VAZ 212183 farmaceuta89

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Pragnę zaprezentować wszystkim swoje brzydkie kaczątko jakim jest Łada Niva w dość nietypowej wersji. Cały projekt powstawał dobrych kilka lat, ale jakoś nigdy nie było czasu żeby prezentować na forum ten wynalazek, po za tym projekt nigdy nie jest skończony w 100% i nigdy chyba nie będzie hehe

https://drive.google.com/open?id=0B2qKl0n0pW7LTVdBVWYzb2NsQXM

Zaczynając od początku...
Pewnej niezbyt pięknej niedzieli obudziłem się na kacu, przeglądając z nudów portal z ogłoszeniami znalazłem to "coś" i od razu wiedziałem że musi być moje. Akcja była dość szybka i spontaniczna w ciągu paru dni sprzęt stał już u mnie na warsztacie, a ja drapałem się po głowie myśląc co za g*wno kupiłem....
Stan nivy był opłakany... chociaż opłakany to mało powiedziane. Silnik z uszkodzoną pompą wody odpalał ale nie sprawdzałam go bo i tak w planie był diesel. Cały środek dostałem w postaci puzzli do samodzielnego montażu, ponieważ poprzedni właściciel planował remont ale miał więcej oleju w głowie i po prostu pogonił samochód w ludzi. W samochodzie nie stwierdziłem obecności podłogi, progów, podłużnic, tylnego pasa i kilku pierdół. Ogólnie załamałem ręce, ale zabrałem się do roboty poszła w ruch spawarka i jakoś wszystko polepiłem w całość. Jeszcze przed całą rekonstrukcją karoserii wpasowałem klekota 1.9d z poloneza traka wraz ze skrzynią 5b.
Po przeszło pół roku samochód stał na kołach, był pomalowany, a nawet jeździł
Praktycznie podczas każdej wyprawy bo inaczej jazdy tym samochodem nazwać nie mogę ujawniały się błędy konstrukcyjne. Przez następne pół roku trwały poprawki tych błędów wskazujące na to, że chyba przesadziłem ze skalą modyfikacji.

Składając auto po remoncie postanowiłem zmienić środek według swojego gustu bo z oryginalnego niewiele się zachowało. Fotele wstawiłem z BMW e34 podgrzewane, kanapa z oparciem poszła do zwężania, cała kanapa konstrukcyjnie została przesunięta do tyłu, żeby zrobić miejsce na nogi ewentualnym pasażerom. Podłogę dodatkowo wygłuszyłem na to poszedł materiał służący na obicia do głośników, wygląda spoko ale ciężko się sprząta. Drzwi dostały nowe boczki obite gąbką i eko skórą.

Gdy samochód już jeździł jako tako narodził się pomysł żeby uturbić motor, jak pomyślałem tak zrobiłem. Nie obyło się bez problemów i niespodzianek. Największym problemem było smarowanie, albo przynajmniej miałem pecha bo z 2 razy zgubiłem olej przez pęknięty przewód, ale na dzień dzisiejszy uporałem się z tym.
Żeby mieć kontrole nad funkcjami życiowymi silnika dostawiłem zegary ciśnienia i temp oleju + voltomierz z audi 80. Cały czas mam problem z kontrolą poziomu oleju w silniku bo sprawa z miarką oleju przez modyfikacje misy zasługuje na oddzielną opowieść, więc olej jest na oko hehe.

Następną modyfikacją było zrobienie na nowo drzwi kierowcy. Problem polegał na tym że samochód jest dłuższy od zwykłej nivy o 30 cm i to w miejscu drzwi. Nigdzie takowych nowych znaleźć nie mogłem, mimo że krążą słuchy o tym, że na zachodzie są w produkcji. Jeśli ktoś wiedział by o takim zjawisku proszę o kontakt bo jeszcze nie zabrałem się za drzwi pasażera
Priorytetem w tworzeniu drzwi było zamontowanie jednej długiej szyby, sztuka się nawet udała a do tego szyba jest elektrycznie podnoszona, zamontowany został też centralny zamek.

