Wymiana oring-u napinacza łańcucha rozrządu - E12 1.6 2006

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzień dobry!

Czy wymieniał ktoś z Państwa o-ring napinacza rozrządu w E12? U mnie powszechny problem - trochę cieknie spod napinacza w związku z czym chciałbym ten wyciek usunąć. Zaopatrzyłem się już w nowy, oryginalny o-ring. Z tego co do tej pory wyczytałem, wymiana tego o-ringu powinna rozwiązać problem, chyba, że wyciek zaczyna się wyżej - spod pokrywy zaworów.

Teoretycznie, z tego co czytałem, wymiana powinna wyglądać tak, że demontuje się napinacz, czyści, wymienia o-ring. Następnie trzeba "uzbroić" napinacz i zablokować haczyk, po czym powinien trafić w takiej pozycji z powrotem na miejsce. I teraz dochodzi kwestia dokręcenia: czy niezbędny jest klucz dynamometryczny?
Jak wygląda "odbezpieczenie" napinacza? Słyszałem o przekręceniu wału o parę obrotów - napinacz powinien się odblokować i napiąć łańcuch. Ale niektórzy mówią, że obrót powinien być zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a inni, że najpierw w ruchu przeciwnym, a dopiero potem zgodnie z ruchem wskazówek.

Spotkałem się również z opiniami, że albo komuś przy tej operacji przeskoczył rozrząd o ząb, albo, że napinacza nie dało się z powrotem zamontować na miejsce (tak jakby go coś blokowało).

Będę wdzięczny za wszelakie opinie Państwa, jeżeli ktoś taki zabieg wykonywał już u siebie w E12.

Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2020-08-04 00:40:34, BambOOs pisze:
Dzień dobry! Czy wymieniał ktoś z Państwa o-ring napinacza rozrządu w E12? U mnie powszechny problem - trochę cieknie spod napinacza w związku z czym chciałbym ten wyciek usunąć. Zaopatrzyłem się już w nowy, oryginalny o-ring. Z tego co do tej pory wyczytałem, wymiana tego o-ringu powinna rozwiązać problem, chyba, że wyciek zaczyna się wyżej - spod pokrywy zaworów. Teoretycznie, z tego co czytałem, wymiana powinna wyglądać tak, że demontuje się napinacz, czyści, wymienia o-ring. Następnie trzeba "uzbroić" napinacz i zablokować haczyk, po czym powinien trafić w takiej pozycji z powrotem na miejsce. I teraz dochodzi kwestia dokręcenia: czy niezbędny jest klucz dynamometryczny? Jak wygląda "odbezpieczenie" napinacza? Słyszałem o przekręceniu wału o parę obrotów - napinacz powinien się odblokować i napiąć łańcuch. Ale niektórzy mówią, że obrót powinien być zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a inni, że najpierw w ruchu przeciwnym, a dopiero potem zgodnie z ruchem wskazówek. Spotkałem się również z opiniami, że albo komuś przy tej operacji przeskoczył rozrząd o ząb, albo, że napinacza nie dało się z powrotem zamontować na miejsce (tak jakby go coś blokowało). Będę wdzięczny za wszelakie opinie Państwa, jeżeli ktoś taki zabieg wykonywał już u siebie w E12. Pozdrawiam.


A moze najpierw umyc silnik i sprawdzic skad cieknie???

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2020-08-05 15:14:39, Bigelektron pisze:
A moze najpierw umyc silnik i sprawdzic skad cieknie???



Ma Pan rację, przemyję silnik gdzie się da, bo może faktycznie cieknie tam wyżej, spod pokrywy zaworów.
  
 
Cytat:
2020-08-06 00:07:21, BambOOs pisze:
Ma Pan rację, przemyję silnik gdzie się da, bo może faktycznie cieknie tam wyżej, spod pokrywy zaworów.



Sprawdziłem - spod pokrywy zaworów nic nie cieknie, sucho tam. Za to cały napinacz i jego najbliższa okolica jest "spocona" starym olejem. Tak jakby kiedyś ciekło i tak już zostało.

Silnik i tak przemyję