Praca dyplomowa POTRZEBNA POMOC !!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam mam do zrobienia prace dyplomowa no i wpadlem na pewien pomysl ale potrzebuje pomocy, chce zrobic uklad ktory bedzie pokazywal chwilowe spalanie porownywal to z iloscia benzyny w zbiorniku i na tej podctawie na wyswietlaczu pokaze sie informacja ile jeszcze kilometrow przejedziemy przy tym spalaniu, ale mam kilka problemow znalazlem uklad ktory oblicza chwilowe spalanie Tutaj
ale ten uklad dziala tylko przy wtryskach i przy autach ktore maja podlaczenie pretkosciomieza elektroniczne co znaczy ze do 125p niemoge tego podpiac wiec prosze was o pomoc czy sa jakies uklady chwilowego spalania ktore moge zastosowac w 125p

  
 
No to żeś woadł ja śliwka w kompot!! Gratuluję!! Życzę wiele radości z pracy zapału i kilograma nerwów!! Powodzenia!!
  
 
może pompa paliwa z 'przelewem' i przepływomierz na przewodzie od pompy do gaźnika..?
  
 
najlepiej by bylo jak bym otrzymal sygnal elektroniczny od tego uzadzenia ktore miezy chwilowe spalanie Koniu mi mowil o jakims ukladzie tylko niepamietam co to bylo
  
 
Cytat:
2003-10-15 17:02:01, schwepes pisze:
może pompa paliwa z 'przelewem' i przepływomierz na przewodzie od pompy do gaźnika..?


w sumie to powino zadziałac w takiej konfiguracji




wiec zatkać odpływ w paliwa w gaźniku a przepływomierz umiećić pomiedzy trójnikiem a gaźnika bo wtedy cała przepływająca benzyna bedzie spalana
w przypadku układu bez zmiam bedziesz potrzebował 2 przepływomierze czyli 1 za pompą a 2 na odpływie gaźnika
  
 
Witam...W trabancie dwusuwowym bylo kiedys cos takiego...w wersji de luxe...na przewod paliwowy przed gaznikiem zalozony przeplywomierz...taka mala puszeczka ze smigielkiem w srodku)) To badziewko podpiete do wskaznika w kabinie...Popytaj na Forum ''Cartoontrabant''...Tam czesto padalo pytanie jak do czterotakta zalozyc ten bajer...
Forum Trabanciarzy

-----------------
http://plepleple.pl
  
 
Ja bym pokombinowął tak.
Zastanowić sie co najlpiej opisuje zuzycie paliwa ? (predkosc, obroty, podcisnienie w gazniku). Podpiać to pod jakąs elektronike (licznik rowerowy, obrotomierz cyfrowy, wakuometr a bajerami... po tego trzeba by mieć sygnał z czujnika paliwa...a ostatnia rzecz to jakiś elektroniczny gadzet ktory by wartośc sygnału ilośći paliwa dzisł przez wartość sygnału z miernika (obroty, predkosc, podcisnienie) i wypluwał jakiś wynik.
  
 
Bratek! cosik dla ciebie. tam są fotki jakiś dodatkowych bajerów
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=16890490
  
 
Cytat:
2003-10-15 17:02:01, schwepes pisze:
może pompa paliwa z 'przelewem' i przepływomierz na przewodzie od pompy do gaźnika..?




latwo powiedziec trudniej zrobic , dobra to potrzebny jest przeplywomiesz teraz nasuwa sie pytanie jaki i gdzie mozna taki dostac i wogule jak dziala taki przeplywomiesz sygnalem wyjsciowym jest sygnla elektroniczny , prosze o jakies oswiecenie
  
 
Wpadłeś jak pisał Simon .
Łatwiej o dziwo by było to zrobić na wtryskowcu mierząc czasy otwarcia wtryskiwaczy, na gaźniku to chyba właśnie tylko na dwóch przepływomierzach, jednak słyszałem (co mnie zdziwiło) że takowe do najtańszych elementów się nie zaliczają . Może przy okazji zrobisz też pod LPG - przepływomierz z jakiegoś wtryskowca na przewód . Rozumiem że to ma być elektronika a nie elektryka, bo to by było chyba nie wykonalne, chociaż... Jeden przepływomierz według schematu który zapodał bodziot plus sygnał z prędkościomierza, odpowiednio to połączyć... Eee, jednak bez elektroniki to sie chyba raczej nie uda
Ten z allegro bardzo fajowy.
  
 
w sumie wakuometr fiatowski pokazuje mi niby chwilowe zuzycie paliwa...... moze tym tropem ?
  
