MotoNews.pl
  

Czy ktoś z Was tuningował silnik Yarisa 1.0 68KM?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktos z Was modyfikował silnik Yarisa 1.0 68KM i jaką największą moc udało się osiągnąć?
  
 
z tego co wiem silnik yarisa 1.0 jest teoretycznie nietuningowalny - musisz wsadić sporo kasy żeby uzyskać jakiś porządny wynik ale to tylko teorja...
  
 
kup sobie bolid i go tuninguj albo yarisa 1.3
  
 
nooo do Yarisa 1.3 można chociaż turbinę wsadzić a do 1.0 nieza bardzo...

  
 
zobaczcie to

Strona hamowni wśród testowanych samochodów Yaris 1.0 bez i z chipem
  
 
hmmm według mnie niewiele daje taki chip (za mały silnik żeby polepszyły się znacznie osiągi).
Jedynie daje to 6 KM więcej. Moim zdaniem nieopłacalne to jest... ale może zmieniłbym zdanie gdybym przejechałs się takim autkiem z tym chipem. Bo same tabele dużo nie pomagają...
  
 
taa według mnie te 6 KM za ok 1500zł to nie za wiele chociaż już przy 3 koniach widzisz różnicę długość, półtora (na 400m) między dwoma porównywalnymi samochodami (Yarisami)

P.S. chipy też już były wałkowane gdzieś na forum - wystarczy poszukać...


[ wiadomość edytowana przez: Kruchy dnia 2003-10-22 23:52:22 ]
  
 
Z gratami HKS'a masz 180 koni w yaris 1.0, ile to bedzie kosztowało to strach myśleć, powiedzmy sobie tak, jeśli ma mieć moc na chwilę to NX o strzale 35 koni, jeśli na stałę to taką moc masz na turbo za 2000 zielonych na gotowo od HKS'a w formie bolt on kit. Problemy zaczynają się jak chcesz ponad 105 koni, skrzynia wytrzyma 130 koni, ale sprzęgło tylko 115 i trzeba dawać spieki bo mała średnica, no i zacznie się zabawa z wymianami masy części, generalnie dojść do 100 koni to pryszcz mając powiedzmy tak do 10k zł ale dalej to zabawa naprawde na bogato, moja propozycja jest taka: SWAP !!! wyjdzie może i więcej od turbo cenowo ale mocowo to będzie jazda, są już yarisy gdzie wsadzono silniki od corolli TS, ale można coś pośredniego w podawanie modelu silników bawił się nie będę, ostatnio miałem okazję kupić rozwaloną celice GTfour to byłby swap hardcorowy ale bez przesady wytrzeźwiałem i myślę o motorku typu 1,6 i mocy na N/A około 150 koni, wszystko pozostanie seryjne czyli żywotniejsze.
Myślę ale czy i kiedy zrobię to bliżej nie określona przyszłość, a jeśli idzie o błędy to tak: zapomnij o wszelkiego rodzaju modyfikacjach wydechu, może ewentualnie końcowy tłumik, ale on poprawi bardziej samopoczucie, filtr sportowy typu stożek to będzie głośno i drogo i nic nie da, ewentualnie wkładka, chip za taką kasę co daje 5 czy 6 koni to bym się zastanawiał, jeśli już to modyfikacjach mechanicznych.

Kruchy a pokaż mi dedykowany zestaw turbo do 1.3 bo ja nie widziałem jeszcze takiego typowego do tego modelu.
  
 
Tyle kasy za kilka kobyłek więcej to bez sensu !!! Chodzi mi o 6KM za 1500 zł, lepiej sobie wydać tę kasę na benzynę i nie schodzić przez pół roku poniżej 5.000 obrotów, przy zachowaniu oryginalnej mocy
  
 
he he Jackal ciekawa koncepcja i najlepiej jeszcze coś w okolicach 98-99 oktan, mocy będzie normalnie ale kultura pracy i wkręcanie silnika znacznie się poprawi