Spalanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
w prawdzie juzo to pytałem na ogólnym forum Opla ale postanowiłem zapytać jesze na forum Opel Omega.Jezdze omegą A 2.0 '92
i niestety przy spokojnej jezdzie w mieście pali 14-15 l/100km
na trasie ko 10 l/100km również przy spokojnej jeżdzie.
Jeśli ktoś wie co zrobić będe wdzięczny za poradę.Poza tym myśle o gazie i nie wiem czy najpierw probować zmniejszyc spalanie benzyny czy może zrobić gaz i liczyc ze spali mniej na gazie.
Pozdarawiam.
  
 
witam
spawdz lambde
  
 
Sprawdze tą lambde choć wymieniałem 4 miesiące temu.
Pozdrawiam.
  
 
myślę, że powinieneś doprowadzić silnik do ładu zanim zaczniesz się bawić w zakładanie gazu. Są spore szanse na to, że to co aktualnie "przeszkadza" w poprawnej pracy silnika na benzynce, będzie również przeszkadzało gdy będzie on zasilany gazem. Dzięki temu dołączysz do grona tych "zadowolonych inaczej" użytkowników instalacji LPG

Pozdro
Grisza
  
 
C20ne
srednie spalanie okolo 9 litrów pomiar od maja 03 do oststniego wrzesnia 03
miasto zima 13, -14 litrów
lato 10,5 - 12 zalezy od jazdy
Za maistem jak to za miastem najmniej 7,3 najwiecej 9,5 wszystko zalezy od tego co, gdzie, jak i z kim.
Najpierw zacznij od podstaw
filtry powietrza, swiece, kable wn
potem sprawdz stan iskry (moze cewka nie jest zbyt mocna)
a na koncu stan silnika (jak duzo pali oleju? u mnie od wymiany do wymiany co 8-9 tys spala okolo ,4 litra). Pojedz na zmierzenia szczelnosci silnika do 25 % utraty uwaza sie za ok potem remont silnika jest wskazny odpowidan to oklo 7-8 atmosfer podczas pomiaru cisnienia sprezania.
JAk silnik bedzi kiepski np cosnieni sprezania okolo 9 to na gazie nie pojeździsz, na a tak na marginesie to NO GAS.




[ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2003-11-03 10:19:09 ]
  
 
Tez walcze z duzym spalaniem (od roku co najmniej ) omega A kombi 2.0i 93 rok
benzyna 17 l w miescie gaz 20l a najgorsze jest to ze nie ma sie czego czepic podlaczenie do kompa nic nie wykazalo
na analizatoze spalin wszystkie wskazania super na zimnym i na cieplym katalizatorze, olej 0,75 na 10tys kilometrow odpala bez problemow
a niepokajace obiawy to nierowne obroty na cieplym i goracym silniku (telepanie) w lecie mam klopoty z chlodzeniem (pewnie dlatego ze gdzies musi energie ze spalania podwojnej dawki oddac)
no i ma lekie przymulenie przy przejciu 3 tys obrotow na benzynie a na gazie przy tych obrotach go dusi.
i co mam robic??
nie sprzedam bo mi sie podoba moje ato!!

  
 
a co na to mechanicy??
bylem u kilku
"duze auto............ musi duzo palic" oczywiscie po sprawdzeniu i nie znalezieniu niczego.
  
 
A czujnik temp. sprawdzony? (nie ten od wskaźnika)


-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
U mnie jest podobnie jak u PiorraS tzn średnio to spala mi 9 literków. Ale spalanie 17 litrów to chyba niezły wirek w kieszeni Sprawdz czy masz szczelny układ paliwowy tzn wszelkie miejsca łączenia przewodów tj filtr paliwa pompa Pozatym to sprawdz regulator ciśnienia paliwa to moje sugestje
  
 
Tak musisz sprawdzi jeszcze czujnik, który wskazał Prowo i regulator cisnienia paliwa. Powinie utrzymywac cisnienie na poziomie 3 atmosfer, powyzej wraca paliwo do baku. No i wyciek ale chyba to sprawdziles?
  
