MotoNews.pl
  

Problem dotyczący kostki przy stacyjce !!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam poldka caro plus 1,6 gsi( rocznik 1997) i probelm z kostką przy stacyjce
w ciągu roku wymieniełem jusz dwie i nie wiem co się dzieje ze się wypalają

proszę pomóżcie !!!!
  
 
A ci Ci konkretnie w nich pada? Styki od zapłonu+reszta czy od rozrusznika?
  
 
styki od zapłonu i od rozrusznika
po przekręceniu kluzyka w stacyjce nie ma prądu nigdzie
  
 
To były kostki wyprodukowane w FSO czy rzemieślnicze? Jesli to pierwsze to masz za duży pobór prądu i trzeba przejrzeć elektrykę, jeśli to drugie - to kup fabryczna kostkę.
  
 
Ja mam taki pomysł że być może przetarł się w twoim poldku przewód od wyłącznika elektromagnetycznego w rozruszniku i czasem jak zapalasz masz chwilowe zwarcia (silnik się mocno buja w czasie rozruchu) co skutecznie wykańcza styki w kostce. Wystarczy przejrzeć ten odcinek instalacji czy ma izolację w porządku. Mogło się też stać coś podobnego z obwodem z którego jest zasilana cewka. Napisz czy inne obwody, które są zasilane z drugiego styku mają napięcie? Są to zdaje się wycieraczki, szyba grzana, i światła mijania i drogowe (krótkie i długie). Nie mam tu w pracy schematu pod ręka więc nic na razie nie wylukam a na forum będe dopiero w poniedziałek.
  
 
@ppredki
wszystkie przewody są ok bo sprawdzałem, rozrusznik ma sie tez nieźle bo pali gladko jak nówka ostatnio robiłem tulejki i dokładnie sprawdziłem caly rozrusznik.

@Grzech
kostki są orygilnalne a z podróbkami sie nie spotkałem
oryginał kosztuje 140 zł w daewoo a w sklepach u nas jest nie dodostania

a może by przerobić rozruch na przycisk ??
  
 
Przycisk to przesada, ale możesz dać przekaźnik, którym kostka będzie tylko sterować. Tak jest fabrycznie m.in. w Ładzie. Chociaż moim zdaniem to gdzieś musi być jakieś przebicie i zbyt duży pobór prądu. Miałem DF przez 13 lat i kostkę stacyjki tylko raz zmieniałem. Ich trwałość nie jest zwykle mniejsza niż parę lat.
  
 
Popieram Grzecha z tym przekaznikiem - rewelacja! Nie dosc, ze nie wypalasz stykow w kostce, to jeszcze latwiej odpala!
  
 
czy moglibyście opisać sposób montarzu przekaźnika i jaki przekaźnik kupić ??
  
 
kupujesz zwykly przekaznik zwierny - taki, w ktorym po podlaczeniu napiecia na cewke przekaznika, styki zostaja zwarte. (popularny model jak zauwazylem to czarna kostka 12V30A od Caro, numeru nie pamietam)

jak ustalimy ze koncowki cewki maja oznaczenia A i B, a koncowki styku C i D (nie mam przekaznika przy sobie i nie moge posilic sie numerami z obudowy), to trzeba polaczyc je nastepujaco (jak dla mnie dobrym miejscem moze byc okolica przebiegu kabla do autmatu rozrusznika na prawej podluznicy - blisko do akku i po drodze oryginalnego kabla).

Punkt A do kabla idacego od stacyjki do automatu, punkt B do jakies masy samochodu, punkt C do plusa z akumlatora, a punkt D do automatu w rozruszniku. Takie info wystarczy? Jak nie, moze cos uda sie dokladniej opisac.


[ wiadomość edytowana przez: robreg dnia 2003-11-01 18:45:35 ]
 
 
Myślę, że dam sobie radę z tym opisem jak tylko kupię nową kostkę i przkaźnik to zabiorę się do roboty

wielkie dzięki !!