Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() dzbanek Miłośnik FSO Caro 1.4 LPG (umarł ... Kraków | 2003-11-05 19:35:28 Na wodę w baku to najlepiej wlać flaszkę denaturatu jak się będzie kończyło paliwo ![]() Dzbanek |
![]() KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2003-11-05 19:57:12 Dodatkow do benzyny nigdy nie stosowalem, bo... nie jezdze na benzynie, ale chyba takich z hipera bym nie wlewal (to juz lepiej faktycznie flaszke denturki).
Co do oleju Shella, to ogolnie Shell robi dobre oleje i kupilbym taki. Osobiscie jezdze na Mobilu 15W40. |
![]() gruen Polonez 1.6 GLE '94 ... Białystok | 2003-11-05 20:27:13
Lepiej przez chleb i do gardla wlać. |
![]() road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2003-11-05 23:21:20
Kupuj olej w klasie SL ![]() |
![]() KajTan Miłośnik FSO Polski Fiat 125p 3ciTy | 2003-11-06 18:00:49 Dodatki???
jak najbardziej jestem za. Mialem keidys delegacje do Poznania, dolalem do pelnego baku STP do czyszczenia ukladu paliwowego. Auto bylo tuz po kupnie i uruchomieniu, a kopcilo na drugiej gardzieli nieziemsko... Tydzien pozniej znowu delegacja do Poznania i STP, po powrocie jak reka odjal, a ja tylko sie domyslam, jaki syf panowal w gazniku przed ta operacja... Ten olej uzywalem w Mini Morrisie, jako ze skrzynia biegow w tym autku jest POD silnikiem i korzysta z tego samego oleju, co silnik. Byl wystarczajaco gesty, by moc go uzyc. Polecam olej Shell Helix 15W-40 w zoltej butelce, by potem po roku zalac autko Shell Helix Super 10W-40 polsyntetyczny... Jakos na nim jezdze, nie mam wyciekow, a zaczynalem za namowa niemadrych ludzi od Specialu 20W-40 klasy SD ;(( |
polonezcaro . | 2003-11-06 18:43:50 Ja tam leje do silnika ( co prawda technologicznie i kontrukcyjnie nowoczesnym w porównaniu do 1,6OHV) penzooil ,czy jak to się tam pisze ![]() Terasz również wlałem ten sam olej. Kolejny to będzie Petrocanada, ma takie klasy jakości oleji takich normalnych... po 20zł/l jak nie jeden mobi, czy tam Castrol z "gornej polki" Ja co prawda na Mercedes nei oszczędzam i leje to co najleprze..... czyli robie to co powiedział poprzedni właściciel (zanim go przestał używać i sprzedał) i trzyma się w stanei idealnym już 28lat..... ![]() |
polonezcaro . | 2003-11-06 19:03:55 A dodatków nei stosowałem...... Ale to STP można by spróbować.... wlać tylko 80l benzyny tak do pełna, i ze 2 buteleczki.... i jazda w trase na zlot ![]() 80 * 3,20 = 256zł i do tego to ustrojstwo ok 20zł to tylko 280zł ![]() ![]() |
Kasiunia Miłośnik FSO Opel Astra Classic Gdynia | 2003-11-06 19:36:41 Trochę dowalę dodawaczom , ku przestrodze!
Dolanie dodatku do silnika disla w nowym aucie (rocznym!!) jakikolwiek by był , choćby super hiper itp! GROZI poważnymi katastroficznymi w skutkach(przede wszystkim finansowymi!!) konsekwencjami. Jestem w własnie w trakcie przechodzenia tej gehenny.Pozwoliłem sobie na ten czyn i teraz płaczę i płacę. Oczywiscie inny jest silnik benzynowy , starszy , tzn juz po najlepszych latach, inny nowszy i zupełnie inny z systemem Common Rail delphi. Od 4 tygodni czekam na kolejne częsci, sprowadzane , juz teraz chyba z Marsa, zaciskam zęby gdy pojawia sie numer komory z warsztatu w którym przemieszkuje mój NOWY samochód, w oczekiwaniu co też miła pani powie o trudnościach i o cenie!? Do warsztatu nie mam zastrzeżen i jest powszechnie polecany na "te schorzenia"Wierze ,ze czas poswięcony na naprawę nauczy mnie pokory i wyleczy raz na zawsze z ulepszania.TYLKO srodki napędowe z dobrych sprawdzonych stacji (oby sie nie zmieniały)gwarantuje prawidłową żywotnosc. Kasiunia ![]() |
![]() predki Miłośnik FSO Coupe, Caro+, Classi ... Pruszków | 2003-11-06 21:03:55 No to ja sie będę bronić. I na pewno nie sprzedam tanio swojej skóry!
