Łada Kalina zamiast normalnego auta? Czy warto?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na początku cześć wszystkim, jestem na forum nowy i nigdy nie miałem z ładami nic wspólnego jeżeli temat w na złym dziale to sorki . Planuje zakup autka do 10 tys, wcześniej miałem VW Borę ale niestety zerwałem michę olejową i zatarłem silnik Naprawa nie opłacalna a wielka szkoda bo woził mnie 4 lata i się do niego przywiązałem. Przeglądając ogłoszenia trafiłem na Ładę Kalina dość młodą za dobry pieniądz. Na zdjęciach wygląda spoko ale jednak mam do niej kawałek, poczytałem opinie na temat tego auta na autocentrum i jest ich dość mało ale jak są to pozytywne. Ale nigdy tej Łady nawet na oczy nie widziałem i jak mam być szczery to nie wiedziałem że takie coś istnieje To jest takie normalne auto do jazdy na codzień? Warto to kupić czy raczej jest to gniot w stylu taty czy innego czing czang jonga? Ma ktoś te ładę na forum i mógł by mi coś o niej powiedzieć?

Mam masę pytań
Naprawy są trudne w ładach? jak z dostępem do części? Elektronika naprawdę się tak rypie w nich? jak z wygodą użytkowania da się tym przejechać bez postojów 300-400 kilosów? ruda je lubi chrupać? potrafiąc naprawiać Borę dam sobie radę z ładą? często trzeba przy niej grzebać? i najważniejsze warto kupić taką droższą za 7 kafli czy lepiej tańszą za 3 i doinwestować?

kusi mnie ten rocznik auto wygląda jak by było starsze od Bory a to nowsze i do tego oryginalne bo mało tego, jak by było dobre to kupię, będę miał coś innego tylko żeby z kilka lat pojeździło.

[ wiadomość edytowana przez: AKBite82 dnia 2020-05-09 18:44:19 ]
  
 
Tutaj poczytaj na początek


-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим

[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2020-05-10 11:39:10 ]
  
 
Spora lektura ale przeczytałem wszystko, obejrzałem filmiki i widzę że lekkiego życia nie ma, zwłaszcza z tym szarpaniem Opla w błocie paskudna sprawa...
Odczuwam że ta ocena jest dość emocjonalna i wychodzi z niej że to bardziej czołg niż samochód który tylko pokonuje kilometry, prawie nic się w nim nie psuje i ogólnie nie do zajechania. Ale że autor podaje że kupił ją z przebiegiem 22k km to praktycznie nowe auto wiec w sumie jest to możliwe . Tyle że ja z takim przebiegiem raczej nie znajdę .
Wie ktoś może czy ta fabryczna konserwacja podwozia którą widać na zdjęciach jest tak dobrej jakości w każdej Kalinie czy to była opcja w salonie? Naprawa z tego co patrzyłem na zdjęciach tej zielonej i na necie jest banalna a części tanie, tylko czy dostępne w pl?
Oglądałem trochę filmów na internecie i całkiem fajne auto mi się wydaje. Aż się trochę nakręciłem na Kaline
Boli mnie tylko to że jak to kupię i pojeżdżę to już raczej nie sprzedam za dobrą kasę bo strasznie na wartości tracą...
  
 
Pewnie koledzy się ze mną nie zgodzą i zaraz mnie zlinczują, ale ja bym Lady nie kupił jako głównego auta. Bez jaj. Mamy 21 wiek. Lada była marzeniem w latach 80. Teraz w tej szerokości geograficznej wg mnie do jeżdżenia na co dzień kupuje się inne auta.
  
 
A bo co? Niby dlaczego nie? Te auta nie psują się jak współczesne super kary i części kosztują 1/10 ceny super karów. Ja sam sobie teraz szukam 2111. No chyba że masz zamiar popisać się przed sąsiadem, to koniecznie kupić trzeba Passata

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Spoko! ciesze się z każdej opinii bo to znaczy że forum obiektywne no i fajnie że ktoś odpisuje i wymienia się doświadczeniami
W budżecie do 10 k mam taki dość średni wybór bo z jednej strony myślę nad Audi A3 ale w tej cenie będzie to już 20 letnie autko, a w model 8P nie chcę się pakować bo do 10k to będzie studnia bez dna, kusi mnie też VW Golf IV w ładnym stanie jakiś do 10 k wyrwę ale to też ma już swoje lata a Golf V to już nie ten budżet. Łada pojawiła się tu przypadkiem bo natknąłem się na ofertę i skusił mnie trochę młody roczniki i to że mało tego jeździ więc było by oryginalnie . No i opinie ma całkiem spoko. Dziadek zawsze mawiał że ruskie to gniotsa nie łamiotsa, jeździł uazem busem.

