[Artykuł] Escort Mk7 GTi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
To i ja dorzucę coś od siebie

Escort Mk7 w Anglii jest znany jako Mk6, więc tak naprawdę powinno być Mk6 GTi. Auto według mojej wiedzy występowało jedynie na wyspach i co za tym idzie posiadało kierownice po niewłaściwej stronie (Jedno źródło podaje również informację o tym, że był dostępny na rynku niemieckim, ale nie znalazłem potwierdzenia)



Wersja dostępna była od połowy 1997r. do lipca 1998r.

Do wyboru było kilka wersji nadwoziowych:
- 3 drzwiowy hatchback – tych chyba było najwięcej
- 5 drzwiowy hatchback
- 5 drzwiowe kombi – ta wersja jest najrzadsza
Nie mogę znaleźć info o tym, czy ta wersja występowała również w sedanie lub cabrio.








Do napędu wykorzystano 1.8 litrowy silnik Zetec, o mocy 115 KM i momencie wynoszącym 160 Nm. Czyli, o ile się nie mylę to jest to RKC



Dane fabryczne dotyczące osiągów:
Prędkość maks.: 196 km/h / 122 mph
0-60 mph: 9,4 s
0-100 km/h: 9,9 s

Dane testowe:
Prędkość maks.: 193 km/h / 120 mph
0-60 mph: 9,5 s
0-100 km/h: 10,1 s

Czasy na ¼, 1000 i uzyskana prędkość:
0 - 1/4 mili: 17,2 s
Prędkość na 1/4 mili: 132 km/h / 82 mph
0 – 1000 m: 31,4 s

Zużycie paliwa:
Miasto: 11,4 – 13,7 l/100 km
Trasa: 7,2 - 8,6 l/100 km
Średnio: 9,6 l/100 km




Czym auto różniło się od zwykłego Escorta?
Z zewnątrz zastosowano pełen pakiet RS, czyli boczne progi, dokładki tylnego zderzaka, oraz 3-nożny spojler na tylną klapę. Fabrycznie sprzedawane było na alufelgach - 15” Cossilookach. Oprócz tego samochód posiadał zderzak z halogenami, oraz grill plaster miodu.






Auto można było również poznać po plakietkach GTi, umieszczonych na błotnikach, oraz tylnej klapie.





W środku także można było zauważyć zmiany. Każdy Escort GTi posiadał:
- białe zegary,
- trójramienną, skórzaną kierownice z dziurkowaną skórą
- pół-skórzane fotele z charakterystycznym wzorem tapicerki
- skórzaną gałkę zmiany biegów z białą/srebrną plakietką biegów

Po analizie fotek wydaje mi się, że w skład wyposażenia standardowego wchodziły:
- Elektryczne szyby przednie
- Klimatyzacja







Zbliżenie na gałkę zmiany biegów z GTi


Fotele i kanapa:

  
 
Wow! Świetny artykuł.
Oznaczenie GTI faktycznie tylko na UK, ale weń wzór tapicerki widziałem w jakiejś wersji z kierownicą po naszej. Fajna gałka. Skrzynia iB5 a gałka jak z cossa.
  
 
Mam taką gałkę u siebie właśnie. Kupiona w UK. Dodam wieczorem fotkę
  
 
Tak w sumie, to jak ktoś ma jakieś dojścia w UK to można sobie ogarnąć wszystkie rarytasowe detale (ja to bym kierownicę przytulił ) łącznie z oznaczeniami, i ogarnąć GTi na europę. Ciekaw jestem, czy VIN podaje to oznaczenie, bo nie każde podaje.
Bardzo fajna alternatywa dla RS, jak komuś nie zależy na N7A pod maską.
  
 
Mam takową kiere Moge sie jej pozbyc w ludzkich pieniadzach Artykul bardzo fajny
  
 
Cytat:
2017-09-11 15:46:48, konus19 pisze:
Mam taką gałkę u siebie właśnie. Kupiona w UK. Dodam wieczorem fotkę



Wkręcana, czy wciskana?
  
 
Sam tą gałkę montowałem w tym aucie i jest ona wkręcana
  
 
Cytat:
2017-09-13 01:00:56, Mateo pisze:
Sam tą gałkę montowałem w tym aucie i jest ona wkręcana



Dzięki, wszystko jasne, jak szukałem do siebie, to było dużo aukcji z takimi gałkami, niby do coswortha, ale zaznaczone że wkręcana. Teraz już wiem że to z GTi

[ wiadomość edytowana przez: Hex dnia 2017-09-13 08:44:46 ]
  
 
i ja mam taką gałkę. Podobne albo takie same są w fordach Ka
  
 

  
 
Witam. Jestem tu nowy. Zainteresował mnie post Robota odnośnie GTi.

Posiadam Essiego Kombi 97 rok z silnikiem RKC. Kupiony w Polsce w 2010. Nie ma na nim żadnych emblematów GTi, progów oraz tylnej lotki. Posiada białe tercze, kierownica skórzana, mieszki i inne skórzane, welurowe fotele ale dużo bardziej większe boczki od pozostałych wersji - mocno wyprofilowane. Posiadał również Alu 15 ala cosworth.

Przez te lata dość mocno w niego wpakowałem kasy. Niestety ostatnio silnik padł i się zastanawiam czy go robić. Koszt ok 2500 tysia.

Może ktoś na forum coś poradzi. Dzieki

Pozdrawiam
  
 
Nie remontuj, kup używany. To trwałe silniki i na pewno dostaniesz coś co jeszcze pojeździ.

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E90, E46, D40, FMX 650
  
 
Cytat:
2021-08-31 11:19:53, Seba pisze:
Nie remontuj, kup używany. To trwałe silniki i na pewno dostaniesz coś co jeszcze pojeździ.



Tylko używke RKC ciężko trafić. A i tak 500 a nawet 700 trzeba dać plus przekładka 1500 to i tak tyle samo wyjdzie.
  
 
Silnik możesz sam z kumplami przełożyć, wyjęcie zajmuje trzy godziny. Silnika na prawdę nie ma potrzeby remontować, to są pancerniaki.