MotoNews.pl
  

Czy jeździ ktoś z Was na żarówkach H1 większych niż 55W?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Niestety oryginalne światła w Espero nie są najlepsze. Zastanawiam się, czy po założeniu mocniejszych żarówek nie będzie to ze szkodą na odbłyśniki lamp. Dałem się zwieźć reklamie i założyłem jakieś Philips'y na których pisało +50% wiecej światła. Nawet jeśli tak jest to ja tego nie widzę.
  
 
Ostatnio też zmieniałem żarówki na Osram SilverStar +50% (polecone zresztą przez klubowiczów ), które dają efekt podobny do philipsów VisionPlus 50%. W porównaniu do normalnych hajedynek efekt o niebo lepszy ale w porównaniu z innymi autami (Almera III z H7) nadal im ustępują - widocznie dużą rolę odgrywa konstrukcja samego reflektora.

Co do 100 W to nie dadzą lepszego efektu od +50% (porównanie znajdziesz kilka postów wstecz na zdjęciu).

Cały czas nie dają mi spokoju żarówki philipsa BlueVision lub osrama CoolBlue o zmienionej poświacie światła (4000K) może ktoś z Was je testował i jak wypadają one na tle +50% ?

Może powinieneś spróbować użyć własnie takich
  
 
Brunner mocniej swieca +50


Pozdro.
  
 
Ja mam Philips 100 W , ale tylko w reflektorach drogowych.
Miałem przez jakiś czas takie same w reflektorach mijania, ale zmieniłem na 55 W z dwóch powodów.

1. Zwiekszyła się ilość kierowców mrugających mi światłami, żebym zmienił na "krótkie", (na których właśnie jechałem) i uznałem, że pomimo prawidłowej regulacji granicy cienia, moje reflektory zbyt oślepiają innych.

2. Jeżdżę głownie po mieście, w związku z czym bałem się zbytniego rozgrzewania odbłyśników, jak też niepotrzebnie wysokiego poboru prądu.

W związku z tymi dwoma sprawami, pozostawiłem 100 W tylko jako światła "długie". Po włączeniu ich "pali trawę", a jak mrugnę jakiemuś zapominalskiemu co jedzie na "długich" z naprzeciwka to błyskawicznie następuje reakcja, czyli zmiana na "krótkie"
Jedyną wadą tego rozwiązania jest tylko zbyt duża różnica jasności oświetlenia drogi przy zmianie świateł. Ale jak już napisałem, jeżdżę głównie po terenach zabudowanych, w związku z tym niezbyt często mam okazję jeździć na "długich".
  
 
niooo i to jest dobrya pomysła ! ...100-tki tylko na drogowe
  
 
no i jest jeszcze ciekawa oferta dla "ostrożnych" NARVA ma w swoim asortymencie żarówki H1 70W..
  
 
Jak ktoś uważa, że światła w espero są słabe, powinien trochę pojeździć polsko-włoskim wynalazkiem motoryzacyjnym typu Fiat Seicento. Jeździłem tym wyrobem samochodopodobnym 3 dni i stwierdziłem, że używanie "krótkich" to jakiś żart. Równie dobrze mógłbym świecić sobie latarką.
Krótkie espero są porównywalne (albo mocniejsze) od "długich " tego piździelca.
Co oczywiście nie zmienia faktu, że światła im mocniejsze tym lepsze - i chyba najdalej na tej drodze poszedł SpeedR.
  
 
Oooooooglądałem ofertę hurtowni żarówek ....są w ofercie również żarówki H1 PHILIPS RALLY 85W a także PH.RALLY 100W ...nawet nie widziałem, że "normalni" producenci mają takie nietypowce w programie ...niooo ale b.dobrze!
  
 
Cytat:
2003-10-16 11:28:45, n0ras pisze:
Jak ktoś uważa, że światła w espero są słabe, powinien trochę pojeździć polsko-włoskim wynalazkiem motoryzacyjnym typu Fiat Seicento. Jeździłem tym wyrobem samochodopodobnym 3 dni i stwierdziłem, że używanie "krótkich" to jakiś żart. Równie dobrze mógłbym świecić sobie latarką.
Krótkie espero są porównywalne (albo mocniejsze) od "długich " tego piździelca.
Co oczywiście nie zmienia faktu, że światła im mocniejsze tym lepsze - i chyba najdalej na tej drodze poszedł SpeedR.



