Hamulec blokuje koło

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie od dłuższego czasu mam problem z hamulem, a mianowicie poprzedni wlasciciel przed sprzedaża załozyl nowa pompe hamulcowa i caly lewy zacis. Gdy jade gdzies dalej ladna i wiadomo tu trzeba zahamowac tu przyhamowac to po jakims czasie blokuje mi wlasnie lewe koło gdzie jest nowy zacisk. Dodam ze wymienilem oba elastyczne bo myslalem ze sie zacisly ale to nie to plyn te juz zmienilem odpowietrzone jest raczej w calosci i regulacja na pompie tez sie bawilem i gdy jest dobrze ustawione to wlasnie sie po jakims czasie blokuje a gdy zaduzo wkrece to hamuje slabbo bo slabo i pedal do podlogi ale lewe kolo to wgl nie reaguje nwm zy te zaciski sa takiej slabej jakosci czy co ?
  
 
wyreguluj bolec w serwo wg książki, nie inaczej bo będzie za mocno albo za słabo, sprawdź wszystkie wymiary bo jeśli będziesz miał pompę o innych wymiarach (zależne od producenta) to będziesz musiał inaczej ustawić
wyjmi zaciski, rozbierz, wyczyść, sprawdź ....... załóż i odpowietrz, jeśli wszystko było ok to powinno być dobrze
!!! nie mieszaj płynów hamulcowych !!! niejednokrotnie DOT3 =/= DOT3
  
 
Zaciski w Ladzie trzeba robić parami, bo to się właśnie tak kończy. Jak zmieniać to obydwa, jak smarować, to też obydwa.
Nierówno biorą i tyle. Normalna sprawa. Tamten nieruszany zacisk jest pewnie zapieczony.

  
 
pisalem ze bolec juz regulowalem na kazdy sposob zaciski rozbieralem i smarowalem a czy pompa ma te same wymiary nie sprawdzalem bo nie mam starej gdyz poprzedni wlasciciel wymienial te czesci. wiec co proponujecie kupic 4 nowe tloczki bo widzialem ze sa same tloczki do kupienia, czy pochylic sie jeszcze nad pompa ?
  
 
Załóż na oba koła jednakowe cylinderki, jak są różne to potrafią nierówno hamować. Jak blokuje którekolwiek koło to znaczy że bolec regulacyjny zbyt mocno wykręciłeś. Jak dobrze go ustawisz to koła nie będą się blokowały a pedał nie będzie wpadał w podłogę - pod warunkiem że ręczy jest dobrze napięty! Pompa nie wpływa na równomierność hamowania.


[ wiadomość edytowana przez: mylkus3 dnia 2016-10-07 09:27:11 ]
  
 
klocek powinien delikatnie dać się poruszać jeśli nie drgnie a jak pukniesz go młotkiem w strone cylinderka i wtedy da się go ruszyć to tłoczek do wymiany...
ale wydaje mi się że jeśli po częśtym hamowaniu zaczyna sie blokowac koło to wina leży po stronie pompa-serwo...
odłącz przewód pociśnienia od serwa i spróbuj tak troche pohamować...może serwo winne...
  
 
Jak to może być wina pompy/serwa/płynu skoro on ma problem tylko na jednym zacisku? No kurwa.
  
 
bo może tylko ten działa...
  
 
Nie no kurde dzialaja wszystkie tylko ten nowy zacisk sie blokuje . pompa serwo i plyn ni maja tu chyba nic do znaczenia skoro blokuje jeden i to po jakims czasie dopiero . kupie 4 nowe tloczki przeloze ty chyba najlepsze rozwiazanie.
A jeszcze takie szybkie pytanie ostatnio rozwalil mi sie wysprzeglik i kupilem nowy i odpowietrzylem i sytulacja wyglada tak jak sie nacisnie sprzeglo powoli to nie rozlacza a jak tak szybko nacisne do samego konca to wtedy zalapie i widac jak odkrece nakretke zbiorniczka widac jak przy nacisnieciu robi strumien plynu w gore podejrzewam ze popma do wywyalenia ale wole sie upewnic i dopytac .
  
 
Cytat:
mylkus3 pisze:... Jak blokuje którekolwiek koło to znaczy że bolec regulacyjny zbyt mocno wykręciłeś. Jak dobrze go ustawisz to koła nie będą się blokowały ...


w naczyniach połączonych nie ma takiej opcji, jeśli bolec jest źle wyregulowany to blokuje oś a nie poszczególne koła, jak blokuje jedno koło to zacisk do naprawy,

co do pompy, obojętnie czy hamulcowej czy sprzęgła, w pewnym momencie naciskania na tłok, tłok zamyka układ i nie ma prawa płyn wrócić do zbiorniczka ! jeśli się tak dzieje to znaczy że pompu h.j strzelił, wymieniasz kompletną albo naprawiasz (pod warunkiem że jest sens)
  
 
No ale kurde nowka zacisk do wywalenia ? i czemu ma nie byc sensu wymieniac lub naprawiac ?
  