 
Cytat:
2003-10-16 14:03:05, misieq pisze:
w sumie wakuometr fiatowski pokazuje mi niby chwilowe zuzycie paliwa...... moze tym tropem ?


A można coś bliżej? Gdzie to się montuje i skąd to wytrzasnąć "Fiatowski" tzn. ze miales go fabrycznie czy jak?
BTW - czy wakuometr nie wskazuje poprostu wartości podciśnienia w miejscu pomiaru? Bo jeśli to jest gdzies w układzie dolotowym to chyba to samo wskazanie oznacza inne spalanie na każdym biegu Chyba że ma to coś wspólnego z pędem powietrza op,ywającego auto, ale to już by była magia abstrakcja
  
 
nie bylo go..... ale szukaj na szrotach...... pamietam jak tata go montowal :> ale wtedy bylem tyci tyci
  
 
Na szrotach powiadasz... A od co konkretnie mam sie pytać? Z jakiego auta to pochodziło? Jak możesz to podpytaj tate .

ps. Do czego to właściwie służyło??
  
 
Pytaj o wakuometr do DFa/poldolota. Do tego bylo glownie preznaczone... Na moim jest napis MERA-KFM i wnioskuje ze to producent..Tak to wyglada.. JEzeli gosc zrobi na ciebie wielkie oczy i powie "a cio to?" to powiedz ze ustrojstw co sie montowalo na desce rozdzielczej i pokazywalo orientacyjne, chwilowe zuzycie paliwa i mialo 3 lampki okresialace prad ladowania
  
 
Cytat:
2003-10-17 11:45:04, misieq pisze:
Pytaj o wakuometr do DFa/poldolota. Do tego bylo glownie preznaczone... Na moim jest napis MERA-KFM i wnioskuje ze to producent..Tak to wyglada.. JEzeli gosc zrobi na ciebie wielkie oczy i powie "a cio to?" to powiedz ze ustrojstw co sie montowalo na desce rozdzielczej i pokazywalo orientacyjne, chwilowe zuzycie paliwa i mialo 3 lampki okresialace prad ladowania



kumpel ma takie cos w garazu zawsze sie zastanawialem po co to jest ale no to teraz prosze o jakies wskazowki co dalej z tym zrobic jesli ktos ma jakies pojecie i do czego sluzy ten przyzad i jak sie go podlancza dzienki
  
 
cze
kiedys trabanty i wartburgi miały takipatent z przepływomierzem i wyswietlaczem na ledach pokazującym chwilowe zuzuycie paliwa w warborghini miał to wbudowane w wiekszy wskaznik a trabi miał osobny jak by cie interesowało to mam taki nowy przepływomierz i wskaznik do trampka do opchniecia niestety na dzien dzisiejszy schematu nie znajde bo mi sie zrobił pierdolnik w dokumentacji jak kupiłem dom i wsio w kartony popchałem moj priv kyller@motocykle.org
pozdroo
huck
  
 
Cytat:
2003-10-17 14:40:08, Bratek pisze:
Cytat:
2003-10-17 11:45:04, misieq pisze:
Pytaj o wakuometr do DFa/poldolota. Do tego bylo glownie preznaczone... Na moim jest napis MERA-KFM i wnioskuje ze to producent..Tak to wyglada.. JEzeli gosc zrobi na ciebie wielkie oczy i powie "a cio to?" to powiedz ze ustrojstw co sie montowalo na desce rozdzielczej i pokazywalo orientacyjne, chwilowe zuzycie paliwa i mialo 3 lampki okresialace prad ladowania



kumpel ma takie cos w garazu zawsze sie zastanawialem po co to jest ale no to teraz prosze o jakies wskazowki co dalej z tym zrobic jesli ktos ma jakies pojecie i do czego sluzy ten przyzad i jak sie go podlancza dzienki


Wiec czujnik podciśnienia podłączasz do rury łączącej kolektor z sservem hamulcow. zaislanie bierzesz z bezpiecznikow do których podłączona jest stacyja, no i jeszcze jest podświetlenie. To chyba wsjo
  
 
ma ktos moze jakies schematy do trabanta lub warburga do podlaczenia przeplywomieza ?
  
 
czy to jest prawda ostatnia wypowiedz na samym dole TU