Jak zdiagnozować(umyć)krokowca,przepustnice, przepływomierz?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Od wczoraj znowu walczę z "wolnymi obrotami".
Byłem u gazownika, od strony instalacji LPG ok. Przy gwałtownym hamowaniu (wyrzuceniu na luz)tak spadają obroty,że lubi zgasnąć.
To samo dzieje się na benzynie.
Podpowiedział,że to chyba wina silnika krokowego/ewentualnie brudna przepustnica.
I tu pytań kilka:
1. Jak zdiagnozować usterkę krokowca?
2. Jak go umyć,żeby go nie zniszczyć? (gazownik polecił go najpierw umyć w nafcie)
3. Czy ktoś przerabiał czyszczenie przepustnicy? I jak się do tego zabrać?
4. Czy opłaca się ryzykować i kupować używany silnik krokowy?
5. Jak zdiagnozować usterkę przepływomierza? ( z ciekawości na wolnych obrotach ściągnąłem kostkę z przepływomierza i nie było żadnej reakcji?! )
Silnik 1.4 B plus LPG 98, 8zaworków.



[ wiadomość edytowana przez: stukpuk dnia 2016-10-31 13:16:58 ]
  
 
Odepnij krokowca jak zgaśnie to sprawny,a przepływomierz możesz delikatnie w benzynie estrakcyjnej umyć


[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2016-10-31 13:14:24 ]
  
 
Przy włączonym silniku zdjąłem kostkę z krokowca (zgasł), a jak zdjąłem kostkę z przepływomierza to nie było żadnej reakcji, jak chodził tak chodził.
  
 
Krokowca odkręcasz chyba 3 śrubki (już nie pamiętam) i pędzelkiem myjesz w nafcie lub benzynie ekstrakcyjnej z nalotu który tam będzie
przepustnice tez delikatnie wymyć i oczyścić z nagaru a przepływomierz posiada cienki drucik który należy umyć bacząc aby go nie zerwać powinno pomóc
  
 
Podobnie jak Ty walczyłem kiedys z wolnymi obrotami, po puszczeniu gazu raz potrafil zgasnąć za drugim razem tylko go zatelepało i wskoczył na normlne, czysciłem silniczek krokowy później go podmieniałęm wyczysciłem przeplywomierz, wypolerowałem przepustnice i nic, okazało sie że był uszkodzony czujnik TPS, przy przepustnicy po wymianie problem znikł. Jak masz możliwosć to podmień go na inny i sprawdź.
  
 
Cytat:
2016-10-31 16:56:54, stukpuk pisze:
Przy włączonym silniku zdjąłem kostkę z krokowca (zgasł), a jak zdjąłem kostkę z przepływomierza to nie było żadnej reakcji, jak chodził tak chodził.



Bo tak ma byc .
  
 
Ehhh ... Jak zwykle wszyscy szukają problemów w czujnikach rożnej maści.

A moze wystarczy masy poprawić, usprawnić np. pod maska. Na bank masz gdzieś przyrdzewiałe ... Solidne czyszczenie i złożenie na smarze miedzianym moze rozwiać twój problem .
  
 
Krokowca trzeba też nasmarować.
  
 
Cytat:
2016-11-15 22:58:16, surec pisze:
Krokowca trzeba też nasmarować.


Pierwsze słyszę.

Jak na razie przemyłem go w nafcie i złożyłem.
  
 
Nafta sama w sobie jest tłusta więc już nic nie musisz robić , ja myłem w benzynie ekstrakcyjnej ona dopiero jest sucha a silniczek śmiga... a jak jest padnięty to mycie w niczym nie pomorze ...

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-12-29 22:33:50 ]