 
Cytat:
2016-10-11 14:31:28, morphio pisze:
w naczyniach połączonych nie ma takiej opcji, jeśli bolec jest źle wyregulowany to blokuje oś a nie poszczególne koła, jak blokuje jedno koło to zacisk do naprawy,



Zgadza się, ale lewy zacisk jest nowy więc wątpliwe że blokuje koło bo np jest zapieczony i nie chce się sam cofać. Natomiast prawy, jako że jest stary to może ciężko chodzić i dlatego się nie blokuje od pompy (tłoczki wysuwają się znacznie mniej lub wcale w porównaniu do nowych lewych).

Najprościej dać 4 nowe, jednakowe cylinderki, dobrze wyregulować pompę i po kłopocie
  
 
tak chyba zrobie i kupie wszystkie nowe ale zeby wyprostowac prawy zacisk czyli stary tez dziala dobrze i nie blokuje kolo ale zobaczymy jak zmienie tloczki
  
 
Cytat:
2016-10-11 14:41:05, Patryk_2103 pisze:
No ale kurde nowka zacisk do wywalenia ? i czemu ma nie byc sensu wymieniac lub naprawiac ?



A co to jest za zacisk? Masz jakiś link albo zdjęcia tego co kupiłeś?
  
 
Przy wymianie kompletu cylinderków warto się zaopatrzyć także w te przewody stalowe, co łączą cylinderki i komplet zabezpieczeń przed wysuwaniem. Koszt niewielki, a jest znaczne ułatwienie. Poza tym na nowych cylinderkach czasami źle się uszczelnia ten giętki przewód na miedzianej podkładce. Watro mieć taką podkładkę zapasową także.

Ja osobiście mam zawsze dodatkowy zestaw starych zacisków który robię sobie na spokojnie, a gdy są gotowe, działam szybką podmiankę przy aucie.

Dawniej próbowałem rozkładać stare cylinderki, polerować, zmieniać gumki, ale to wszystko "..jak krew w piach.." ciekną, zacinają cię itp.

I na koniec jeszcze jedno, może się zdarzyć, że nawet nowe zaciski będą nierówno brały..ot taka maszyna

A13
  
 
Cytat:
2016-10-05 17:13:22, Patryk_2103 pisze:
Panowie od dłuższego czasu mam problem z hamulem, a mianowicie poprzedni wlasciciel przed sprzedaża załozyl nowa pompe hamulcowa i caly lewy zacis. Gdy jade gdzies dalej ladna i wiadomo tu trzeba zahamowac tu przyhamowac to po jakims czasie blokuje mi wlasnie lewe koło gdzie jest nowy zacisk. Dodam ze wymienilem oba elastyczne bo myslalem ze sie zacisly ale to nie to plyn te juz zmienilem odpowietrzone jest raczej w calosci i regulacja na pompie tez sie bawilem i gdy jest dobrze ustawione to wlasnie sie po jakims czasie blokuje a gdy zaduzo wkrece to hamuje slabbo bo slabo i pedal do podlogi ale lewe kolo to wgl nie reaguje nwm zy te zaciski sa takiej slabej jakosci czy co ?


wiem jak to jest miec taki problem z hamulcami. tez probowalem wszystkiego miedzy innymi wpadalem na ta0kie same pomysly co ludzie w tym wątku i robilem wszystkie proby wykrycia przyczyny tej usterki. ile pracy czasu kasy mnie to kosztowalo to tylko ja to wiem. ale bylo warto bo w koncu sie udalo. pochwale sie ze wiem jaka jest przyczyna... jestescie ciekawi do czego wreszcie doszedlem?
  
 
Cytat:
2016-10-13 23:11:20, scianka pisze:
jestescie ciekawi do czego wreszcie doszedlem?



Wysyłacie SMS o tresci: "ciekawość" pod numer 7997, koszt to 9,99 zł +VAT.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2016-10-14 00:25:42, SzokoLada pisze:
Wysyłacie SMS o tresci: "ciekawość" pod numer 7997, koszt to 9,99 zł +VAT.


he he ... dobre.
  
 
Cytat:
2016-10-05 17:13:22, Patryk_2103 pisze:
Panowie od dłuższego czasu mam problem z hamulem, a mianowicie poprzedni wlasciciel przed sprzedaża załozyl nowa pompe hamulcowa i caly lewy zacis. Gdy jade gdzies dalej ladna i wiadomo tu trzeba zahamowac tu przyhamowac to po jakims czasie blokuje mi wlasnie lewe koło gdzie jest nowy zacisk. Dodam ze wymienilem oba elastyczne bo myslalem ze sie zacisly ale to nie to plyn te juz zmienilem odpowietrzone jest raczej w calosci i regulacja na pompie tez sie bawilem i gdy jest dobrze ustawione to wlasnie sie po jakims czasie blokuje a gdy zaduzo wkrece to hamuje slabbo bo slabo i pedal do podlogi ale lewe kolo to wgl nie reaguje nwm zy te zaciski sa takiej slabej jakosci czy co ?


a gdy sie bawisz hamulcem na parkingu gdy silnik pracuje na wolnych obrotach to obroty wzrastaja delikatnie w momencie wciskania hamulca?
  
 
proszę cię, to że u ciebie serwo padło, zaworek w nim albo wąż do niego to nie jest powód dlaczego jedno koło na osi hamuje "normalnie" a drugie "blokuje"