MotoNews.pl
12Silnik po kapitalce a świecąca kontrolka oleju . [126] (29422/0)
  

Silnik po kapitalce a świecąca kontrolka oleju . [126]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Uruchamiam Zimne auto i kontrolka zaraz gaśnie.
5 Minut jazdy i zaczyna świecić na wolnych.
Po 20 kilometrach świeci się cały czas.
Co to może być?? Olej Castrol GTX Magnatec semisyntetyk 10 w 40, kolega mówi, że to wina oleju??
Więc wał korbowy jest od Bisa + szlif + nowe panewki wszystkie i simeringi.
Wałek rozrządu Gtx chojnackiego + szlif + dorobione panewki pod ten wałek ( nie potrafię tego wytłumaczyć, ale wałek nie pasował i było to dorabiane!!!)
Wszystko jest nowe oprócz pierścieni, bo te mają całe 500 kilometrów.

Więc czy to rzeczywiście może być olej???
Jak tak to, czym go zalać na docieranie???

Podpowiedzcie proszę, bo się załamałem, co rusz wychodzi coś nowego, a to wahacze, a to olej.... Non stop pierdołki, ale kosztowne....
  
 
hmm czuczu sytuacja niefajna - skądinąd znana mi ze zlotu - ale to po dziś dzień niewyjaśnione...
Co może być przyczyną palenia się kontrolki:
- wypadnięcie zaślepki na wale
- czujnik, przewody i syf na nich, albo zwarcie
- panewki oby nie...
  
 
jezeli masz wszystko porzadnie zrobione dobrze dobrane pasowanie czopow w panewkach i sprawna pompe i co najwazniejsze dobry czujnik, to stawialbym na to ze poprostu jak zrobisz te 20km sinik olej sie nagrzeje i robi sie rzadszy przez co klin olejowy miedzy czopem a panewka sie nie utrzymuje jak nalezy.

ale najlepiej wkrec sobie inny czujnik cisnienia oleju i zobacz czy sie tak samo dzieje, bo moze cos w nim jest nie tak.

ja na docieraniu jezdzilem na oleju mineralnym lotos,
  
 
Jak miałem dokładnie taką samą sytuację jak CzuCzu, jak przywróciłem moje do auto do życia (stało dwa lata nieużytkowane). Po ok. 10 km na wolnych obrotach zapalała się kontrolka oleju, a po 25 km paliła się cały czas. Miałem zalany olej niewiadomego pochodzenia i niewiadomego rocznika. Zmieniłem go na nowy (tyle, że mineralny 15W40) i problem od razu się rozwiązał.
  
 
No dobra zmienie olej !!!!!
Na tym co mam zrobiłem 150 kilosów wiec syf juz jest.
Zasadnicze pytanie jaki olej i za ile ???
Castrol mineralny ale jaki ????
Czy lepiej na te 850 kilosów kupic lotosa city ???
  
 
Ja jeżdżę teraz na Castrolu GTX 15W40. Ale najpierw zalałem właśnie jakiegoś Lotosa za 9 zł/1 litr i na nim zrobiłem jakieś 800 km.
Jest jeszcze Castrol GTX3 (też 15W40). Myślę, że za jakiś czas go sobie zaleję.
  
 
Rozwalacie mnie....olej jest napewno dobry!!! Sprawdz brok w wale, czy na 100% jest pompa sprawna i czy napewno jest dobrze złożony. Co do wałka to może tuleja na przodzie korpusu ma luz a tam dużo ciśnienia ucieka oj dużo. Co do oleju...po 150km to nie jest żaden syf chyba że dosypałeś piachu. U mnie po 900km olej był czysty a kolorek dobrze żółty wchodzący w lekki brąz a wydaje mi się że mam więcej niż ty zrobione. Pozdrawiam.....
  
 
Więc moze tak.
Ten olej co mam spuszcze do pojemnika.
I przetestuje minerala ( 20 zł to nie kasa )
Jak sie okaze ze to nie to to pompa oleju ( nowa lub czujnik cisnienia oleju )
Aha ile kosztują wachacze bo musze wymienic oba ( gniazd chyba samych nie sprzedają ?? )
  
 
tez mi sie nie wydaje ze to wina oleju...
zamiast zmieniac olej zmien czujnik i sprawdz. mniej roboty.
jesli pompa to gorzej.
  
 
przód czy tył?
  
 
Wiec - pompa oleju była zmieniona Bo wałek rozrządu był za długi o 7 mm.
Specjalista skrócił go !!! i dorobił od razu panewki ....
Wiec pompa raczej odpada.
Aha ten czujnik oleju jaki za ile i gdzie ????
  
