MotoNews.pl
5 Dla wszystkich spragnionych mocy w swoich Yarisach !!! (27922/18)
  

Dla wszystkich spragnionych mocy w swoich Yarisach !!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Znalazłem w internecie opis TURBO oferowany do Yarisów 1.3 i 1.5 przejrzyjcie sobie ten link

http://www.sthandi.pwp.blueyonder.co.uk/Yaris_Compressor.pdf

(uprzedzam że potrzebny jest Akrobat Reader do obejrzenia pliku)

szkoda że to nie do 1.0
  
 
link do adresy który podał soban


[ wiadomość edytowana przez: Kruchy dnia 2003-10-15 22:30:35 ]
  
 
Witam.
Takie małe turbo a cieszy...
-------
Ja też nie wiem czemu takie ceny w ASO, uszczelka do bagażnika sedan -260zl, chlapacze przód 270zł/sztuka ... porażka. (Kupiłem uszczelkę ze 40zł od poldka i uniwersalne chlapacze za 30zł/2sztuki )
  
 
proszę moderatorów o zamknięcie drugiego wątka o tej samej nazwie
  
 
Soban jeszcze podaj wszystkim jaka jest orientacyjna cena a wyleczą się bardzo szybko, ja od siebie dodam że wersja 1.0 z zestawem turbo przygotowanym jako bolt on kit przez HKS za 2000 zielonych daje 110 koni. Tylko czy warto ?
  
 
nono całkiem niezłe urządzonko z tej turbiny niedurzo wzrasta spalanie (co się chwali). I cena tego urządenia nie wydaje się być wygórowana, bo z tego co piszą czyli w silniku 1.3 wzrost mocy o 30% (do 110KM) to całkiem niezły wynik. Porównując cenę zakupionego Yarisa 1.3 + turbo to wyjdzie taniej jak za Yarisa TS ale problemem pozostaje zawieszenie...
ale chętnie bym pojeździł takim cichociemnym
  
 
Moc mocą, ale spójrzcie na wykresy momentu, zwłaszcza w 1.3. Przy 2000 obr moment z turbo jest o 80 % wyzszy niż bez. Maksimum wypada nie przy 4200, a przy 3100 i długo nie opada. To jest to!
Ciekaw tylko jestem ceny...
  
 
Niezłe, ale lepiej kupić inne auto za te same pieniądze.
  
 
A ja tam bym chetnie uturbił moją corollke a takim cichociemnym bym sobie pośmigał, no i ten dzwiek turbo niesamowity
  
 
chwila, zaraz, zaraz, o turbo to ja pisałem, a topik jest o kompresorku, a to będzie kosztowało minimum 3000 zielonych, nie ma do wersji 1.0 i obciąża silnik bo od niego napęd ma. Jak ktoś chce mieć szybkie to konie grają rolę a nie Nm. Generalnie cały patent jest poroniony, gdyby nie fakt że toyota sobie wymyśliła aby TRD coś takiego zrobiło, to sami inżynierowe TRD by tego nie robili.
Aby było szybkie to małe autko to swap będzie najtańszy i najrozsądniejszy w eksploatacji, można się bawić w soft turbo tylko to jest bez przyszłości w tych silnikach z tymi skrzyniami.
  
 

Turbo b. ciekawe.

Tyle ze nie ma postawowych danych marketingowych, typu
adrs firmy , cena , czas i opis montazu ......

Pozostaje lekki nie smak....
  
 
Cytat:
2003-10-18 00:24:47, przemo_z pisze:

Turbo b. ciekawe.

Tyle ze nie ma postawowych danych marketingowych, typu
adrs firmy , cena , czas i opis montazu ......

Pozostaje lekki nie smak....




Przepraszam to do mnie ?
  
 
Cytat:
2003-10-16 12:55:02, Crit pisze:
i obciąża silnik bo od niego napęd ma.



Racja, wszyscy jak widzą sprężarkę to niemal automatycznie mówią "turbo", a tu akurat jest kompresor.
To że obciąża silnik to jasne, ale liczy się bilans mocy, a ten wypada dośc pozytywnie. Poza tym kompresor nie ma dziury turbinowej. Ale stwierdzam to tylko teoretycznie, bo nigdy autkiem z kompresorem nie miałem okazji jeździć.
  
 
niestety ale lag jest, oczywiście znacznie mniejszy są modele aut gdzie prawie nie do wyłapania, kompresor jest bardziej wymagający pod względem materiałowym i skomplikowania budowy, większa waga kompresora nie jest specjalnie istotna, ale jeśli kompresor do np. lexa 200 ma cenę 20k zł a profesjonalny zestaw turbo od HKS czy Greddy kosztuje 15k zł dając wiecej i do tego znacznie łatwiej i taniej można serwisować, można rozbudować itd. Najczęściej kompresory są wpięte bezpośrednio, miejsca na IC już brak (choć nie zawsze). Wniosek jest dla mnie taki: gdyby kompresory się sprawdzały to nie byłoby tyle aut z turbo co dziś.
  
 
No tak, ale na przykład do mojego silniczka można podobno tylko kompresor zamontować. Mówię podobno, bo się na tym nie znam, ale znajomy spec stwierdził, że turbo do tego silnika się nie zakłąda.
Tylko dlaczego ??
Może mi ktoś powie ? No i jaki jest mniej więcej przyrost mocy i spalania po założeniu takiego cuda ?
  
 
crit skad brales ceny compresorow? moze teraz bedzie taniej
  
 
Ty sie Crita nie pytaj - to jest nasz Klubowy spec od Tuningu Yariski = a ceny wystarczt wejsc na strone TTE HKS czy Greddy i obaczyc
  
 
Cytat:
2004-04-14 12:02:05, Lwiecz01 pisze:
No tak, ale na przykład do mojego silniczka można podobno tylko kompresor zamontować. Mówię podobno, bo się na tym nie znam, ale znajomy spec stwierdził, że turbo do tego silnika się nie zakłąda.
Tylko dlaczego ??
Może mi ktoś powie ? No i jaki jest mniej więcej przyrost mocy i spalania po założeniu takiego cuda ?


ale mamy wykopaliska, stary temat, ale pojawiła się wątpliwość to odpowiem, nie zakłądają bo robienie turbo w ukłądzie V6 silnika i to tak umieszczonego to straszna dłubanina, małe szanse na dobry efekt, a do tego ten silnik jest za słaby na takie zabawy, to ma być komfort dup..óz a nie ścigacz.