MotoNews.pl
  

Rurowy kolektor wydechowy - jak podlaczyc ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
j.w. a dokładniej jak połączyć kolektor (kreza) z rurą starego typu (obejma) w 125-ce
  
 
Bez migomatu się nie obejdzie raczej, proponuję wykorzystać przedni odcinek układu wydechowego z PN Caro, tj. pierwszy tłumik i długą rurę ale pewnie coś nie będzie pasować i trzeba będzie np rurę chlasnąć z długości albo zamiast całego pierwszego tłumika wykorzystać z niego tylko kolano z kołnierzem a puszke zastąpić odcinkiem rury. Bez kombinacji sie nie uda. Może wystarczy do starej fiatowskiej rury (skróconej odpowiednio) dospawać tylko kolanko od tłumika Caro? Popróbuj i napisz co wyszło.
  
 
poco spawać, nie lepiej kupic pierwszy tłumik od GSI? koszt ok 20zł
  
 
Spajk, w GSI jest kolektor, dwururka, katalizator, środkowy tłumik, końcowy tłumik. Swoją drogą jak jest katalizator, to przeważnie jest przyspawany do dwururki, a z resztą układu połączony jest śrubami ze sprężynami. Nie wiem może źle kumam, ale myśle że kolega chce podłaczyć kolektor wydechowy z GSI do kanta, więc i tak będzie musiał spawać. Ale jak sie myle to mnie poprawcie.
  
 
no stary, ale ja mam tez w fiacie taki kolektor i wiem co mówie... bez kata i bez spawania, w sumie 15min roboty...
  
 
Wiesz bo nadal nie kumam a który ci tłumik chodzi w GSI, który uważasz za pierwszy skoro pierwszy jest to katalizator. Mozę miałeś namyśli pierwszy z Caro
  
 
widzialem taki sam jak mam w GSI bez kata, ale nie wykluczam ze jest on tez i w Caro...
  
 
Cytat:
2003-10-28 20:17:11, Mebig pisze:
Wiesz bo nadal nie kumam a który ci tłumik chodzi w GSI, który uważasz za pierwszy skoro pierwszy jest to katalizator. Mozę miałeś namyśli pierwszy z Caro


a może są tłumiki które montuje się zamiast katalizatora...., pewnie się go montuje bez kłopotów, pewnie pasuje, pewnie jest ok. I kosztuje niedużo.....
a pierwszy w GSi to jest kat, 2 środkowy i 3 przelotowy końcowy, ale można i zamiast kata wstawić przelotowy i już po kłopocie z topologią wydechową.....
  
 
no i oto mi chodzi...
  
 
Można załozyć GSI+tłumik caro+rura caro. Koniec rury jest w tym samym miejscu co koniec seryjnej i w DF i w staych PN. I to bedzie pasowało do reszty układu - obu starych tłumików.
Odsyłam do mojego artukułu w WW

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
oki po kolei:

Najpierw thx to all ktorzy odpisali.

Olo> to wlasnie po przeczytaniu WW postanowilem wymienic.
Spajk i Olo> numer z pierwszym tlumikiem (kat.) nie przejdzie za nisko mi lezy na glebie... (potrafi przytrzec 2rurka, a wlasciwie "portkami")

Czyli skonczy sie chyba tak jak planowalem : wykorzystanie kolanka z Caro. Planuje to zrobic po 1-szym tak zeby zdarzyc przed spotem 3miejskim. Jak wyjdzie to porobie fotki i wrzuce na strone...
  
 
no u mnie jest tak ze jak przejezdzam niedajboze przez cos wyzszego nie kilkanascie cm i uderze w to tłumikiem to slysze od pasazera ze mu sie podłoga pod nogami podniosła...
  
 
Własnie jestem jeszcze świerzo po nabyciu kol. od GSI i pierwszego tłumika zamiast kat. ( jest on przelotowy) i zamierzam zmienić właśnie na ten typ w najbliższym czasie. Tłumik pierwszy za kol. ma tak ukształtowana rurkę by odchodził na bok i lekko do góry by schować się koło podłużnicy. .. Wczoraj ogladałem C+ jak to wygląda w oryginale... środkowy tłumik (także przelotowy) też jest tak ukształtowany by chował sie we wnęce pod siedzeniami... Ostatni nie jest przelotowy wiec mozna się pokusić o załozenie starszego typu- przelotówkę... Jedynym przoblemem może być podwieszenie pierwszego tłumika w DF / PN gdyż nie mają uchwytu do gumy od tlumika... Jednak i to nie jest bariera do nie przeskoczenia...
  