Na mobile.de dość sporo tych Ład jest wystawionych więc pewnie jak bym miał brać to bym wychaczył jakąś wracając z Hamburga. Podobają mi się te lampy z tył duże w 1119

Myślałem nad tą:
link
lub nad tą:
link

Ale z tego oglądania się kolejne pytania rodzą,
Dlaczego silnik 1.4 zrobili 16 zaworowy o mocy 90KM a silnik 1.6 8 zaworowy o mocy 82KM który jest bardziej niezawodny?
Drugie pytanie, warto kupować model Priora do 10k zł? Ogólnie ceny Priory w niemczech są większe idzie za tym lepsza jakość? Liftbek wygląda nawet fajnie.
  
 
Ja mając wybór, koniecznie brał bym 16V. 8V znowuż jest praktycznie idiotoodpornym silnikiem. Priora jest już większym autem, stąd i większą cena. Zazwyczaj mają silniki 1,6 16V, a te są jeszcze lepsze. Co do tych konkretnych linków, mi bardziej leży czarna Kalina, pomimo większego przebiegu.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Ta czarna jest zajebista i jeszcze te felgi, mam dylemat bo z jednej strony mi się podoba, wygląda na łatwą w naprawie, ma dobre opinie, jest mało popularna a z drugiej strony zastanawia mnie dlaczego tych aut jest tak mało i są tak śmiesznie tanie w pl. Bo dobry samochód chyba sam by się obronił? że też nie ma nigdzie bliżej do sprzedania w pl aby się przejechać i obejrzeć
Nie ukrywam że kusi mnie ta Łada co raz bardziej ale opieram się tylko na małych porównaniach z tego jednego opisu o tej zielonej i filmach z neta link na których wygląda to spoko. Szkoda że nie ma więcej materiałów po polsku
A co do przebiegów to w obu przypadkach jest mały bo co to jest 50k dla samochodu, w przypadku Golfa czy A3 które rozważam kupić to liczę na to że oryginalny przebieg będzie nie większy niż 200-300k
  
 
Dlaczego tak mało tych Ład? Bo to ruskie. A ruskich nie lubimy. I tyle w temacie. Lepiej kupić Dacie.,starego Passata....

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Witam, też wtrącę swoje 3 grosze bo już mam Kalinkę 3 lata. Fajnie że moje materiały komuś się przydały, możliwie że moja opinia jest trochę subiektywna ponieważ naprawdę ten samochód polubiłem i w ciągu najbliższych 5 lat zmiany nie planuje jedynie kupię drugi samochód Niva/Uaz aby Kalinka nie robiła za przednionapędową terenówkę.


Od początku odpowiem Ci na wszystkie pytania które zadałeś.
1. "Naprawy są trudne w ładach?" - Wszystko co było do naprawy w Ładzie naprawiałem sam na podstawie poradników, wyjątkiem było sprzęgło które wymieniałem w serwisie ponieważ nie mam kanału, jestem informatykiem i na samochodach się nie znam.
2. "Jak z dostępem do części?" - Większość części eksploatacyjnych znajdziesz na internecie, a trudniej dostępne części kupisz w jacars.
3. "Elektronika naprawdę się tak rypie w nich?" - Tak, ale powodem są przekaźniki i bezpieczniki, po wymianie wszystkich bezpieczników i przekaźników wszystkie problemy odeszły w zapomnienie.
4. "Jak z wygodą użytkowania da się tym przejechać bez postojów 300-400 kilosów?" - Tak, robiłem trasy Krosno-Szczecin kilka razy ponad 800km w jedną stronę bez postojów.
5. "Ruda je lubi chrupać?" - Ma kilka miejsc w których gości jednak wynika to z zaniedbania, blacha w Kalinie jest gruba blacha więc jak zauważysz ognisko korozji masz dużo czasu by się z tym rozprawić.
6. "Potrafiąc naprawiać Borę dam sobie radę z ładą?" - Nie odpowiem nie znam Bory
7. "Często trzeba przy niej grzebać?" - Jeżeli chodzi o naprawy to nie, usterki zdarzają się sporadycznie i są to zazwyczaj drobne naprawy.
8. "Wie ktoś może czy ta fabryczna konserwacja podwozia którą widać na zdjęciach jest tak dobrej jakości w każdej Kalinie czy to była opcja w salonie?" - Wszystkie Kaliny eksportowe miały taką fabryczną konserwację podwozia.
9. Dlaczego silnik 1.4 zrobili 16 zaworowy o mocy 90KM a silnik 1.6 8 zaworowy o mocy 82KM który jest bardziej niezawodny? - Nie miałem 1.4 nie wypowiem się, z 1.6 jestem zadowolony.
10. "Drugie pytanie, warto kupować model Priora do 10k zł? " - Oglądałem Priorę, jechałem Priorą i moim zdaniem Kalina jest lepiej wykonana. Priora ma też znacznie mniej miejsca dla kierowcy.
11. Bo dobry samochód chyba sam by się obronił? - Tak jak napisał SzokoLada, jest ruski a wszystko co ruskie jest złe.