Nie wiem ile wtedy wypiłeś al jak tak mówisz to chyba sporo. Miałem służbowego seicento (rocznik 2003 1.1) i w porównaniu do świateł z espero( z OSRAMAMI +50%) wypada o niebo lepiej - może też dlatego że był nowy. Niestety panowie ale taka jest bolesna prawda - światła w Espero to katastrofa!!!! Nie ma się co oszukiwać. Każdy (mimo iż napewno wielu będzie protestowało) przyzna mi w duchu rację

Jak ktoś chce mieć super światła to polecam Matiza - poważnie światła rewelacyjne.

P.S. Panowie nie przejmujcie się! Lanos też ma takie słabe jak Espero
  
 
Matiz ma mocne, ale cholernie oslepiajace kierowce - kat przodu.

Co do Seicento to tez mi sie wydaje, ze jest lepiej niz u "nas"

Technologia idzie naprzód i nawet w takich gównach sa lepsze elementy niz te zastosowane w Espero

Ps.

Znam jedno Seicento 900, które ma niezle osiagi, ponoc specjalnie przygotowane w serwisie dla znajomego, lecz sprzedane przez pomylke komus innemu . Na 1 spokojnie 40 km/h 2 ponad 70 w 3 osoby pod lekka górke. Na 3 ponad 100 i jeszcze ciagnie

Calkiem niezle, jak na takie pudelko



Pozdro.
  
 
[quote]
2003-10-16 11:25:26, bogdan1 pisze:
no i jest jeszcze ciekawa oferta dla "ostrożnych" NARVA ma w swoim asortymencie żarówki H1 70W..
[/quote

A.. przypadkiem nie na 24 V z tą mocą?
  
 
mea culpa! ...NARVA rzeczywiście H1 24V 70W,...sorki nie sprawdziłem dokładnie ale...."z tą mocą" (a nawet większą!)...sprawdzone NA 100%!: PHILIPS H1 12V 85W P14,5S RALLY oraz
PHILIPS H1 12V 100W P14,5S RALLY ceny PH. hurtowe netto ok.11zł za 1 szt.
  
 
Panowie - serdeczne dzięki za informacje. Zdecyduje się na zakup H1 70 bądź 85W. Długie 100W - niezły pomysł.
  
 
Cytat:
Technologia idzie naprzód i nawet w takich gównach sa lepsze elementy niz te zastosowane w Espero


Mój DF 125p (produkcje tych samochodów skończono w 1991) też ma lepsze światła od Espero.
Światła z przodu to nie porozumienie, ale z tyłu się Koreańcy popisali.
  
 
Z lampami czołowymi w seicento jest o yle zabawnie, że są one o wiele bardziej "zacofane", aniżeli w espero.
W Espero bowiem, dysponujemy w miarę nowoczesną technologią tzw. swobodnych pól odbłyśnika FF w połączeniu z gładkim kloszem. Natomiast Seicento, jest najzwyklejszy sferyczny, gładki odbłyśnik połączony z załamującym strumień światła kloszem (jak np. w fiacie 125 p).

Ponieważ oświetleniem interesuję się od dość dawna, to rozwiązaniem które polecam do Espero, zamiast pakowania żarówek coraz to większej mocy, do seryjnej obudowy lampy, jeśli ktoś naturalnie nie zamierza bawić się w technikę xenonową, co pociąga ze soba odpowiednio wysokie koszty, jest wstawienie dobrej jakości "soczewki" typu SDE (z lustrem typu FF) oraz zaadoptowanie do niej żarówki halogenowej.

