MotoNews.pl
  

Tłumik pulsacji

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio wymieniałem filtr paliwa w mojej bestji 2.0 i zauważyłem ze ktoś odłączył "tłumik pulsacji" na przewodzie paliwowym Jednak autko chodzi bez zarzutu moje pytanko to czy są jakieś konsekwencje takiego stanu rzeczy
  
 
Co jest nikt nie wie albo nie chce powiedzieć
  
 
Ja nie wiem co to jest tłumik pulsacji w omie A
Moze to jakas regionalna nazwa?
  
 
Chciałem powiedzieć, że ja też nie wiem.
  
 
Jest takowe ustrojstwo... mieści się w pobliżu filtra paliwowego, pompa paliwa (z wyglądu podobne do regulatora ciśnienia paliwa).
Dawno nie leżałem pod omą, więc z wyglądem mogę troszeczkę nie trafiać w sedno.

[ wiadomość edytowana przez: marekcaramba dnia 2003-10-27 09:56:37 ]
  
 
A ja leżałem i oprocz filtra paliwa nie ma nic innego.
Tzn, sa jeszcze przewody i duzy zbiornik paliwa.
  
 
Cytat:
2003-10-27 10:00:19, PiotrS pisze:
A ja leżałem i oprocz filtra paliwa nie ma nic innego.
Tzn, sa jeszcze przewody i duzy zbiornik paliwa.



Ja jeszcze pompę widziałem
  
 
Przejrzałem schemat ukł. paliwowego (tłumik pulscaji siedzi na powrocie paliwa do zbiornika)
  
 
A u mnie jest...
  
 
jest widoczny na schemacie strona 78 książki o omie
pliczek silnikibenzynowe.pdf (78 strona książki, nie PDF'a)

  
 
No tyle to ja wiem ale za co on odpowiada bo bestja na nic się nie skarży
  
 
"Tłumik pulsacji amortyzuje zmiany ciśnienia benzyny i redukuje ich oddziaływanie na układ paliwowy wyciszając równocześnie działanie układu."

Gdzieś znalazłem takowe wytłumaczenie.
Może być.
  
 
No to już coś dzięki Ale ciekawe co się stanie jeżeli jest sobie odłączony przez jakiegoś magika
  
 
Prawdopodobnie może to powodować częstsze "przeciążenie" układu paliwowego (wahania ciśnienia paliwa, w jakiejś jego części), co może powodować częstsze rozszczelnienie układu.
Co do hałasu, to nie mam pojęcia, czy z lub bez tłumika ucho ludzkie jest w stanie rozróżnić.

[ wiadomość edytowana przez: marekcaramba dnia 2003-10-27 11:46:00 ]

[ wiadomość edytowana przez: marekcaramba dnia 2003-10-27 11:46:42 ]
  
 
No to git pierwsza awaria układu paliwowego i będę miał podejżanego sprawcę ale chyba przy okazji jak dorwę gdzieś takie ustrojstwo to założę sobie taki bajer bo ten stary nie wygląda mi na zdatny do użytku ( cały zasyfiony i pordzewiały) nara dzięki za informację pozdrawiam
  
 
Odgrzebuję stare śmiecie, bo akuratnie mnie to interesuje.

Odłączyłem właśnie tłumik pulsacji wraz z podziurawionym jak sito filtrem paliwa (nie wiedziałem że aluminium może tak skorodować - widzieliście kiedyś s i t o ???) i jakoś się kulam (dziś Sieradz 3.30-Janki 5.30 )- dobrze że mam jeszcze jeden filtr pod maską. Efektów negatywnych brak, a poniewaz chciałem się coś więcej dowiedzieć o tym ustrojstwie to znalazłem w necie takie coś
- może komuś się przyda - kolejna cegiełka do tematu

"Tłumik pulsacji vel Tłumik przeponowy
Między pompą paliwa a przewodem podającym paliwo jest zamontowany tłumik przeponowy, którego zadaniem jest tłumienie odgłosów pulsacji wywoływanych przez różnice ciśnienia powstające przy otwieraniu i zamykaniu zaworów."

ale bardziej zaciekawiło mnie to zdanie:

"...zwłaszcza w świeżo napełnionych podziemnych zbiornikach na stacji benzynowej w paliwie unosić się mogą, wraz z zawirowaniami drobinki zanieczyszczeń i przedostać się do zbiornika paliwa dlatego najlepiej nie tankować na stacji, z której przed chwilą odjechała cysterna..."


[ wiadomość edytowana przez: Solltys dnia 2005-05-23 13:08:12 ]