 
Posprawdzam filty ,kable i świece sa nowe poza tym byłem dzisiaj u elektomechanika i ten mi powiedział ze czujnik obrotów silnika coś szwankuje moze to tez ma wpływ na to spalanie?
Dzieki
Pozdrawiam
Mateusz
  
 
Fakt czujnika temperatury nie sprawdzilem tez mam takie podejrzenia ale nie wieze za bardzo w pomiary zwyklym omomiezem pozatym zlyszalem ze wtedy sa klopoty z zapalaniem

podejrzewalwm tez pasek rozrzadu (przesuniecie o jeden zabek na przyklad) ale mechanik stwierdzil ze sprawdzil i ze tak wogole to niemozliwe
Oj zebym mial troszke wiecej czasu i garaz!!!!!!!!!!!!!
  
 
z tym rozrządem to nie jest tak całkiem niemożliwe
Cytat:
2003-10-28 22:41:59, bzyk21 pisze:
Witam

Tak więc Bestia znów mruczy tak jak kiedyś. Nigdy byście niepomyśleli co się mogło stać
Więc. Przekręcił się łańcuszek rozrządu o jeden ząbek. Tak. Jeden ząbek a ile problemów. Teraz już wiem co muszę i to jak najszybciej wymienić.
Cudnie znów rozkoszować się jazdą w pełni sprawną bestyjką. Oj brakowało mi tego.

NARA

jeżeli przeskoczył łańcuch to pasek tymbardziej mógł ale chyba byś to wyczuł po pracy silnika i dynamice
  
 
Jeżdże 2,4i na gazie z instalacją LOVATO i nie nażekam, chociaż spalanie mam fatalne
bo po mieście pali mi około 16 litrów a 2 dni temu jak zatankowałem i przeliczyłem zechlał mi okolo 21 litrów załamka.
a na trasie ciągnie 13-14 litrów przy bardzo spokojnej jeździe prawie bez wyprzedzania. Ale nie można przecież ciągnąć sie za kaszlakiem A jak sie przyłoży w pedał to zechla na trasie około 15 literków pozdrawiam arvax
  
 
No nie dziwi sie przecież nie masz małego silnika.
  
 
A propo's 2.4 to wujas mojej kobity ma takowego karawana i mowi ze na trasie pali mu 8-9, a w miescie maks 11.
Przyznacie ze niezle wyniki, wysmialem go, ale potwierdzil je. Facet byl mechanikiem, wiec raczej nie powinien bzdecic, ale ja pewny nie jestem tych wartosci.
  
 
strasznie duzo pala te wasze omy...moja bierze ok 15-16 litrow gaziora.a jezdze dynamicznie ale bez katowania.
natomiast rekord na trasie(jescze wtedy nie mialem gazu ) to 22 litry na 100


pozdr
  
 
A czy jewe powietrze moze miec wplyw na spalanie??
Napewno ma na nierowne obroty.
zaluzmy ze lewe powietrze dostaje sie tylko do jednego cylindra ocywiscie spalanie w nim nie zachodzi prawidlowo do wydechu i sondy lamda dochodzi za duzo tlenu sterownik wzbogaca paliwo zeby zmniejszyc ilosc tlenu.
a wtedy pozostale dostaja za duzo
no ale wtedy analizator spalin by cos wykazal ,czy niekoniecznie??????
  
 
Zanim zacznie się grzebać w silniku trzeba najpierw zdać sobie sprawę w jakich warunkach się jeździ . Inaczej w Poznaniu, Gadńsku czy Warszawie czyli w dużych miastach. Inaczej np w Siedlcach gdzie trzypasmowej drogi nie uwidzisz a z dwupasmowymi jest tak jak z autostradami w Polsce. No i przede wszystkim średnie przebiegi. Ja do pracy mam niecałe 4 km i silnik się nawet dobrze nie nagrzeje. Efekt 18-20 l/100km. Bodaj pojadę trochę za miasto 16l/100km. W trasie przy full power dynamice i 150-190 km/h żużycie spada do ok 13 - 14l/100km. Mówię o gazie!
Na benzynce nie próbowałem ale sądze, że byłoby trochę mniej. Wolno raczej nie jeżdżę więc też nie mam porównania co by było gdybym przejechał trasę delikatnie 90-100km/h - 8-9l/100km ?.
  
 
Witam

Możłiwości jest bardzo wiele tak jak moi przedmówcy to określili. Ja proponuję sprawdzić bardzo prostą sprawę. Mianowicie szczelność układu paliwowego. Sam miałem podobną sytuację gdzie nagle zacął mi palić zdecydowanie więcej i co się okazało - nieszczelność zbiornika bestia spalała dobrze tylko paliwo spierdzielało. Z tym że w takiej sytuacji komp nie wykarze nadmiernego spalania.

Pozdrawiam