Kolektor wydechowy 4-2-1 problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie. Piszę z prośbą o pomoc, ponieważ ostatnio udało zakupić się kolektor 4-2-1 do mojego 2.0. Wiadomo, że największy problem adaptacji jest układ mocowania szpilek. Z tego co pamiętam ponoć ktoś z forum miał możliwość wycięcia w dobrych pieniążkach flanszy gotowej do przespawania. Czy ma może ktoś namiary do tej osoby. Liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam.">
Co do samego kolektora. To prócz zaspawania otworów od egr, należy również przenieść czujnik lambda do miejsca gdzie spaliny łączą się razem? czy macie jeszcze jakieś wskazówki, porady...chętnie przeczytam każdą odpowiedź
  
 
Flansz możesz zrobic sam ,starczy odrysowac Na 10mm blasze uszczelke z zeteca ,wyciac w koło na prosto nie musi byc jak uszczelka ważne żeby otwory na śruby się zgadzaly i na otwory wydechowe ,i najważniejsze te otwry najlepiej wiertarka stołowa 3 wiertlo i jedziesz wokoło, potem przecinaknie za szeroki, rozcinasz z jednej i drugiej strony i wybijasz ,dopieszczas kamieniem na wiertarke badz frezem jak masz szlifierke prostą/dremel ,bo wiertarka ma za małe obroty i szybciej się kamień zurzywa a frez kruszy ,ale zrobisz ,potem ustawiasz i spawasz ,otwory w glowicy czyms zaslep w trakcie spawanie zeby szlaka do srodka nie leciala ze spawu ,chyba ze zrobisz tak ze ci rury wejda we flansz to lepiej bedzie obspawac ,a otwor na sonde wstaw na tej prostej ostatniej rurze ,gdzies posrodku bedzie ok

[ wiadomość edytowana przez: blady84 dnia 2016-04-07 23:43:39 ]
  
 
A nie prościej iść z tym do zakładu,gdzie wycinają CNC ?
  
 
niektóre focusy miały kolektor stalowy z flanszą identyczną jak nasze zeteki - nie pamiętam które silniki, ale poszukam w domu bo mam gdzieś manuala

wystarczy odciąć i pospawać z twoim

jak szukałem do siebie to były na allegro od 30 do 50 zeta

za 50 nikt flanszy ci nie wytnie

podumaj nad takim patentem
  
 
focus 1,8 i 2,0 zetec
np taki:
KLIK
  
 
Cytat:
2016-04-08 10:54:18, fryszard pisze:
focus 1,8 i 2,0 zetec



oooo widzisz

już nie muszę szukać

poza tym cena dobra - za 40 nikomu nie będzie się chciało flaszy wycinać
  
 
skoro kolektor z foki pasuje prawie plug&play to może nie potrzebnie zagracam sobie problem z 4-2-1. Jest jakaś poprawa po zmianie kolektora ?
  
 
ale z foki masz 4-1 czyli taki jak ty fabrycznie tylo ze spawany, chyba ze od st 170 tez pasuje ale trzeba dolne rury przerobic. a co do poprawy to raczej jej nie odczujesz, bedzie cos lepiej ale nie jakos wyczuwalnie , moze ze 2-3 kunie dojdą to wszystko

[ wiadomość edytowana przez: fryszard dnia 2016-04-08 21:35:20 ]
  
 
Zawsze mnie zastanawiało po co ludzie rzeźbią to stare żelastwo od RS2000. Jeszcze z 10-8 lat temu to może miało sens, ale dzisiaj spawać jedną rdzę do drugiej. Ten kolektor nie ma nic co pozwalałoby go łatwo zaadoptować do Zeteca. Nie pasują otwory na śruby, nie pasuje rozstaw kanałów, kształt rur nie pasuje do kanałów wydechowych głowicy, nie pasuje sonda, nie pasuje EGR. A najlepsza bania jest jak ktoś się uprze, zbuduje taki kolektor i nigdy nie pojedzie tego wystroić i wszystko na marne.
Serio już by prościej było przerobić jakiś inny 4-2-1 od jakiejś Hondy czy Mazdy, bo odkąd chińczycy robią takie kolektory to za 300zł można taki wyrwać nówkę sztukę.
A jako, że wszystkie Focusowe kolektory pasują również do silvera to opcji jest naprawdę wiele.
  
 
a u mnie w garażu leży kolektor z rs2k spasowany pod zeteca 1.8 tylko jeszcze nie wiem co z nim zrobic
  
 
Cytat:
2016-04-10 00:25:14, Mikatt pisze:
a u mnie w garażu leży kolektor z rs2k spasowany pod zeteca 1.8 tylko jeszcze nie wiem co z nim zrobic



chętnie przygarnę jak nie wiesz co z nim zrobić
  
 
Miałem do mdo wrzucić ale brak weny bo przy okazji skrzynie zmienić, reduktor, wał i wiązkę silnikową ale wolę chyba sprzedać
  
 
do mondeo to bys jeszcze musiał miske olejowa zmienic bo ma w innym miejscu wyporowadzenie na rure
  
 
szlifierka migomat leżą w garażu to by się poradziło bez problemu
  
 
Cytat:
2016-04-08 23:10:04, darek4488 pisze:
Zawsze mnie zastanawiało po co ludzie rzeźbią to stare żelastwo od RS2000. Jeszcze z 10-8 lat temu to może miało sens, ale dzisiaj spawać jedną rdzę do drugiej. Ten kolektor nie ma nic co pozwalałoby go łatwo zaadoptować do Zeteca. Nie pasują otwory na śruby, nie pasuje rozstaw kanałów, kształt rur nie pasuje do kanałów wydechowych głowicy, nie pasuje sonda, nie pasuje EGR. A najlepsza bania jest jak ktoś się uprze, zbuduje taki kolektor i nigdy nie pojedzie tego wystroić i wszystko na marne. Serio już by prościej było przerobić jakiś inny 4-2-1 od jakiejś Hondy czy Mazdy, bo odkąd chińczycy robią takie kolektory to za 300zł można taki wyrwać nówkę sztukę. A jako, że wszystkie Focusowe kolektory pasują również do silvera to opcji jest naprawdę wiele.



Miałem z rsa. Mam z st170.
Wynik ?
Wole z rsa w swoim RQB.

Te nowki sztuki za 300 to badziew straszny. Kupiłem i zaraz sprzedałem.
  
 
Cytat:
2016-04-10 20:27:30, kiciek pisze:
Miałem z rsa. Mam z st170. Wynik ? Wole z rsa w swoim RQB. Te nowki sztuki za 300 to badziew straszny. Kupiłem i zaraz sprzedałem.


ten ST'kowy miałeś z wyciętym "baranem" na dole czy taki jak fabryka puszczała?
  
 
W swoim byłym Escorcie przy silniku 2.0 16v (NGA) miałem różne kolektory: najpierw 4-1 (tzw. baran) z Focus'a MK 2.0 16v, później ten z N7A i w końcu został z ST170...

Według mnie to silnik najlepiej się zbierał na tym z ST170.
  
 
Kun w ta czy w ta szkoda zachodu, lepiej suszarke tam wkomponowac i od razu inne auto
  
 
Bardziej rozmyślam sprawę ze sprężarką niż turbiną. Eaton m62 z merca był by najlepszym rozwiązaniem, chodź przeczuwam problem z wystrojeniem tego ustrojstwa...nie obejdzie się pewnie bez piggyback'a