Zamiana skrzyni na 5 biegową w silniku 1300

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć
Planuje zakup ładnej łady 21063, lecz wole wiedzieć takie informacje przed zakupem, otóż czy do silnika 1300 skrzynia 5 biegowa także wchodzi plug and play? Czy może wymaga modyfikacji?
  
 
Tak, bez bez problemu

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Cześć, podepnę się pod temat. Skrzynia wchodzi plug and play, zrobiliśmy to jakiś czas temu. I mam w tym temacie pytanie. Jaki dyfer dobrać do takiego zestawu, tzn 1.3 plus skrzynia piątka?
Mamy dyfer o niewiadomym przełożeniu (dostaliśmy go parę lat temu za free w reklamówce) który niestety skończy się lada chwila. Chcę kupić nowy i zastanawiam się nad dobraniem optymalnego. 3.9, 4.1 czy 4.3?

https://www.facebook.com/SPRT2016
  
 
Cytat:
szwedu44 pisze:
Cześć, podepnę się pod temat.
Chcę kupić nowy dyfer i zastanawiam się nad dobraniem optymalnego. 3.9, 4.1 czy 4.3?



3,9 i 4,1 to taki standard. 4,3 jest wolniejszy.
Wszystko zależy od tego, do czego chcesz tego używać.
Jeśli do podrózowania to te pierwsze, jeli do upalania to nawet 4,44 bym szukał.

Na każdej parze kół jest nabite przełożenie, np: 11/43 - 3,9.
Nowy wałek z kołem kosztuje od około 300 zł.
  
 
Co prawda z 125p, ale podzielę się doświadczeniami.


Mam wczesnego MR z prostą IV i nie ma opcji żebym ciął tunel i zakładał skośną V. Dlatego kombinowałem z przełożeniami mostu przy różnych silnikach, żeby kosztem przyśpieszenia obniżyć obroty w trasie.
W 125p zazwyczaj było przełożenie 4,1 przy skrzyni IV w obu silnikach 1.3 i 1.5
Mosty w Polonezach wychodziły także w przełożeniach 3,9 oraz 3,7

silnik 1.3 most 3,7 - czuł górkę zanim ją było widać. Na lekkim wzniesieniu z 60kmh nie mógł siena IV wygrzebać. Trzeba było zredukować na III, pociągnąć do 80 i dopiero wbić IV - za długi
silnik 1.6 most 3,7 - ciągnął bez problemu
silnik 1.5 most 3,7 - daje radę. Obroty są o 10% niższe a to bardzo dużo.

Inny 125p
silnik 1.6 most 3,9, skrzynia V - fabryczna poldkowa konfiguracja. Przy 120 na V ma jakieś 3,5 tys obr co pozwala podróżować w ciszy.

Więc przy skrzyni IV silniku 1.3 dałbym max 4.1, przy 1.5 3.9
Przy skrzyni V można dla 1.3 dać 4.3, dla 1.5 4.1

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."