MotoNews.pl
9 Co ma wspólnego Lamborghini Diablo VT i auta z FSO? (27994/5)
  

Co ma wspólnego Lamborghini Diablo VT i auta z FSO?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Taka zagadka
Bez nagrody, a odpowiedź w linku poniżej:

Diablo VT
  
 
Chodzi Ci o te kierunkowe nawiewy powietrza?
  
 
Cytat:
Chodzi Ci o te kierunkowe nawiewy powietrza?




No cóż - dokładnie o to Trafione już w pierwszym strzale, ale zagadka była prosta
  
 
taaa, i jeszcze połowa innych wloskich aut też
  
 
nowe punto też ma takie nawiewy
  
 
i Yaris tez)
  
 
No i o wiele sie znam ma medycynie również jedyny słuszny naped RWD
  
 
Takie nawiewy są również w ministerialnej Lancii Themie.
  
 
A moze wlasciciel tez ma poloneza
  
 
Takie nawiewy są również w Ferrari Testarossa.
  
 
Swoją drogą to ciekawe - czy takie nawiewy są aż tak genialne w swej prostocie, że jak się okazuje - mnóstwo - zwłaszcza włoskich aut je ma? Czy też może producent poszedł po najmniejszej linii oporu, montując "standardowy model nr 1" w połowie swoich samochodów? Jeśli tak, to w Diablo VT, które "trochę" kosztuje to naprawdę brzydki numer... )
  
 
Cytat:
2003-10-16 16:30:43, vievior pisze:
i Yaris tez)


No ja widziałem w Yarisie zupełnie inne, chyba że Twój to nie Toyota
Cytat:
2003-10-16 16:39:41, RATMAN pisze:
No i o wiele sie znam ma medycynie również jedyny słuszny naped RWD


Z tego co ja się znam na "upadłych aniołach" ( ) to skrót VT pochodzi od Visco Traction (czy jakoś podobnie) co oznacza że napęd jest rozdzielany pomiędzy obie osie przy użyciu centralnego sprzęgła wiskotycznego (?) ale jak to dokladnie działa to już nie pamiętam. Generalnie jest ograniczony poślizg
  
 
Ciekawe cze w kilkuletnich diablo też klapki sie urywają i chodzą oddzielnie

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Odchodząc od tematu - podoba mi się Pick-Up kolegi Vieviora. Fajny przód. Kiedyś taki chciałem zrobić w swoim, ale nic z tego nie wyszło
  
 
Cytat:
No ja widziałem w Yarisie zupełnie inne, chyba że Twój to nie Toyota


akurat mam yarisa na podworku z roku 2003 i tam sa takie nawiewy wiec twoj to chyba nie toyotahehhe
  
 
Cytat:
2003-10-17 00:42:40, vievior pisze:
Cytat:
No ja widziałem w Yarisie zupełnie inne, chyba że Twój to nie Toyota


akurat mam yarisa na podworku z roku 2003 i tam sa takie nawiewy wiec twoj to chyba nie toyotahehhe


No to może są inne niż w 2001 - chyba zrobie fotki normalnie i na neta zarzuce
I już nie muszę robić, znalazłem (google rulez!):

Reszta jest >> TUTAJ <<
Może ten twój był remontowany tanim kosztem albo po prostu uboga wersja
Nawet rajdowa (?) wersja ma takie nawiewy jak ten "mój"

I kto jest debeściak??


[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2003-10-17 01:08:56 ]
  
 
a ja nie mam klapek nawiewu od diablo tylko jakis silnik odrzutowy po pol litra patrzac.
  
 
kiedys w polonezie i DF byly takie nawiewy kierunkowe cos na ksztalt kuli z pokretlem na srodku ktorym ustawialo sie otwarcie takich klapek w ukladzie jakby skrzydelek, z tego co wiem tam klapki nigdy sie nie urywaly...
dlaczego zmienili na te klapkowe? czy ze wzgledu na mniejsza ilosc czesci i mniejsy koszt wykonania? czy moze ze wzgledu na ulatwienie regulacji przeplywu powietrza? a moze mniejsze opory przeplywu przy pelnym otwarciu?? czy ktos moze wie ?
  
 
Dokłądnie. Chodziło o obniżenie kosztów produkcji. Te nowe nie są wcale lepsze, nie można w nich regulować intensywności przepływu. Przecież w nowszyc Poldkach znowu wprowadzili (wprawdzie prostokątne) o podobnej konstrukcji.