forum klubowedołącz do klubulista klubowiczówauta klubowiczow
  

[jaszczur] Fiesta MK4 - Traktorek vel Poligon Doświadczalny

  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
1 2 3 4 5»
 Autor 
 2016-03-06 00:28:01

Jako że parę osób było zainteresowanych moimi zabawami z dizlem, to postanowiłem i tu założyć wątek.

Tak na szybko parę fotek:






Obecnie siedzi tam wyjątkowo oszczędny i dynamiczny* silnik 1.8D.
Blacha trzyma się w miarę kupy. Tak szczerze mówiąc za ~1000pln nie ma się co spodziewać cudów. Jak na razie jeździ, i chwilkę jeszcze pojeździ, bo muszę ogarnąć parę pierdół w focusie.

Plan jest prosty.
Wykonać w miarę możliwości czasowych i finansowych jak-naj-szybszego i najmocniejszego traktora opartego na tym słupku, jak to tylko możliwe.

c.d.n


*niepotrzebne skreślić
2019-05-20 10:23
  
 
 2016-03-06 01:06:17

To jaki masz plan na pierwsze mody dragstera?
2018-07-13 21:27
  
 
 2016-03-06 01:12:37

Dragstera

Po kolei:
-złożenie kolejnego mtdi od zera i swap
-złożenie pompy 12mm
-wtryski od rovera 45 z końcówkami 0.260mm
-hybrydowe turbo na bazie t25 z iveco 2.5
-fmic
-dodatkowe chłodzenie oleju

zastanawiałem się jeszcze nad delikatnym rozwiertem bloku do większej pojemności, ale tak szczerze mówiąc nie mam za bardzo pomysłu na to z jakiego innego słupka mogły by ewentualnie podejść tłoki z korbowodami.
2019-05-20 10:23
  
 
 2016-03-07 00:19:27


Dziś wlazłem do kanału, celem obadania stanu traktora, i totalnej tragedii nie ma.
Ogólnie mnie zdziwiło, bo ktoś próbował nawet o nią dbać:




Po kuracji młotkowej (poszedłem na żywioł) udało mi się odnaleźć JEDNO miejsce które odsłoniło takie oto coś:


Tu wprawdzie jest rudo, ale o dziwo wszystko twarde i żadnych dziur:


Mocowanie tylnej belki wygląda tak, z obu stron:


Tak szczerze mówiąc spodziewałem się za tą cenę znacznie większej tragedii... A widywałem fiesty naprawdę w gorszym stanie niż ta, i to za znacznie większe pieniądze niż wydałem na to MK4...

Wczoraj sobie posiedziałem chwilkę na olx.pl, i stwierdziłem że nie ma się co pierdzielić, i dziś fiesta zrobiła bez problemów ponad 150km, i przywiozła sobie ototo:



Pod ścianą dawca bloku już czeka od jakiegoś czasu:


Zarówno blok jak i głowica pójdą do splanowania i sprawdzenia szczelności, żeby wykluczyć wszelakie przygody związane z uszczelkami pod głowicą.

W trakcie jazdy jest troszkę głośniej niż być powinno. Obczajony wydech i powód:


Generalnie silnik chodzi bardzo fajnie i jest w bardzo dobrym stanie, odpala dobrze, jeszcze się pomyśli jakie przeznaczenie go spotka.
2019-05-20 10:23
  
 
 2016-03-07 08:00:24

to raczej mało rudej jak na fiestę. Będziesz robił blachę?

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
2019-06-10 11:17
  
 
 2016-03-07 12:16:42

Też uważam, że ta fiesta jest całkiem zdrowa, jak na forda, jak na fiestę, i jak na mk4

Nie będę robił blachy, na chwilę obecną w grę wchodzi tylko antykorozja + konserwacja.
2019-05-20 10:23
  
 
 2016-03-08 20:23:57

No to lecimy dalej z koksem, zestaw nowiusieńkich uszczelek do 1.8D/TD (komplet):



Może tym razem uda mi się tak złożyć ten motor żeby nic, absolutnie nic nie ciekło - bo przy poprzednim niestety ta sztuka mi się nie udała tak do końca jak bym tego chciał.
2019-05-20 10:23
  
 
 2016-03-12 16:22:03

Ciekawe ile finalnie wypluje. Już się końca projektu nie mogę doczekać. Co do rozwiertu to wał i korba może od Tranzystora mk 4 2.2D podejdzie ?
2019-01-13 11:09
  
 
 2016-03-27 12:52:10

Świńta świnta, a my tu spawome:





Wreszcie pierdzenie ustało, i teraz sobie tylko ładnie, cichutko klekota

I funkiel nówka amor ze szrotu:

2019-05-20 10:23
  
 
 2016-03-27 13:33:02

Widze,że u Ciebie świnta w garage
2019-05-25 07:54
  
 
 2016-03-27 20:10:44

Ostatnio tylko w niedzielę i święta mam wolne, więc trzeba wykorzystywać...
2019-05-20 10:23
  
 
 2016-05-28 01:23:50

Traktorek sobie jeździ po powrocie z Chorwacji, dzielnie nabija kilometry, nic się z nim nie dzieje.
W tak zwanym czasie, trwa kompletowanie części pod nowy silnik.

