MotoNews.pl
  

Wyciek płynu hamulcowego i wymiana cylinderka - jak (126p)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam wyciek płynu, który wymieniałem na nowy tóż przed wyjazdem do krakowa. W ciągu 2 dni zleciał mi na poziom minimum, i pali się kontrolka ręcznego.
Być może spowodowane jest to poprzez fakt, że ukręciliśmy jeden odpowietrznik w cylinderku w przednim lewym kole.
Mam nowy cylinderek, 4 szczęki i chce to wymienić.
Czy ktoś mi napisze jak tego dokonać? I ewentualnie jak posrawdzać, czy nie ma innych wycieków.
Dziękuje.
  
 
Ja uważam, że cylinderki najlepiej jest wymieniać parami tak jak szczęki!! Wtedy wiesz, że napewno tamten który został pomimo, że nie cieknie nie będzie szwankował. Ja przeszedłem swoje już z chamulcami i nie chciałbym przechodzić tego jeszcze raz. Wymień dwa!!
  
 
dokładnie,szczególnie że koszt nie jest duży (cylinderek kosztuje niecale 10 zł) a przynajmniej tą rzecz możesz praktycznie wyeliminować jako usterkę
  
 
Ok, powiedzcie mi jak wymienić cylinderek, co?
  
 
odkrecasz kolo, sciagasz beben (dwie srubki, jedna to ta ustalajaca polozenie felgi), odkrecasz nakretke piasty, wtedy beben latwiej zejdzie z cala piasta, sciagasz sprezyny trzymajace szczeki, wyciagasz szczeki, odkrecasz cylinderek i gumowy przewod idacy do cylinderka (jak bedziesz ten przewod przykrecal to pamietaj o miedzianej podkladce), wszystko skladasz w odwrotnej kolejnosci, pozniej musisz odpowietrzyc hamulce
milej pracy
  
 
Czy przewód odkręce bez problemów? Czy może być zardzewiały/zapiecznoy jak np. odpowietrzniki?
  
 
ten gumowy przewod moze byc lekko zapieczony, najlepiej uzyj do tego klucza oczkowego, chyba 14, bo zwyklym mozesz objechac srube, aha i sruby trzymajace cylinderek tez moga byc zapieczone i jeszcze jedno bo odkreceniu srub od cylinderka, popukaj w niego lekko mlotkiem bo inaczej nie wyjdzie
  
 
Moim zdaniem nie ma potrzeby wymieniac obu cylinderków ..szczeki to TAk ..ale nie cylinderki.. ..Mc Queen..ja ci juz mówiłem przyjedz do MNIE i zrobimy... ...jak zrobisz sam to sie ZABIJESZ... ...a ja cie lubie i ci tego nie zycze...wiec PRZYBYWAJ daj znać na GG....
  
 
Cytat:
2003-10-28 18:53:48, ThomasTsT pisze:
...jak zrobisz sam to sie ZABIJESZ...



  
 
No patrzcie jak mnie nisko cenią!
Przyjedz, przyjedz... zrobimy, ale zapłacić trzeba
  
 
mc ....
Weź daj zarobic koledze te 20 - 30 zł.
Spieprzysz - ponarzekasz popsujesz auto w dzwonie itp.
a tak jak on siepomyli to masz sie na kim wyzyzc .....
  
 
Cytat:
2003-10-28 20:40:27, CZUCZU pisze:
mc ....
Weź daj zarobic koledze te 20 - 30 zł.
Spieprzysz - ponarzekasz popsujesz auto w dzwonie itp.
a tak jak on siepomyli to masz sie na kim wyzyzc .....


ciekawe podejscie..
  
 
Czuczu ja sobie jaja robie, a nie...

Acha!! Dzisiaj otworzyłem bagażnik i płynu ubywa w części zewnętrznej zbioniczka, czyli ??
  
 
jutro chyba sie za to zabiore z kolegą.

A jak mam zebezpieczyć przed wylaniem sie płynu przewód ?
  
 
Cytat:
A jak mam zebezpieczyć przed wylaniem sie płynu przewód ?


w pudelku razem z cylinderkiem masz takie "zatyczki"

Cytat:
odkrecasz nakretke piasty, wtedy beben latwiej zejdzie z cala piasta



opis seby jest ok, ale nie musisz odkrecac piasty. beben zejdzie bez tego, a nie musisz pozniej dokrecac tej sruby (musi byc nowa i dokrecona dynamometrem).
  
 
co do zdejmowania bębna to bez sęsu jest go zdejmować razem z piastą tylko se roboty narobisz(no chyba że masz stary typ kół)
bęben jakby nie chciał zejść to są w nim 2 gwintowane dziury.
wkładasz w nie 2 śruby (chyba m i kręcisz aż zejdzie.acha śruby
musisz zaprzeć na tym kołnieżu piasty co do niego sie koła przykręcają. co do otkręcania to nie będę powtarzał innych
a co do zabezpieczenia wycieków płynu to ja zawsze zakładam klucz zaciskowy, lub francuza na przewód elastyczny i mocno ściskam i spokój.acha i odpowietrzanie(tylne prawe,lewe,przednie prawe,lewe.)no to tyle powodzenia!!!
  
 
co do odpowietrzania - nie powinno byc czasem tylne lewe.prawe i potem przod prawe i lewe? z tego co mi sie kojarzy trojnik rozdzielajacy tyl jest blizej prawej strony malca stad najdalsze kolo od pompy to lewe tylne kolo - chyba ze sie myle.....

tak z ciekawosci jutro zerkne na kanale
  
 
a z tym odpowietrzaniem to są jaja
przeglądnołem książki i w książce z 76r jest tak jak podałem,a z 87
odwrotnie więc zajedź sie jakiegoś mechanika zpytać
  
 
A niech mi który wytłumaczy czy to jest takie śmiertelnie ważne? Najważniejsze jest żeby to starannie zrobić tak żeby nie został ani pęcherzyk powietrza. Robiłem to już w różnych kombinacjach i doszedłem do tezy że jak się płyn spieni to co by nie robił i tak będzie kupa, musi się przedtem odstać. Wystąpiło to np. u DamianS'a, tyle ze z powodu najwyższej jakości płynu po 20 minutach czekania wkurzyłem się i przelałem go(tzn. płyn) przez szmatę(czystą) i dopiero potem uzyskałem pożądany wynik.
  
 
Krzemowy ma racje.Nie ma reguły.Ja np.odpowietrzam dokładnie na odwrót niz fabryka podaje tzn.robie dokladnie tak :tył,przod,tył bo zauważyłem ze jak na koncu odpowietrzam tył to pedał jest wyżej wtedy.Nie wiem czemu ale tak juz jest i koniec