Aktualnie w planie jest znalezienie kogoś do uszycia nowej plandeki bo obecna nie spełnia swojej funkcji, oraz rekonstrukcja drzwi pasażera. Myślę jeszcze o przerobieniu klapy bagażnika żeby otwierała się na bok, bo opcja która jest aktualnie czyli otwierana do dołu praktycznie wyklucza użycie bagażnika.

Poniżej galeria zdjęć.

https://drive.google.com/open?id=0B2qKl0n0pW7LWEJQdW11b1QyMnc

Taka niva to porostu niekończąca się opowieść.
Zapraszam wszystkich do komentowania i oglądania.

P.S. Jeśli ktoś widział drugą taką nive 212183 proszony jest o kontakt, bo źródła mówione podają, że były sprowadzone do polski przynajmniej dwie sztuki.

[ wiadomość edytowana przez: farmaceuta89 dnia 2016-02-18 22:57:49 ]
  
 
Model fajny i bardzo rzadki, za ile zgarnąłeś jeśli to nie tajemnica.

A i zapytam przy okazji: co z 6-stką ? Masz ją jeszcze ?

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
oglądając zdjęcia z odbudowy to trzeba wyraz szacunku złożyć choć chyba nie do końca dobrze że cała podłoga jest na prostej blasze, ale domyślam się że były jakieś problemy ze znalezieniem oryginału, ciekawy samochód choć te drzwi takie jakieś dziwne się wydają
  
 
Świetnia robota. Ręce z dupy ci nie rosną. Ciesze się z całej roboty. Pokonałeś strach. Niektórzy na forum pewnie by powiedzieli, że to się nie opłacało, ale tobie się opłacało. Twoje drzwi pasują do auta wizualnie bardziej. Poznałem swoją przednią szybę i pokrywę bagażnika.

Widzisz emde, można? Można. Tylko trzeba chcieć,
  
 
Twoja Lade zrobiła organizacja bronto.
Robią oni na bazie rodziny 2121 różne ciekawe konstrukcję.
Na przykład:
brontolonde
  
 
Google z pomocą przyszło i wyszło, że 212183 to wygląda tak:




[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2016-02-20 18:37:38 ]
  
 
Tez mi się tak kojarzyło i dlatego zastanawialem się o co biega z tymi drzwiami?

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
w naszych czasach google jest lepsze niż Sherlock Holmes
  
 
Cytat:
Model fajny i bardzo rzadki, za ile zgarnąłeś jeśli to nie tajemnica. A i zapytam przy okazji: co z 6-stką ? Masz ją jeszcze ?



Finalnie dałem za nią 1500, myślę że po bożemu. Wystawiona była za 2500, zdjęcia na necie były mocno nie aktualne i od razu powiedziałem dla człowieka, że tyle nie dam.

6-stka czeka w garażu na ciepełko i kolejne modyfikacje

Cytat:
oglądając zdjęcia z odbudowy to trzeba wyraz szacunku złożyć choć chyba nie do końca dobrze że cała podłoga jest na prostej blasze, ale domyślam się że były jakieś problemy ze znalezieniem oryginału



Prawdę mówiąc nawet nie szukałem podłogi, prostszym rozwiązaniem wydało mi się kupienie grubszej blachy i wygięcie na giętarce, teraz blacha na podłodze ma 1,5mm, a podłużnice zrobiłęm z profili zamkniętych o ściance 2 mm, więc przynajmniej o te elementy się nie martwię, chociaż prosta blacha ma minusy, bo potrafi "psztękać". Ciekawostką są progi, do odbudowy całej długości po jednej stronie potrzebujemy dwóch sztuk lewego i prawego.



Cytat:
Poznałem swoją przednią szybę i pokrywę bagażnika.



Wielkie dzięki, że w ogóle odważyłeś się wysłać te elementy, bo z odbiorem osobistym miał bym problem hehe

Cytat:
Twoja Lade zrobiła organizacja bronto.



Tak wiem też szukałem trochę o niej, żeby wiedzieć jak pierwotnie wyglądała, mam nawet trochę plastików widocznych na zdjęciach. Miała nawet w oryginale elektryczne lusterka.