Od ponad piętnastu lat nie wlałem do diesla, paliwa bez dolania dodatku przeciwko zapiekaniu końcówek wtryskowych. Kiedyś był to Diecyl z f-my ELF (pierwszy kupowałem jeszcze w Pewexie), potem długo stosowałem Castrol TDA, przejściowo Stopogel i Skydd-skandynawski dodatek na zimę, a ostatnio używam Texaflow. Wszystkie te preparaty polepszają własności smarne oleju napędowego i dodatkowo czyszczą układ paliwowy z zanieczyszczeń. Niektóre obniżają tzw temp. blokady zimnego filtra, czyli są to depresatory-przeciwdziałają wytrącaniu parafin z oleju napęd w niskich temp. Potocznie mówią na to zamarzanie flitra ale to bzdura!-paliwo nie zamarza tylko filtr zalepiaja cząsteczki parafiny-co ciekawe są to kryształki. Ponadto np Texaflow dodatkowo obniża tzw temperaturę zapłonu od otwartego płomienia, czyli zwiększa liczbę cetanową paliwa, co ma wpływ na osiągi silnika wysokoprężnego. Teraz powiem co ja myślę o Twoim kłopocie z dieslem. Jestem w 100% przekonany, że winne jest paliwo. Oszukane, sfałszowane, ochrzczone, jak zwał tak zwał. Nie jest dla nikogo tajemnicą czego sie dolewa do oleju napędowego na stacjach paliwowych i w hurtowniach. Albo jest to woda, albo olej opałowy, albo tzw olej napedowy drugi-do silników kolejowych i morskich, albo nawet mazut. Prawdopodobnie miałeś pecha zatankować taki syf do baku. To, że akurat dałeś dodatek - napisz jaki? nie ma absolutnie nic do rzeczy. Pompa Common rail jest bardzo czuła na parametry smarne paliwa. Niestety opał i inne świństwa w paliwie skutecznie tylko pogarszają smarność oleju napędowego, kórym jest smarowana ta pompka. Dlatego się zatarła. Proponuję nie patrzeć gdzie jest najtańsze paliwo tylko tankować np Shell Diesel Super i nie na przypadkowych stacjach tylko sprawdzonych, warto pogadać z kolegami., gdzie kto tankuje. Stanowczo odradzam tankowanie na małych stacjach, gdzieś po kółkach rolniczych i inne tzw okazje. Na pocieszenie dodam, że nie jesteś ze swoim kłopotem sam. W Zomisie lezy cała sterta zatarych pompek od renówek i to zarówno elektrycznych jak i common rail, nie sżdzę żeby wszystkie wysiadły na skutek dolania dodatku do paliwa, sądzę że wręcz przeciwnie, może regularne jego stosowanie pozoliłoby uniknąć kłopotów. Swoją wiedzę na ten temat zawdzięczam zdobytemu wykształceniu i kontaktom ze środowiskeim naukowym - kolega pisze doktorat z badanie własności smarnych paliw i ich wpływu na stopień zużycia elemntów aparatury paliwowej w silnikach diesla, mam wyniki jego badań są bardzo ciekawe. Np zawartośc siarki rzędu 2% polepsza własności smarne oleju napedowego kilkakrotnie w stosunku do paliw o niskiej zawartości siarki. |
![]() bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2003-11-07 00:28:10 czciałbym coś napisac na ten temat ale moj porzednik napisał wszystko
ja powiem tak ze czasem zdażało mi sie używac dodatków do bęzyny a zwłaszca tych do czyszczenia aparatury wtryskowej co diesli to nie miałem nigdy takiego silnika ale z autopsji wiem ze wiele osób uzywa takie preparaty i uzyskuje bardzo duże przebiegi miedzynaprawowe dochodzące czasem do 500 000 km wiec coś musi w tym być |
Kasiunia Miłośnik FSO Opel Astra Classic Gdynia | 2003-11-07 08:52:25 Rzeczywiscie Prędki , otarłeś mi trochę łzy!Jestem w takiej sytuacji, ze teraz wyrzucam sobie wszystkie zaniedbania i niedoparzenia do ósmego pokloenia wstecz.
Moze gdybym wlał nie zdarzyło by się , a może gdybym nie wlał , nie zdażyło by sie, teraz jest za póżno, a ja stałenm sie posadaczem Fajowego Poldka i cdzięki temu znajduję sie w tak SZACOWNYM GRONIE.Nie z musu i konieczności tylko chciałem juz dawno.Zaczynałem karierę kierowcvy na Duzym Fiacie , potem był Poldek Caro i jest Caro plus. Jednakże z "dolewek"jestem wyleczony, choć Twoje zdanie na temat preparatów poprawiających własciwosci smarne olejów napędowych sagodne przemyslenia Kasiunia |
![]() -DLUGI- Miłośnik FSO Polonez C+ 1.6 GSI Białuń | 2005-08-09 20:26:56 Wpadł mi w ręce taki dodatek do benzyny Shella w takiej białej buteleczce o poj. około 100 ml (koszt 8 zł) Wszystko pięknie i ładnie ale nic nie napisane jest czy można go stosować do silnika wyposażonego w katalizator ![]() ![]() |
![]() JACEK94 Miłośnik FSO FIAT 125p Szczecin | 2005-08-09 20:48:09 Długi, a po co chcesz go wlewać? |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2005-08-09 21:32:12 Kasiunia. A ja myślę, że zwyczajnie "padłeś ofiarą" zasyfionego oleju opałowego, a nie porządnego ON i to olej opałowy, albo totalnie zasyfiony ON, a nie uszlachetniacz stał się przyczyną Twoich obecnych smutnych problemów. |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-08-10 00:23:53
napisałeś to co co Prędki wyjasnił juz pare postów wczesniej |
profil-usunięty | 2005-08-10 01:32:21
i.... parę lat wcześniej ![]() |