MotoNews.pl
3 F125p i nowe radyjko :-) (28565/5)
  

F125p i nowe radyjko :-)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Postanowilem wymienic mojego leciwego gruchota radiowego na cos wystrzalowego nie no bez przesady - byle bylo w miare umc umc


Na co musze sie przygotowac z montazem radyjka i na co patrzyc przy jego kupnie co by potem pol auta nie trzeba bylo przerabiac?
Bo w moim F125p z 81r to jest tylko dziura i radio tam lata jak zyd po pustym sklepie, wiec pewnie by sie zdalo jakies z porzadna szyna do motazu.. a co z kablami? jak to sie laczy pozniej czy trzeba tez cos dorabiac..?

jestem w tym totalnym laikiem, a nie chce pojsc do sklepu kupic jakies radyjko co mi sie spodoba a potem sie okaze ze go sie nie bedzie dalo podlaczyc.

pozdrawiam

greg
  
 
Pociesze - kazde radio da sie podłączyć, ale nie każde da sie podłaczyć samemu.
Zalezy ile masz kasy na radio. Najlepiej radio z kieszenią.
tylko nie kupuj Made in garaż stryja w Honkkongu na bazarze. To jest ostatnia padlina jaka jest w sprzedaży. Lepiej dać troche wiecej, lub kupić używkę.
A podłączyc - podłaczy Ci każdy kto kuma czaczę. Nie ma regulki którą Ci podam a Ty w oka mgnieniu podłączysz jak należy i co najważniejsze - nie zepsujesz. Dać jakiemus koledze z klubu 2 piwa i podłączy.
  
 
każde radio da się podłaczyć Sęk tylko w tym,że w DF-ie jest miejsce na radio dostosowane do starych radioodbiorników (np.Safari,Rajd,Skald itp).Obecne radia mają większe obudowy i trzeba kombinować.Pół biedy jeśli masz okragłe zegary,lub nie masz obrotomierza.Wtedy po prostu montujesz radyjko tam gdzie jest na nie otwór,odpowiednio go powiększając.Mocowanie warto zrobić na jakis kształtownikach,żeby się toto porządnie trzymało.
U siebie mam obrotomierz wiec radio zamonmtowałem poniżej,w miejscu kratki na głośnik.Wygląda to tak:

Oczywiście trzeba troszkę poprzerabiać instalację.Bedziemy potrzebowali stałego 12V oraz masy.Masę "bierzemy" od dowolnego przewodu masowego(biały z czarnym paskiem),plusik najlepiej pociągnąć ze skrzynki bezpieczników,ewentualnie od zasilania zapalniczki.Dalej - w zalezności od radyjka.Pozdrawiam!
  
 
Ja też mam jedno pytanie odnośnie audio. Jakie macie patenty na zamontowanie głośników? Chodzi mi głównie o tylną półkę.(przód też). Jak u was to wygląda?
  
 
fuuck !! no wlasnie ostatnio dzieki waszej pomocy zamontowalem obrotonierz!!!!!!

teraz z niego nei bede rezygnowal

a obok obrotomierza nie wejdzie.. ??? tam gdzie stare radyjko mam ?

cholera przestaje mi sie to podobac

pzdr

greg
  
 
W kulturalny sposób obok obrotka nie wejdzie.
Co do głośników to w poprzednim DF-ie miałem w półce głośniki 6x9".Półkę miałem docietą z dość grubej sklejki,obszytą czarnym skajem.Pod półką gąbka.Wyglądało zajebiście i takoż grało.Problem mam obecnie - w kombi...Ale myśle nad tym .
  
 
sugeryje umieszczenie radyjka w skrytce na rekawiczki. fiat jest na tyle waski, ze z fotela kierowcy spokojnie mozna siegnac do guzikow i galek na radiu. i oczywiscie wszystko musi wygladac tak, jakby w ogole radia ani glosnikow nie bylo w samochodzie. a co do montazu to lepiej poprosic kogos kumatego, bo np. ja jestem w stanie podlaczyc glosniki pod 12 volt na trzezwo i po pijaku takze.


[ wiadomość edytowana przez: pagan dnia 2003-10-22 21:44:57 ]
  
 
W moim przesuper fiacie, mimo obrotomierza, radio (już czwarte)siedzi w fabrycznej dziurze nieco tylko delikatnie poszerzonej pilnikiem.
  
