MotoNews.pl
12Statystyki oponiarskie (28521/18)
  

Statystyki oponiarskie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dominacja niskiej klasy

Francuska firma oponiarska Michelin opublikowała raport, z którego wynika, że w 2002 r. sprzedano w Polsce ponad 6 mln 615 tys. opon do samochodów osobowych i dostawczych. Według szacunków firmy Continental Opony Polska (COP), zeszłoroczna sprzedaż opon w Polsce zamknęła się liczbą 6,42 mln sztuk.

Według Michelina, opony sprzedawane w Polsce stanowiły 34,6% całego rynku w Europie Środkowej i 3,4% całości sprzedaży w Europie. Polski rynek zdominowany jest przez opony o najniższych osiągach (klasa ST).

Z badań przeprowadzonych przez firmę Michelin wynika również, że jedynie 8% aut używanych w Polsce ma do dwóch lat, a 62% ponad 7 lat. Średni wiek samochodu osobowego wynosi 9,4 roku i jest to najwyższa wartość w ciągu pięciu lat. Okres posiadania auta osobowego w Polsce wynosi w tym roku 4,6 roku i jest to także najwyższy poziom w ostatniej pięciolatce.

Firma Goodyear Polska szacuje, że w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy sprzedano w Polsce 5,4 mln opon (8% więcej niż rok wcześniej). Spółka COP zakłada, że w całym roku rynek osiągnie sprzedaż między 6,6 a 6,7 mln opon.

  
 
7-letnie opony?!

wariactwo i samobójstwo
  
 
Cytat:
2003-10-22 13:54:04, MaciekB pisze:
7-letnie opony?!



Tam jest mowa o autach, a nie 7-letnich oponach.
  
 
jakiś "niepritomni" jestem, rzeczywiście, sorrry

no bo u mnie trzyletnie to już reszti i widać pęknięcia wszędzie
  
 
Bo oponki częściej się zmienia niż samochody
  
 
Ja to sobie kupię drewniane i po prostu co sezon to nowa Bejca (nie wiem czy poprawnie???
  
 
Po co malować, wystarczy nową prezerwatywę na koło naciągnąć
  
 
Tylko nie bananową, bo wpadnie w poślizg.
  
 
Cytat:
2003-10-23 11:36:23, pankuba pisze:
Tylko nie bananową, bo wpadnie w poślizg.



W poślizg to prędzej od nawilżanej, albo ... używanej

A na serio, wczoraj przejrzałem sobie oferty kilku firm oponiarskich, a tam takie cuda mozna dostać jak nigdy wczesniej. Firmy niby się łączą, a producentów zamiast ubywać, to przybywa. Nie łyszałem np. wcześniej o takich firmach jak Mabor, Courier czy Ceat. Rok temu podobną nowością były Sava, Dayton czy Vikingi.
  
 
musze powiedziec ze teraz w swojej toyce mam kapitalne opony dunlopy TS, nie buksuja na mokrej nawierzchni, dobrze trzymaja sie drogi po prostu
  
 
Cytat:
2003-10-23 14:34:13, cortina pisze:
musze powiedziec ze teraz w swojej toyce mam kapitalne opony dunlopy TS, nie buksuja na mokrej nawierzchni, dobrze trzymaja sie drogi po prostu



Też mam Dunlopy, ale żeby wiedzieć na pewno, trzeba zrobić rzetelny test, a testy jak to testy, w zależności od gazety każdy inny.
  
 
Ja polecam Semperity, miałem w poprzedniej i do tej właśnie zamierzam zanabyć Sport Grip.
  
 
Semperity są u nas dość egzotyczne, przez co nie ma ich na ogół w testach (po co niemieckie gazety maja testować japońskie opony?).
  
 
Cytat:
2003-10-23 16:31:18, jackal pisze:
Semperity są u nas dość egzotyczne, przez co nie ma ich na ogół w testach (po co niemieckie gazety maja testować japońskie opony?).


a jednak testuja yokohame i toyo
  
 
Widocznie Yokohama i Toyo nie są aż taką konkurencją , albo należą do niemieckich koncernów.
  
 
Cytat:
2003-10-23 16:31:18, jackal pisze:
Semperity są u nas dość egzotyczne, przez co nie ma ich na ogół w testach (po co niemieckie gazety maja testować japońskie opony?).



Semperit to ten sam koncern co Continental, tylko powiedzmy, że Sempiki są o klase niżej od Conti a za to wyżej od Baruma (to też ten sam koncern), choć kumpel jeździł na zimówkach Conti i w przeciwieństwie do letnich stwierdził, że fatalnie. Teraz też ma Sempiki od zeszłej zimy i jest ok . No, a z tego co wiem Continental jest Austryjacki.
  
 
Cytat:
2003-10-24 15:14:08, pankuba pisze:
... No, a z tego co wiem Continental jest Austryjacki.



Mylisz się w dwójnasób, otóż:
a) austriacki nie austryjacki ale to niuans,
b) Continental jest niemiecki, oto fragment ich historii:

Firma Continental powstała w mieście Hannover – Vahrenvald, 8 października 1871 roku. Na początku działalności, firma miała nazwę Continental Caoutchouc & Gutta Percha Compagnie, natomiast program produkcyjny obejmował wytwarzanie towarów z gumy miękkiej, produktów gumowanych, zabawek oraz przede wszystkim opony masywne do pojazdów konnych i rowerów.

  
 
Cytat:
2003-10-24 15:25:43, jackal pisze:

Mylisz się w dwójnasób, otóż:
a) austriacki nie austryjacki ale to niuans,
b) Continental jest niemiecki, oto fragment ich historii:





No dobrze, Niemiecki, ale to dopiero jedennasób, a gdzie drugi?
  
 
Cytat:
2003-10-24 15:33:04, pankuba pisze:
No dobrze, Niemiecki, ale to dopiero jedennasób, a gdzie drugi?



Pierwszy "nasób" - literówka w autriacki, drugi "nasób" kraj pochodzenia Conti. Bez urazy.

Swoją drogą fajnie kiedyś pisali "kauczuk" i "gutaperka"
  
 
Cytat:
2003-10-24 15:37:13, jackal pisze:

Pierwszy "nasób" - literówka w autriacki, drugi "nasób" kraj pochodzenia Conti. Bez urazy.

Swoją drogą fajnie kiedyś pisali "kauczuk" i "gutaperka"



Dobra. Niech będzie. Pisząc o sobie zapomniałem dodać, że jestem dysgraf i dylektyk więc takie rzeczy mogą mi się czasem zdarzać.