 
Wiec tak :>
Silnik mial tak jakby dwa remonty
jeden zwiazany z tuningiem czyli nowy walek + panewki i zrobiona glowice....po ilus tam km zaczela sie palic kontrolka oleju :>
troche pojezdzil i widac nie zatarl sie ::>
pozniej silnik zostal rozebrany
panewki glowne i korbowodowe kwalifikowaly sie na szlif
wiec walzostal oddany do szlifierza i dobrakl od razu panewki...
paneweczki wszystkie sa nowe.
Po zlozeniu kontrolka pali sie po rozgrzaniu ale tak to jest jak 3 osoby sklada jeden silnik :/
Moim zdaniem juz przed remontem bylo cos nie tak
w zasadzie walka nie ruszalismy bo bylismy przekonani ze jest oK panewki nowe przejechane mialy parenascie km wiec wskazywalo wszystko ze panewki glowne/korbowodowe sa do dupy i prawde mowiac byly do dupy.Po zmienieniu jest lepiej bo kontrolka oleju nie pali sie caly czas.Wiec cos mi sie wydaje ze ten gosciu cos z waleczkiem spierniczyl bo to wogle ladna rzezba :>
...
zmien czujnik
zmien olej
jak to nie pomoze to trzeba looknac na pompe oleju
a jak po tym dalej bedzie kila to dobrac sie trzeba do walka rozrzadu :>
bleee ;>
  
 
Czuczu powiem ci tak kuzyn jest właśnie w trakcie remontu silnika i miał to samo i wiesz co było przyczyną??? okazało sie że źle zrobili szlif wału !!! .
A a sprawdzałes czy niemasz luzu nawałku rozrzadu .
Jak kuzyn skończy ten remont to napisze coś więcej a tymczasem jade do rodzinki
  
 
Moja diagnoza jest jednoznacza!! Wałek rozrządu!! Rzeby szło przez panewki to musiały by być one naprawde zajeżdzone co by nawet głuchemu przeszkadzało!! Wał korbowy a raczej zaślepki- możliwe ale skoro wałek jest tak "ciekawie" zrobiony to ja na niego stawiam!! A tak przy okazji to co to za wałek!!??
  
 
Ludzie jeśli to jest wałek nowy i od Chojnackiego to wątpie aby był zły!!!!! Złe to są tulejki na wałku rozrządu może. Pozdrawiam, olej ludzie co wy? To po dotarciu to musi jeździć pewnie na 25W50 Statoil albo 70W90 co? Bez przesady. Jeśli zaś są źle dobrane panwie to nie ma że boli musi świecić. A Castrol to nie Lotos. Ludzie Barry masz racje 3 składa wychodzi taczka. Weź włóż tam ręce i napewno pomoże. Pozdro i powodzenia.
  
 
Walek nowy dedykowany pod malucha :> ale do wlasnego wykonczenia ? bo jak to mozliwe zeby kupic walek i skracac go jeszcze o 7 mm bo nie mozna dokrecic pokrywy rozrzadu ?
czyzby p.Chojnacki taka sztuke odjebal ? czy moze walek dla majsterkowicza do wlasnej obrobki ? TO walek uniwersalny do huja ? walek masz wsadzic i ma pasowac.
Brok na wale jest ok chyba ze szlifierz zjebal sprawe.Bo byl wbity chociaz niezle w tym miejscu pokaleczyl wal :> starajac sie wyjac go...
Mam swoja teorie ale narazie nic nie bede mowil :>
  
 
A czy jak zapalasz to zawsze Ci gasnie kontrolka ?
Obojetnie czy jest zimny czy cieply !

Mialem problemy z pompami - zmienialem chyba z 4, kupilem nawet nowa pokrywe z pompa ( komplet ) i lipa. Raz zapalilem i bylo cacy, a nastepny juz sie swiecila kontrolka i nie gasla.
Mialem tez takie sytuacje jak piszesz ze jest ok i nagle sie zaczyna zazyc i przechodzi w intensywne swiecenie - kompletny brak cisnienia.

Wsztstko mialem nowe ( wal bis, panewki, tulejowany blok pod walek, poprostu od podstaw zlozona 800ka ) i co sie na wku..... to moje. A to jednak byla pompa i niewiem dlaczego nawet na komplecie nowym ( pokrywa i pompa ) bylo lipnie (
Teraz mam zalozona pokrywe z 86 roku z wyjechanymi przez lancuszek rowami jak wielki kanion i nowa pompa i jest super. Jak zapalam to cisnienie szybciej gasnie niz ladowanie.
Ale nadal niewiem co bylo zle z pozostalymi pompami a tym bardziej z nowym kompletem.

Zalane na docieranie i obecnie tez mialem/mam zlotym lotosem syntetikiem

Moze wiec jest to jednak tylko pompa ?
  
 
Czuczu, nie wiem, czy zwróciłeś uwagę, ale kontrolka zaczeła się świecić po wymianie drążków


[ wiadomość edytowana przez: KrzychuSTW dnia 2003-11-01 16:26:34 ]
  
 
zawsze mozna zdjac przewod z czujnika
  
 
Ja dalej upieram się że na 100% nie zjebał tego Chojnacki!!!! Jeśli jest to wałek od niego to nie wierze!!!! Na 100% nie wałek co ma wałek do ciśnienia chyba że tuleje tak amotorzy dobrali że wiesz i jakie 7mm za długi ludzie!!!! Stawiam dalej na wał albo panwie. Może ten fachowiec tak wstawił te tuleje w kadłub że jest za długi ale wałek od CHMS nie wierze. Jest to GTX_A to panie to jest cosik pod wałek 555 więc wiesz. Barry jeśli ty to składałeś od podstaw to sam wiesz najlepiej. Wg mnie Czuczu twój wyjazd do CHMS to jedynie po to aby pogadać z panem Jackiem. Szukaj błędu albo w złożeniu albo w małej ilości oleju. Pozdro