 
Cytat:
2003-10-22 20:14:57, _greg_ pisze:
Witam!

Postanowilem wymienic mojego leciwego gruchota radiowego na cos wystrzalowego nie no bez przesady - byle bylo w miare umc umc


Na co musze sie przygotowac z montazem radyjka i na co patrzyc przy jego kupnie co by potem pol auta nie trzeba bylo przerabiac?
Bo w moim F125p z 81r to jest tylko dziura i radio tam lata jak zyd po pustym sklepie, wiec pewnie by sie zdalo jakies z porzadna szyna do motazu.. a co z kablami? jak to sie laczy pozniej czy trzeba tez cos dorabiac..?

jestem w tym totalnym laikiem, a nie chce pojsc do sklepu kupic jakies radyjko co mi sie spodoba a potem sie okaze ze go sie nie bedzie dalo podlaczyc.

pozdrawiam

greg



niechce być namolny ale zawsze możesz liczyć na pomoc BodzioT Assistance
  
 
w poprzednim fiacie (deska z "języczkiem", obrotomierz kwadratowy na środku) problem małego otworu na radio rozwiązałem następująco (był jeszcze jeden powód - w oryginalnym miejscu nijak da się solidnie zamocować kieszeń na radio)
- zdjąłem maskownice która jest pod obrotomierzem i maskuje miejsce (lub jeśli jest) na głośnik owalny
- przyciąłem ją na taki wymiar żeby pasował do zasłonięcia oryginalnego otworu na radio
- dziurę na głośnik przekonwertowałem na dokładny wymiar kieszeni radia... powiem tyle deska rozdzielcza w PF jest pancerna - zbrojona blachą tak twardą że w pewnym momencie chciałem nawet się poddać i nie ciąć dalej - o mało co flex'a nie spaliłem a syfu później tyle że szkoda gadać...
- podciągnięcie kabli zasilających i do głośników... no i "płynie muza przez miasto..."

roboty trochę jest (tak na około jedną wolną sobotę) ale za to później cieszyłem się bo radio było solidnie zamocowane, i niżej przez co łatwiej się "regulowało"

pozdr
Bartek
  
 
o wypraszam sobie...

Radio Raid (a nie Rajd) jest pelnowymiarowym radiem na licencji Blaupunkta model bodajze Frankfurt lub Berlin, pelne brzmienie mono, programatory mechaniczne, wyjscie na magnetofon oraz oddzielny wzmacniacz - ktory juz sie w radiu nie zmiescil.

Dlatego tez ze wzgledu na jego dlugosc (znacznie wieksza od ilosci miejsca od starej deski do szczytu nagrzewnicy) mocowalo sie 2 blaszki (dawane w latach 70-tych w zestawie) oraz wystajacy odcinek radia (na oko okolo 4-6 cm) maskowalo sie takim kawalkiem oblego plastiku (rozne kolory w czasie calej produkcji od czarnego po szary).

Z powodu braku takiego plastiku po zamocowaniu oryginalnego radia Blaupunkt Koln (o umlautt), okazalo sie, ze jest wyzsze o jakies 1,5 cm od polskiego (w koncu ma automatyczne strojenie - tylko silniczek padl) i calosc konstrukcji do dzis trzyma sie zaledwie na tymze wlasnie kawalku plastiku, ktory mam pekniety i konstrukcja potrafi co jakis czas wyjechac z miejsca przeznaczenia...

Wiec gdyby ktos z szanownych grupowiczow posiadal taki kawalek plastiku (do najstarszej wersji deski rozdzielczej - tej metalowej), prosze o kontakt na priv...


A co do mniej wymiarowych radioodbiornikow - byly specjalne modele safari oznaczone symbolem 'a' np. Safari 5a - i pasowalo do Zastavy 1100p, Syrenki, Fiata 125p (na pewno do starszych modeli, nie wiem, jak to jest z MRem).
A swoja droga, czasami mozna kupic podrobki z Hongkongu o tejze wlasnie krotszej dlugosci - tak ma np. u siebie Korek, poki mu nie naprawia radia z epoki...

p.s. sorki za przydlugi text.
  
 
Cytat:
2003-10-23 08:23:21, KajTan pisze:



A co do mniej wymiarowych radioodbiornikow - byly specjalne modele safari oznaczone symbolem 'a' np. Safari 5a - i pasowalo do Zastavy 1100p, Syrenki, Fiata 125p (na pewno do starszych modeli, nie wiem, jak to jest z MRem).