 
Ja jestem po założeniu kolektora z GSi, ale specjalnie dorabiałem rurę od kolektora do rury wydechowej, kosztowało mnie to 40zł, bo jak pytałem w sklepie o koszt tłumika za kolektorem rurowym to w sklepie powiedziano mi 300zł ( moze chodziło o katalizator ?! ). I teraz mam pytanie czy normalnie do kolektora dochodzi jakas dwururka ? przeciez jest pojedynczy wylot z kolektora ? Czy ten tlumik o ktorym piszecie to tłumik w miejsce katalizatora z Poloneza GSi i czy ma on fabryczną rurę która łączy pierwszy tłumik z kolektorem od GSi ?
  
 
Cytat:
2003-10-29 11:07:27, Koniu pisze:
Ja jestem po założeniu kolektora z GSi, ale specjalnie dorabiałem rurę od kolektora do rury wydechowej, kosztowało mnie to 40zł, bo jak pytałem w sklepie o koszt tłumika za kolektorem rurowym to w sklepie powiedziano mi 300zł ( moze chodziło o katalizator ?! ). I teraz mam pytanie czy normalnie do kolektora dochodzi jakas dwururka ? przeciez jest pojedynczy wylot z kolektora ? Czy ten tlumik o ktorym piszecie to tłumik w miejsce katalizatora z Poloneza GSi i czy ma on fabryczną rurę która łączy pierwszy tłumik z kolektorem od GSi ?



-Dwururki brak
-tłumik zamiast kat-a i połaczenie jest takie same
-tak , ma fabryczną rurę łączącą go z kol. staliwym od GSI
  
 
Powiedzcie mi, czy dobrze zrozumiałem. Jeśli mam Caro z katalizatorem i nie chcę go wywalać, a tylko wymienić kolektor od GSI, czy wystarczy żebym zamiast kolektora i portek wstawił kolektor od GSI i przełożył sondę z portek do nowego kolektora? Czy będę jeszcze z czymś "walczył" poza inną osołoną na kolektor?
  
 
Cytat:
2003-10-29 10:41:58, OLI_F50 pisze:
Własnie jestem jeszcze świerzo po nabyciu kol. od GSI i pierwszego tłumika zamiast kat. ( jest on przelotowy) i zamierzam zmienić właśnie na ten typ w najbliższym czasie. Tłumik pierwszy za kol. ma tak ukształtowana rurkę by odchodził na bok i lekko do góry by schować się koło podłużnicy. .. Wczoraj ogladałem C+ jak to wygląda w oryginale... środkowy tłumik (także przelotowy) też jest tak ukształtowany by chował sie we wnęce pod siedzeniami... Ostatni nie jest przelotowy wiec mozna się pokusić o załozenie starszego typu- przelotówkę... Jedynym przoblemem może być podwieszenie pierwszego tłumika w DF / PN gdyż nie mają uchwytu do gumy od tlumika... Jednak i to nie jest bariera do nie przeskoczenia...



no wlasnie, ja tak mam i jest to niezle wyjscie
  
 
Cytat:
2003-10-29 12:28:58, Andys pisze:
Powiedzcie mi, czy dobrze zrozumiałem. Jeśli mam Caro z katalizatorem i nie chcę go wywalać, a tylko wymienić kolektor od GSI, czy wystarczy żebym zamiast kolektora i portek wstawił kolektor od GSI i przełożył sondę z portek do nowego kolektora? Czy będę jeszcze z czymś "walczył" poza inną osołoną na kolektor?



To jest jak puzzle. Odkrecasz stare, przekręcasz sondę i wkręcasz nowe (GSI)
Przeczytaj mój artykuł w WW o wydechach. tam jest opis dokładniejszy

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
To teraz trudniejsze puzzle

Jak założyć GSI do DOHC?????

I dopasować to do dwururki DF. Jeszcze jeden dzień i mi nie wiele zostanie z kolektora rurowego, już go nieźle ponacinałem.
Ale brak mi świeżej myśli technicznej.
  
 
Widze ze sie ostro zabrałeś za robiebie fiaciorka. Nie wiem czy ktos to próbował zrobić (tzn. czy zrobił )

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."