Skrzynia biegów MTX75 - przełożenia / swap MT6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Bardzo, ale to bardzo irytuje mnie skrzynia biegów w moim klekocie 1.8TD 90KM. O ile trasa to bajka, o tyle żeby jeździć jakkolwiek dynamicznie, trzeba to ustrojstwo zakręcić do minimum 3000rpm (powyżej okolic 3500 już nie ma sensu) i przy tych obrotach prędkość ma się mniej więcej tak :

1- 25km/h
2- 45km/h
3- 65km/h
4- 90km/h
5- 120km/h

Prędkości mierzone licznikowo, 3 niezależne GPS-y wskazują prędkość około 3km/k niższą niż licznik.

Na tych przełożeniach jadąc np. pod większą górkę okazuje się, że 3 bieg już wyje a 4 nie wrzucę bo przy takim turbo mule nie pojedzie.

Czy ktoś ma może tabelę/rozpiskę dla skrzyń biegów MTX75 ? Było tego dużo, od Fiest przez Eskorty/Focusy po Mondeo i zapewne w paru innych markach/modelach. Do IB5 takie informacje można spokojnie znaleźć a do MTX nie widzę.

A może zastanawiał się ktoś nad swapem skrzyni na MT6 ? Były na cięgnie czy tylko hydrauliczne ? Może da się to przełożyć bez większej rzeźby, palenia flansz etc ?

Wszystkie informacje mile widziane.
  
 
Mt6 to skrzynia z Foki st170 jak dobrze pamiętam i chyba tylko tam występowała na hydraulice, Z tego co pamiętam to strasznie długa ta skrzynia jest
  
 
Po pierwsze, mówisz o getragu który w fordach jest charakterystyczny, bo występuje tylko w przypadku ST170, po drugie - dzwon nie przypasuje do 1.8TD chociażby ze względu na umiejscowienie rozrusznika, po trzecie - "długa" w przypadku ST170 to nie to samo co "długa" w przypadku diesla.
  
 
Cytat:
2019-09-23 10:51:37, jaszczurtd pisze:
... "długa" w przypadku ST170 to nie to samo co "długa" w przypadku diesla.



Tak, nasze też są długie o ile zapięte na RS2K bo w TD roboty to nie robi żadnej.
  
 
przepatrz skrzynie mmt6 z volvo
  
 
Dane skrzyń z Focusa MK1: