bo jadący za mną ma obowiązek zachować należyty odstęp aby wyhamować.
  
 
ale nie do końca to obowiązuje jeżeli masz niewidoczne światła STOP.
Kiedyś z Muchą przerabialiśmy ten temat
  
 
Coś tam będzie widoczne ale dobry prawnik i pozamiatane.
Nie przyciemniaj ich,stracą cały urok.
  
 
Czyli według tego co mówicie jeśli posiadam stuletnie auto zabytkowe to ktoś może mi legalnie pełną parą wjechać w dupę i jest kryty? Wynalazek świateł stopu datuje się na 1914. Wprowadzony został jednak trochę później.

W bardziej normalnej sytuacji mogę też po prostu ostro hamować silnikiem.

Ponadto wiele współczesnych aut elektrycznych ma możliwość ustawienia bardzo mocnej regeneracji, która spowalnia pojazd niemal jak hamulce, a światła stopu wcale się wtedy nie świecą.

Zatem idąc jeszcze dalej widzę, że mamy pełne prawo wpieprzyć się w tył autobusu czy cieżarówki zjeżdżającego z górki na włączonych retarderach, bo nie świeciły się światła stopu.

Z pewnością znajdą się jeszcze inne niecodzienne sposoby zmniejszania prędkości pojazdu.



S3ci0r, rób światła, na innych się nie oglądaj. Jakby Cię naszła kiedyś wątpliwość to sobie kupisz lepsze żarówki.
  
 
tak myśląc to światła STOP nie są w ogóle potrzebne


[ wiadomość edytowana przez: markko666 dnia 2016-02-06 10:20:06 ]
  
 
1. ładniejsze są takie jakie są
2. wg przepisów lampy muszą mieć homologację. jeżeli nie mają to winę przylepiają tobie. Jeżeli policjant stwierdzi że są modyfikowane, to może uznać że pozbawiłeś je homologacji, pomimo że mają znaczki.
  
 
jak masz zamiar je sciemniac to wez je folia czarna do lamp i zobaczysz jak wyjdzie zawsze folie mozesz zerwac a lakier ciezko zmyc pozniej