MotoNews.pl
  

Tuning silnika 4AFE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tuning 4AFE

Otwarcie wydechu w tym silniku odblokuje przyzwoitą ilość mocy. Najpierw zdobądź kolektor Pacesetter (70-1153). Ma kiepską jakość, jest to 4 – 1 który daje zakres mocy zbyt wysoko, ale kosztuje właściwe pieniądze. Czarna farba spali się i kolektor po około 3 latach zacznie rdzewieć. Nie marnuj pieniędzy na ceramiczny kolektor. Można zastosować kolektor sportowy HP od corolli 93 – 97 4AFE, ale będzie potrzebny wkręcany czujnik O2. Pasi od corolli 1.6L 93. Nie kupuj BOSH’a. W przypadku Pacesetter’a trza zpiłować spaw przy zatyczce czujnika O2. niestosowanie czujnika O2 spowoduje zniszczenie silnika. Przyspawaj osłonę termiczną i przejdziesz badania w CA.

Jak masz już kolektor to zrób u zenka* wydech fi 50. wydech robi dwa zakręty 900 a następnie łukiem przechodzi nad stabilizatorami. Nie ma sensu wycinać kata. Sportowy kat to duży wydatek a mały przyrost mocy. A na koncu koleś agituje za nie usuwaniem odmy tej idącej do wydechu(???)

Dolot zimnego powietrza

Rura 7,5 cm i K&N a reszta to wycinanka. Jest propozycja przeniesienia aku do bagażnika.

* zenek = gość od wydechów
  
 
Ale to skomplikowane
A ile tej mocy mozna odblokowac i czyj to patent ?
  
 
Czarna magia

No własnie ile mocy da ???
  
 
jest to moje tłumaczenie z angielskiego artykułu wygrzebane na necie
  
 
A to ciekawe, ciekawe.
Jednak brak mi kasy i odwagi na takie przerobki
  
 
a jaka pojemność silnika ja np mam 1,6XLi
  
 
Z tego co pamietam to kolektor 4-1 daje wiekszy moment niżej ale odcina moment i moc wysoko natomiast 4-2-1 daje moment wyżej ale ciągnie do końca.
Wywalenie kata tylko pod warunkem zastosowania jakiejś zwęzki dla zachowania zjawisk falowych i połączenie tego z poprawą dolotu.