Swap silnika z 1.6 16V na 2.0 16V - Strona 4.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco








Wygrzebałem moje fotki zrobione przed swapem. Możesz sobie zobaczyć jak ta osłona wygląda w wersji do skrzyni z rozrusznikiem z tyłu. Może coś tam innego jeszcze też. Pompa oleju i wody z Escorta. Obudowa zawóru odpowietrzenia skrzyni korbowej jest z Mondeo, bo była mniejsza. Uszy do podnoszenia silnika od Escorta, bo mniejsze.


[ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2016-08-22 12:32:17 ]
  
 
Pięknie silnik przygotowany do swapu właśnie tak chce sobie zrobić widzę miske olejową nową chyba zakladałeś, ? pamietasz jakiej farby uzywałeś do malowania bloku i pokrywy zaworów, zobacze czy ta blacha z mondeo nie podejdzie ona wisiała na takim plastikowym klipsie.
  
 
Nie polecę Ci farby, którą malowałem dekiel, bo malowałem podkład epoksydowy, na to zwykła baza według kodu lakieru i klar, a potem się to wypaliło i z gładkiego połysku wierzch zrobił się jak papier ścierny.

Natomiast blok i miska wymalowane tymi dwoma
www.castorama.pl/produkty/wykonczenie/malowanie/emalie/aerozole/spray-colours-zeliwo-wysoka-temperatura-400-ml.html
www.castorama.pl/produkty/wykonczenie/malowanie/emalie/aerozole/spray-colours-aluminium-wysoka-temperatura-400-ml.html
i po dwóch latach nadal wyglądają tak samo.
Jest chyba również czarny z tej serii.


[ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2016-08-22 13:09:38 ]
  
 
Dzięki, dzięki za linki
  
 
Witam, więc tak silnik juz mam rozebrany wyczyszczony gotowy do malowania , mam mały problem z kolektorem ssącym, ponieważ ten co kupiłem z silnikiem z tego co zauważyłem to był klejony w miejscu gdzie wchodzi rurka od odpowietrzenia skrzyni korbowej, mam drugi kolektor ale jest troche inny ma dwa króćce podcisnienia przy mocowaniu przepustnicy tamten mial trzy, i zauważłem ze silniczek krokowy jest też juz inny praktycznie taki sam jak w escorcie takze nie musialbym zmieniać wtyczek , ale zamiast oringów uszczelniajacych kolektor do głowicy musi być jakaś podkładka jest takie cos w sprzedaży bo szukalem w internecie nie moge nic takiego namierzyć nawet nie wiem jak to ma wygladeać, zauważyłem że nawet ten przewód do odpowietrzenia skrzyni korbowej jest wyżej koło zaworu EGR. przepustnice jak cos mam tez od niego z uszczelką bo jest też różnica z uszczelkami.
  
 
hej. Pomiędzy kolektor a głowicę przychodzi właśnie taka gruba podkładka na która zakłada się uszczelkę z tego co pamiętam. Jak nie zapomnę to strzelę foto tej podkładki.
  
 
To podkładka i uszczelka tam idą , normalnie nie wiem jak tego szukać znalazłem cos takiego na aledrogo http://allegro.pl/uszczelka-kolektora-ssacego-escort-mondeo-1-6-2-0-i5263165850.html lub http://allegro.pl/uszczelka-kolektora-ssacego-ford-mondeo-1-8-2-0-i5024698797.html , różnica w cenie kolosalna która z tych podejdzie do tego kolektora
  
 
daj foto kolektora od strony tej uszczelki. miałem obydwa kolektory, oba od silnika 2.0 mondeo. ten który ma 4 uszczelniacze na każdym kanale dolotowym pochodzi z nowszej generacji silnika (pokrywa zaworów z napisem zetec 16v) natomiast ten drugi co właśnie ma jedną uszczelkę po całości jest od starszej generacją silników (pokrywa z napisem DOHC) i miałem tą drugą uszczelkę co podałeś w linkach. ta uszczelka jest blaszana z wypukłymi elementami gumowymi. tak że wchodzą one w kanały i je uszczelniają
  
