MotoNews.pl
  

Dwie prędkości wycieraczek ??? [126]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam oto takie pytanie mam przełaczniki pod kierownicą takie jak w el mam dwie pozycje ale tylko jedną prękośc wycierałek , otóż chodzi mi o to co trzeba dokupić bądz przerobic aby był program wolny i szybki ???
robił ktos juz takie rzeczy ???
  
 
W dawnych czasach można było coś takiego kupić,taki modulator szybkości wycieraczek.Zwykłe pokrętło działające na zasadzie opornika
  
 
a ja dalej nie wiem jak to mozna przerobić
  
 
Nic trudnego.
Kabel zasilajacy silnik jak masz.
W jego np polowie dajesz regulator .
Dosc proste.
Ja sie nie moge doo teraz przyzwyczaic ze tylko jedna predkosc pracy ......
  
 
ale łukaszowi chyba chodziło o to, co zrobić, by były 2 tryby pracy wycieraczek:
-non-stop
-jedno machnięcie raz na jakiś czas
a jeśli nie chodziło mu o to, to mnie to ciekawi

sterowane jest to odpowiednią pozycją "wajchy" od wycieraczek (ma 3 pozycje: off,I,II)

[ wiadomość edytowana przez: widynek dnia 2003-11-05 22:40:40 ]
  
 
W starszych modelach malcow po lewej stronie kierownicy (niedaleko licznika) było takie pokrętło. Jak były właczone wycieraczki i w miare przekrecania pokrętła to wycieraczki raz na jakies czas dzialaly !
nie wiem czy o cos takiego ci chodziło ale jak tak to mozna poszukac gdzies na szrotach czy nie ma czegos takiego w jakims malcu....


pozdro
  
 
Cytat:
2003-11-05 22:24:55, SzymonX pisze:
W starszych modelach malcow po lewej stronie kierownicy (niedaleko licznika) było takie pokrętło. Jak były właczone wycieraczki i w miare przekrecania pokrętła to wycieraczki raz na jakies czas dzialaly !
nie wiem czy o cos takiego ci chodziło ale jak tak to mozna poszukac gdzies na szrotach czy nie ma czegos takiego w jakims malcu....


pozdro


regulator pracy wycieraczek. mam w pocisku 90 rok. mila zabawka czasem z tego bajera korzystam
lukaszowi chodzi chyba jednak o dwa położenia: wolno i szybko..tak?
  
 
A wie ktoś przy okazji jak przerobić napęd wycieraczek, żeby był bardzo szybki? Tak jak w samochodzie rajdowym? Czego się czepić: tych wszystkich dźwigienek, elektryki, czy może wymienić cały napęd?
  
 
Cytat:
2003-11-06 07:18:43, Putin pisze:
Cytat:
2003-11-05 22:24:55, SzymonX pisze:
W starszych modelach malcow po lewej stronie kierownicy (niedaleko licznika) było takie pokrętło. Jak były właczone wycieraczki i w miare przekrecania pokrętła to wycieraczki raz na jakies czas dzialaly !
nie wiem czy o cos takiego ci chodziło ale jak tak to mozna poszukac gdzies na szrotach czy nie ma czegos takiego w jakims malcu....


pozdro


regulator pracy wycieraczek. mam w pocisku 90 rok. mila zabawka czasem z tego bajera korzystam
lukaszowi chodzi chyba jednak o dwa położenia: wolno i szybko..tak?




dokładnie chodzi mi o tryb pracy wolno szybko i widze że nikt nie umie na ten temat nic powiedzieć
  
 
ja straciłem pierwszy bieg wycieraczki nie wiem co sie stało....został mi tylko szybki aha i jeszcze lewy kierunek przestał mi sam odbijać... chciałbym sie bardzo dowiedzieć co mam naprawić lub wymienić
  
 
Ja mam dwie szybkości wycieraczek. Niestety nie wiem jak to przerobić, bo już tak miałem. Chętnie udostępniłbym ci auto, żebyś zobaczył co i jak jest zrobione. Ale chyba masz za daleko do mnie Więc dupa... Karak około 500 klocków od P-ń
  
 
PS. DamianS jeżeli przestał Ci kierunek odbijać tu chyba możliwość jest tylko jedna zdejmij kiere i zobacz czy sie cos nie wylamalo, albo nie wytarło. Są tam takie fiutki odpowiedzialne za to.

Pozdro
  
 
kurcze nie mówcie mi że macie tylko jedną prędkość
  
 
Popatrzę później do książki o 126p - tam musi to być!, to wieczorem napiszę bo teraz nie mam czasu.

Pozdrawiam
  
 
Może na poszątek sprawdź czy masz takie części które wchodzą w skład zespołu napędu wycieraczki:
- silnik wycieraczki z reduktorem,
- przelotka,
- wspornik wycieraczki,
- dźwignia wykorbiona,
- podkładka sprężysta,
- nakrętka mocująca dźwignię,
- dźwignia napędzająca,
- śruba,
- podkładka,
- sworzeń napędowy,
- podkładka,
- osłona,
- nakrętka,
- dźwignia poprzeczna,
- podkładka,
- sprężyna zabezpeczająca

To przepisałem z ksiązki "Naprawa samochodów Fiat 126p" bo w sumie to w niej na ten temat to już nic więcej nie ma poza typowymi niedomaganiami zespołu nap. wycieraczek. Ale we wtorek będę u elektryka to na pewno się dowiem.

Ale pytałem teraz mojego ojca i mówił, że to jest tak:
Normalnie wycieraczka chodzi szybko (tego co ci brakuje) a w silniczku jest opornik który ją opóźnia (zwalnia) i w takim razie musisz mieć coś w silniczku spierniczone...

Ale i tak zapytam we wtorek elektryka .

Może ci to co napisałem coś pomoże... pozdrawiam
  
 
jestem pelen podziwu jak z takiej pierdolki potraficie zrobic problem na skale swiatowa
chcesz miec tryb pracy wycieraczek w regulowanych przerwach?
to zrob tak:
1. musisz miec przlaczniki z 3 pozycjami(off, I i II) z tego co piszesz to taki masz wiec pierwszy krok masz za soba
2. kupujesz na zlomie regulator wycieraczek z poloneza lub DF, koszt ok 5zł
3. bierzesz schemat instalacji DF i obczajasz co gdzie ma byc podlaczane i weryfikujesz to do potrzeb maluszka (kolory kabli)

no i za te 5 zł masz 5 (chyba cos kolo tego nie liczylem)predkosci pracy w cyklach przerywanych


[ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2003-11-07 11:26:30 ]
  
 
kolego to nie problem na skale światową tylko problem którego nie moge rozwiązać za pomocą ksiązek które posiadam bvo nie ma tam poruszonego takiego tematu a docinki w stylu "jestem pelen podziwu jak z takiej pierdolki potraficie zrobic problem na skale swiatowa " zostaw dla siebie __________________AMEN
  
 
OK, nie bulwersuj sie tak
  
 
dla mnie nie było to takie proste jeśli literatura mi tego nie wytłumaczyła więc uważam to za problem

dzięki za pomoc
  
 
no nie ma sprawy, pewnie dlatego ze mialem z tym stycznosc to wydawalo mi sie to oczywiste, no ale mam nadzieje ze dojdziesz do celu, dobra jet ksiazka "ELEKTROTECHNIKA W SAMOCHODACH POLSKI FIAT" czy jakos tak fajnie jest wszystko rozrysowane