Niestety w chwili obecnej, nie mam dość czasu, ale kiedy tylko uporam się z przebudową mieszkania, warsztatu i lakierni (kilka remoncików się uzbierało ), to podejmę się wykonania takiego reflektora "na próbę".
Pozdrawiam - Speed R
  
 
Zwróćcie Panowie uwagę na charakterystykę strumienia światła , a mianowicie czy wszystkie samochody mają strumień światła patrząc z góry taki jak ERO tzn trójkąt? Jest to unikatowy strumień światła typowy na drogi oświetlone lub autustrady, ale przy OSRAMACH +50 można jeździć. Jeżeli uważacie, że nie to polecam jazdę MB 210 ( tutaj nawet żarówki 100W nie bardzo pomagają) lub Oplem Combo ( przy żarówkach 100W można już jeździć choć nie chętnie) dwa cudy motoryzacyjnej myśli niemieckiej z zastosowaniem reflektorów firmy HELLA. Z kilku samochodów którymi już jeździłem to bardzo dobre światła były przy Skodzie 105 (reflektory trapezy) Polonez Caro i Citroen C25. Po włożeniu w tych 3 sam. żarówek 100W powodowało, że można było jeździć tylko na mijania nie używając drogowych ( tak wiecznie mrugali z przeciwka).
Pozdrawiam DAREK2
  
 
Cytat:
rozwiązaniem które polecam do Espero..... jest wstawienie dobrej jakości "soczewki" typu SDE (z lustrem typu FF) oraz zaadoptowanie do niej żarówki halogenowej.


No to byłbyś DEBEŚCIAK!....kiejby Ci się udało "opracować" taki patencik do Esperaczka!....Klubowicze by ciem ozłocili ! ....Teraz tylko pokaż, żeś godzien swojej ksywy!
Pozdrowionka!!
P.S. Wzorem Andrzeja z Bielska zamonciłem H1 100W (NARVA) tylko na "drogowych"...a (wzorem siebie ) do mijania wpakowałem H1 55W MEGALIGHT+50% (TUNGSRAM)...poprawa jest ZDECYDOWANA!
  
 
Cytat:
2003-10-30 01:06:59, bogdan1 pisze:
....Teraz tylko pokaż, żeś godzien swojej ksywy!
Pozdrowionka!!


Jak pisałem zajmę się tym, kiedy tylko uporam się ze wszystkimi remontami i bieżącymi sprawami mieszkaniowymi.
P.S
Swoją drogą będę poszukiwał używanych reflektorów z esperaka, mogą być z uszkdzonym odbłyśnikiem
  
 
SpeedR Podpisuję się w całości pod tym co pisze bogdan1
Masz w tym jakieś doświadczenie. Jeśli nie jest to tajemnicą to napisz, choć poktótce, jak to się robi!?! Czy są jekieś auta które mają takie rozwiązanie montowane seryjnie?
  
 
Cytat:
2003-10-30 21:18:46, Piotr_W pisze:
SpeedR Podpisuję się w całości pod tym co pisze bogdan1
Masz w tym jakieś doświadczenie. Jeśli nie jest to tajemnicą to napisz, choć poktótce, jak to się robi!?! Czy są jekieś auta które mają takie rozwiązanie montowane seryjnie?


Jeśli mówisz o soczewkach to jak najbardziej.
Każdy samochód mający w wyposażeniu reflektory soczewkowe ma je montowane dokładnie na tej samej zasadzie (niekiedy sposób montażu zmienia się w przypadku systemu xenonowego).
Cała zabawa z zaadoptowaniem soczewki do reflektora typu FF (takiego jak w Espero) wiąże się z precyzyjnym wklejeniem soczewki do odbłyśnika.
Należy tu oczywiście uwzględnić masę czynników, jak kąt załamania światła, jego rozkład itp. z tego powodu nie radzę eksperymentować z soczewką i wklejaniem jej "na czuja", tym bardziej, że można nieodwracalnie uszkodzić reflektor - a szkoda.

Jak więc mówiłem zajmę się tym kiedy tylko uporam się ze swoimi sprawami mieszkaniowymi, oraz kiedy znajdę uzywane reflektory z esperaka, jak pisałem moga mieć uszkodzony odbłyśnik (oby nie za bardzo ).