 
No to napewno chodzi o ta uszczelke metalowa bo na tym uszkodzonym kolektorze mam 4 uszczelniacze, a na ten napewno one nie wejda jutro zrobię fotkę i wrzucę dla pewności
tutaj fotka tego kolektora , a taki był wczesniej i ten jest uszkodzony tzn klejony jakims silikonem

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-08-31 14:46:36 ]
  
 
kup tą metalowo-gumową
  
 
ok. i wszystko bedzie pasowało normalnie wtryski z tamtego kolektora podejdą .
  
 
tak
  
 
Zastanawie mnie jeszcze jedno ten wezyk od serwa, nie siedzi on zbyt mocno w tym kolektorze normalnie wyciagam go ręką z delikatnym oporem tak powinno być? bo coś mi to nie pasuje próbowalem założyć inny wężyk, ale nie pasuje średnica mam mam wężyki FESTO 8x1.25 ale tam jest jakaś inna srednica, w obydwóch kolektorach ten wężyk tak samo sie zachowuje, a podejrzewam że wyciagniecie tego weżyka powino być tylko przez przycisniecie tego pierscienia w zaworku.
  
 
Musisz mieć coś popsute, bo normalnie to wężyk to powienien tam siedzieć tak, żeby byś go nie wyrwał jakbyś się nogą zaparł o kolektor. Dopiero po wciśnięciu tego pierścienia powinien wyjść prawie bez oporu. Z drugiej strony to tam i tak jest non stop podciśnienie, a za ten wężyk nic nie ciągnie, więc aby szczelny był.
  
 
ok. kupie jeszcze jeden ten kolektor cały kompletny, miske olejwa mam juz wyczyszczona i pomalowana zastanawiam sie nad pomalowaniem bloku dokładnie jaki dac kolor mam do wyboru czarny lub czerwony, podkład na bloku juz położony, pokrywa zaworów tez pomalowana na czarno czerwony, kolor bloku jednak bedzie czarny decyzja juz zapadła.

Panowie wracając do przekladki silnika zastanawia mnie jaką przepływkę musialbym założyć czy ta co siedzi teraz obecnie http://allegro.pl/przeplywomierz-ford-escort-mk7-1-6-96fb-12b579-ba-i6468594864.html podejdzie do tego silnika bo podejrzewam ze ona bedzie musiała zostac, bo wczesniej miałem inna załozona jak auto kupiłem i escort bardzo zle chodził, dopiero gosciu według katalogu po dacie produkcji i nr. sterownika dobrał mi własciwy przeplywomierz, kompletuje graty dlatego teraz juz sie dopytuje.

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-09-03 23:35:14 ]

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-09-03 23:36:53 ]
  
 
Jak się tak po pijanemu teraz zastanawiam to myślę, że jeżeli założysz wtryski 2.0, to nawet na czasach wtrysku z 1.6 paliwa i tak już poleci więcej. Zatem nic tylko założyć mechanizm przepływki ten co masz do obudowy z przepływki 2.0 NGA lub 1.8 RQB, RKC, bo to te same są. Drobne korekty zrobi samoadaptacja komputera jeśli tylko będziesz miał sprawną lambdę i temperaturę.
  
 
tak wtryski zakładam z 2.0, a obudowa przepływomierza nie jest taka sama jak w 1.6 mam taka ja podałem w linku, chyba ze ta z 2.0 ma wieksza srednice?
  
 
Ma.
  
 
dzieki więc zamawiam, ja sobie.
  
 
Dzisiaj założyłem miske olejową i simeringi , mam pytanie zakladałem nową uszczelke miski olejowej firmy ERLING, nie dawałem żadniego sylikonu to dobrze czy źle uszczelka mocno wystawała wiec dlatego go nie położyłem.