Nie wiem jak było z pasowaniem ale syrena ma plus na masie w przeciwieństwie do fiata i zastavy-to samo radio nie mogło byc stosowane w w/w samochodach.
  
 
zależy jaka syrena

105l miały już normalnie, a w reszcie nie było miejsca na radio
  
 
Cytat:
2003-10-23 17:36:36, Cosmo pisze:
zależy jaka syrena

105l miały już normalnie, a w reszcie nie było miejsca na radio



Miałem 104 z plusem na masie,ojciec miał 105 L '80 też z plusem na masie.

Może bosto
  
 
Do Fiata 125p wchodzi w fabrycznie przeznaczone na to miejsce radio w wymiarze DIN. Problem jest jedynie z długością ale jest on do rozwiązania. W montażu takiego radyjka przeszkadza bowiem kanał nawiewu na szybę od strony kierowcy. Osobiście zamontowałem odbiornik Sanyo w tzw krótkiej kieszeni (tj sama ramka bez tylnej części więc nie jest to tzw pełnowymiarowa kieszeń) do DF rocznik 86. W tym celu wyciąłem brzeszczotem kawałek wspomnianego nawiewu i powstały otwór uszczelniłem gąbką wklejoną na butapren. Był to niewielki fragment o wysokości takiej jak wys. radia i szerokości wynikającej z pomiarów (tyle ile wchodził w tzw światło otworu na radio) ale nie było to dużo. Dodatkowo podparłem radio z tyłu wspornikiem z blachy z otworem na śrubę z tyłu radia, zamocowanym do przegrody pionowej autka(jest tam zgrzana śruba M6). Nie jestem w stanie powiedziec czy tym sposobem zamontujecie każde radio i do tego z pelnowymiarową kieszenią. Mnie się udało nie ruszać obrotomierza oraz nie kombinowałem z montażem w dziurze na głośnik.
Powodzenia.
  
 
no wlasnie sam sie dzis zdziwilem po wymiarowaniu otworu na radio i kilkunastu radii w MM..

Mianowicie w moim fiaciku '81r otwor ma szerokosc 18cm wysokosc ok 8-9cm i glebokosc 17-18,5 cm

a wiekszosc radii ma wymiary 18/5 i glebokosc ok 16cm...

nie mam w tym otorze zadnych bubli od nawiewu.. (??) wiec chyba mi nic nie bedzie przeszkadzac..

no to jade cos w koncu kupic

a w ogole to przymocowywac to radio jakos bardziej zeby mi "tylu" nie ukradli czy i tak mi to nic nie da..?

PS wpadl mi do glowki pomysl co by zostawic starego gruchota u gory a na dole wlozyc nowego i zastawiac po wyjsciu maskownica ale to by byla wiocha
  
 
Lepiej miec wioche i radio niz dyskoteke przez dwa dni
  
 
Z czasow keidy mielismy fiata pamietam ze obrotosciomierz wydatnie przeszkadzal w zamontowaniu radia. ALe mniejsza o to.
Istniej jeszcze cos takeigo jak sam tuner radiowy. Ze wzgledu na to ze brak mu wzmacniacza ma on mniejsze wymiary. Potrzebny jest do tego zestawu jeszcze wzmacniacz ktory mozna juz sobie umiescic wg. upodobania. Cenowo wyjdzie zapewne troche drozej niz normalne radio ale rozwiazanie jest godne rozwazenia. Przynajmnniej ja tak sadze
  
 
Cytat:
Nie wiem jak było z pasowaniem ale syrena ma plus na masie w przeciwieństwie do fiata i zastavy-to samo radio nie mogło byc stosowane w w/w samochodach.



Syrena, Skoda 105/120 takze ma plus na masie. Niektore niemieckie wozy tamtego okresu tez.

Starsze radia mialy mozilowsc wyboru prostym przelacznikiem (a moze bardziej pasuje okreslenie kostka) czy radio ma na masie '+' czy '-'.
A lepsze modele mialy dodatkowo wybor '6V' lub '12V'.

tak wiec to samo radio moglo byc i w maluchu, i w Syrence i nawet w Oplu P2 ;)))
  
 
Mi przyszedł teraz inny pomysł. Można przecież kupić ze szrotu środkową konsole od poloneza i pobawić sie z jej montarzem. Tam jest chyba troche więcej miejsca na radio. Co wy na to?