Powiem Ci tak, przed zakupem miałem te same obawy, jak zobaczyłem moją Kalinkę to byłem trochę przerażony, "Boże jakie to wszystko toporne!" Ale była zastana i po powrocie szybko się rozruszała i ożyła. Jeżeli coś z elektroniki nie działa to najprawdopodobniej będzie to spowodowane bezpiecznikiem lub przekaźnikiem. Jeżeli nie będą działać elektryczne szyby to na 99% powodem są zmielone zębatki (szyby nie mają ogranicznika a zębatki plastikowe).
Jeżeli auto nie odpala na jednym z kluczy (tym większym z pilotem) to padła bateryjka, wymieniasz bateryjkę a klucz programujesz w samochodzie za pomocą tego małego kluczyka.
PAMIĘTAJ! DO KLUCZYKÓW MUSISZ DOSTAĆ BLASZKĘ Z 3 lub 4 CYFROWYM KODEM!!! W Przeciwnym razie będziesz miał spore problemy jak zgubisz kluczyk do programowania.
Jeżeli mieszkasz w Tarnowie tak jak podałeś na forum to masz do Krosna 80 km. Zapraszam, co prawda mam Kalinę 1117 ale obejrzysz sobie na spokojnie i powiem Ci na co zwracać uwagę przed zakupem.
W swoim krótkim 25 letnim życiu widziałem 4 Kaliny a jedną posiadam więc mam ogromne doświadczenie z tymi samochodami

Pozdrawiam!

[ wiadomość edytowana przez: Leopard74 dnia 2020-05-12 14:33:15 ]
  
 
Dzięki za odpowiedzi, kurna, nie mam kiedy podjechać do krosna a do niemiec jadę już w poniedziałek co do 5 to o jakich miejscach mowa? Po za tym więcej pytań niet
dzięki wielkie wszystkim jeszcze raz
  
 
Cytat:
2020-05-11 17:51:12, Kamil_H pisze:
Pewnie koledzy się ze mną nie zgodzą i zaraz mnie zlinczują, ale ja bym Lady nie kupił jako głównego auta. Bez jaj. Mamy 21 wiek. Lada była marzeniem w latach 80. Teraz w tej szerokości geograficznej wg mnie do jeżdżenia na co dzień kupuje się inne auta.



Też jestem tego zdania. A ujadanie tych, co wykrzykują coś nt "złe bo ruskie" pomerdal się temat polityki i mechaniki. Z resztą, większość młodego pokolenia na rosyjskojęzycznych kanałach YT też jest tego zdania pomimo, że przerabiają te auta, jeżdżą nimi ale zawsze mają jakieś normalne. Ci co chwalą to w większości ludzie którzy mają albo kowala mechanika albo sami tacy są. Jedyny rosyjski samochód który widziałem pochwalony po rosyjsku to Marussia
Miałem Ładę 4 czy 5 lat, klasyka. Czego się nauczyłem o rosyjskich autach:
- faktycznie w większości nie zawodzą totalnie. Tzn jakoś zawsze jadą i ciężko jest zajebac to auto śmiertelnie.
- jakość jest tak słaba jak tylko może być. Plastiki, spasowania itp to jest śmiech na sali. O skrzypieniu, brzęczeniu, piszczeniu nie wspominając
- nowe, nawet oryginalne ladowskie części są robione z gownolitu i psują się same. Nie wszystkie. Ale kupując coś np termostat lepiej wziąć 2 bo jeden może okazać się fabrycznie zepsuty i będzie trzeba znowu jechać
- "Łada Niva - always half broken" i to tyczy się wszystkich aut Lady które widziałem i słyszałem. Jeżeli lubisz, żeby w Twoim aucie wszystko działało to nie ma szans. Psuje się wszystko, tysiące małych pierdół. A to sprężyna w siedzeniu, a to jedna lampka w podświetlaniu, a to przycisk, a to zawias itp. albo nie będziesz robił nic innego tylko te pierdoły naprawiał.
Także podsumowując jeżeli chcesz mieć samochód który będzie topornie prosty, często niezajebywalny ale nigdy w pełni sprawny polecam Ładę