Oczywiście podstawy, typu uszczelki, panewki, pierścienie, wysprzęglik, już dawno kupione, i czekają:




Pierdółka w postaci licznika z obrotomierzem, którego w chwili obecnej Fiesta nie ma:


Nowiutkie końcówki wtryskiwaczy z dyszami 0.250, które kupiłem za śmieszne pieniądze w Germanii:


Wylądują one oczywiście we wtryskach z Rovera:


Które będą zasilane przy pomocy odpowiednio wyprofilowanych przewodów wysokiego ciśnienia, które zamówiłem, te już nie będą pękać:


To wszystko wyląduje w głowicy która jest już po kompletnym remoncie i regeneracji:


Ale najbardziej dziś ucieszył mnie ten widok:







Jest to turbina hybrydowa z iveco 2.5 (T3), po regeneracji i modyfikacji w Perun Turbo. Modyfikacja polegała na założeniu znacznie wydajniejszego i lżejszego, kutego koła kompresji, dzięki temu turbo będzie tłoczyć sporo więcej powietrza, i sporo dłużej, dając znacznie mniej "górzysty" przebieg momentu.



To jest to samo turbo które na zlocie fordtechu powitało wszystkich kupą dymu i radości - ze względu na późne wstawanie (od 3 tyś obrotów). Powyższa modyfikacja spowoduje że dymu będzie znacznie mniej, a mocy znacznie więcej.

Turbinka wygląda jak nowa, nie mogę się już doczekać aż zacznę to wszystko składać, i jak zacznie to żyć.

Oczywiście dostałem w paczce stare części, czyli oryginalne koło kompresji oraz łożyska i uszczelnienia:




Taka turbina + wtryski 0.250 + pompa 12mm nad którą się jeszcze zastanawiam, pozwala vagowcom na swobodne wykręcanie >200-250KM z jakimiś kosmicznymi Nm. Ale z racji fiestowej skrzyni, przegubów, półosi, samej stosunkowo niewielkiej masy fiesty, a co najważniejsze - praktycznie niewiadomej wytrzymałości fordowskich korbowodów, tłoków i słupków - nie celuję w taką moc. Na początek poskładam jakąś średnią pompę 11mm, i przyceluję najpierw w okolice 170KM. Co będzie później - się zobaczy.

c.d.n

[ wiadomość edytowana przez: jaszczurtd dnia 2016-05-28 01:42:02 ]
2019-05-20 10:23
  
 
 2016-05-28 04:13:13

ile Perun sobie policzył za robotę?
ale upg, mam nadzieję, że elringa nie kupiłeś?
2018-10-17 20:40
  
 
 2016-05-28 06:46:43

170koni toż to będzie pocisk a nie traktorek.
2019-01-13 11:09
  
 
 2016-05-28 10:09:55

jethro, podstawowa regeneracja + kute koło kompresji = 1490 brutto

A co do elringa - nie chciałem elringa, ale dostałem elringa
To jest metalowa uszczelka, a nie kompozytowa, więc mimo wszystko powinno być dobrze.

Kubzik, no tak też sobie myślę.
2019-05-20 10:23
  
 
 2016-05-31 20:16:00

ten silnik to kupa .........
a nie to nie to forum
2016-08-28 10:03
  
 
 2016-05-31 20:55:59

A ten tu czego znowu?
2019-05-20 10:23
  
 
 2016-10-10 08:32:28

Jako że posucha na forum, a temperatury i aura za oknem sprawiają że kości bolą, stwierdziłem że jest to doskonały moment by zacząć wreszcie coś działać w temacie.



Zabrałem się za rozbieranie dawcy pod nowy silnik...


Pierwsze zdjęte panewki ze stopek korbowodów napawają optymizmem: ładny kolor, prawie brak rys:


Główne panewki pod podporami też nie wyglądają najgorzej:



Jednakże im dalej w las, tym ciemniej, i więcej krzaków; to są panewki z korbowodów:



Sam wał wygląda ładnie, żadnych rys, pod paznokciem nic nie czuć:


Poradzono mi żebym nie ruszał wału, jedynie zapodał nowe panewki, i tyle. Tak też uczynię. Z modyfikacji samego silnika, zamierzam dać blok do nazwijmy to "zabielenia" powierzchni - żeby nie było cudów z uszczelką pod głowicą. Same cylindry wyglądają ładnie, widać jodełki, żadnych nienaturalnych rys. Sprawdzę jedynie jaka jest szczelina w pierścieniach - starych i nowych.

Dodatkowo paczuszka z kucizną już w drodze: chyba jedyną zamówioną ever do tego silnika:


[ wiadomość edytowana przez: jaszczurtd dnia 2016-10-10 08:33:10 ]
2019-05-20 10:23
  
 
 2016-10-10 10:16:58

jaką moc planujesz albo przewidujesz?

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
2019-06-10 11:17
  
 
 2016-10-10 11:08:35

Graty które gromadzę, w innych projektach (vagi) są w stanie zrobić ok. 200-250KM. Co będzie tutaj - się okaże.

[ wiadomość edytowana przez: jaszczurtd dnia 2016-10-10 12:20:15 ]
2019-05-20 10:23