MotoNews.pl
  

Przekroczone HC-pomocy!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Od miesiaca jestem szczesliwym posiadaczem Cariny E, 1600, z 95 roku. Przebieg 150 kkm (wg licznika, ale chyba w miare prawdziwy)
Niestety na przegladzie rejestracyjnym wykazalo przekroczone HC 6-o krotnie. Norma 100 a moja Koyota uzyskala 615.
Katalizator wstawialem 2 tygodnie temu (bo byla strumienica)
Pomozcie co to moze byc?
pozostale wartosci
% vol CO=0,52
% vol CO cor.=0,59
% vol CO2=12,51
ppm vol HC=615 !!!!!
% vol 02=1,6
Lambda= 1,035

Jedno wiem na pewno, ze jak tak dalej bede jezdzil to nowy katalizator ch...ra wezmie.
Prosze pomozcie co zrobic, albo chociaz gdzie mi to dobrze zdiagnozuja w okolicach Warszawy.
Pzdr
darek
  
 
Są dwie możliwośći
1) nalałeś kiepskiego paliwa i dlatego masz przekroczoną norme.
2) silnik spala olej i stąd powyższone HC

Poobserwuj czy nie ubywa ci oleju. Jescze jedno pytanie, badali ci samochód analizatorem, mam nadzieje ze najpierw uczciwie go rozgrzałeś i zrobili ponowny pomiar przy 1500 RPM bo jeżeli silnik był zimny to nie ma sie co dziwić. I wyciągnij tego taka i wstaw rure bo przy naszym paliwie i tak długo sie nim nie bedzesz cieszył, a szkoda mocy
  
 
Dzieki za odpowiedz.
Kipeskiego paliwa nie nalalem, poniewaz wynik byl powtorzony tydzien pozniej w innej stacji.
Silnik byl rozgrzany-przejechalem wczesniej okolo 20 km
Jak wyciegne katalizator to mi juz na pewno zadnego przegladu nie przejdzie
Co do oleju to raczej nie bierze-przynajmiej w czasie mojej wlasnosci (2ooo km)
pzdr
darek
  
 
Z taki przekroczeniem dali ci przegląd ?
W takim razie problem może być gdzie indziej, jak możesz to zdejmij kata i zmierz wtedy, zobaczysz jaka bedzie różnica. Nalej płynu do mycia wtrysków może któryś leje.
Jak przyspieszasz to nie ma zadnego dymu z tyłu i rano jak odpalasz samochód.
A pomiar zimą robi sie tak ze grzejesz samochód do normalnej temperatury, przejezdzasz kawałek i doiero wtedy wjeżdzasz na badanie składu spalin, jak zgasisz samochód i wjedziesz na chale na badanie to i tak uruchomi sie układ rozruchowy, dlatego powinno sie wtedy powtórzyć badanie przy obrotach 1500, jezeli spada HC to uważa sie ze przeszedł badanie.
  
 
Kurczę, a mi na ostatnim przeglądzie w ogóle nie badali składu spalin! A amortyzatory niby sprawdzili, ale do wyników zajrzeli dopiero na moją prośbę. Powiedzieli że tego elementu badania już się nie bierze pod uwagę. Dziwne, co?
  
 
Przegladu nie dostalem, to byl przeglad przedrejestracyjny na stacji u znajomego (ale powiedzial ze jak przyjazde za miesiac na rejestracyjny to mnie nie przepusci)-pomijajac przeglad boje sie ze cos sie dzieje z silnikiem, a mam zamiar pojezdzic kilka lat. W koncu to moj wymarzony samochodzik
Samochod trzymam w garazu i zadnego dymu nie widac, ale z wydechu smi9erdzi nieprzyjemnie.
Ale zdjac kata to znaczy go wyspawac, a potem znowu spawac.
A jak po zdjeciu bedzie inaczej to co to zmieni?
Jak bedzie tak samo to mam rozumiec ze katalizator jest do d...
Reklamowalem wczoraj na szarych szerogow kata (tam gdzie wstawialem), ale koles powiedzial ze katalizator jest ok (z drugiej strony co mial powiedziec )
darek
  
 
Jedz na przegląd gdzie indziej i nie bedzie problemu. Pomiar bez kata da ci informacje o tym jak działa i podstawe do reklamacji
  
 
z przegladem to nie bedzie problemu, ale martwi mnie sytuacja. Cos musi byc nie tak z silnikiem, chyba?
Boje sie ze moze sie konczy, ale przy 150 kkm to byloby dziwne, bardzo dziwne
Chyba pojade do jakiegos ASO, niech mi podlacza pod kompa i niech sie wypowiedza.
pzdr
darek
  
 
A tu nikt nie powiedział jeszcze o sondzie lambda, moze ja sprawdz bo moze dawac bledne dane i dlatego taki wynik.
  
 
spokojnie. co mówi komputer?? odczytałeś błędy???

zewrzyj na kostce diagnostycznej styki T1 z Te1 włącz stacyjkę na on i zobacz co pokaże komp. ( policz błyski lampki ecu)
  
 
Spokojnie, spokojnie, bez nerwacji
Po pierwsze wymień świece na takie jak przewidziała fabryka, po drugie wymień palec i kopułkę. Przy tym przebiegu można przyjąć, że masz jeszcze oryginalny palec i kopułkę. Po trzecie ustaw zapłon i daj znać o ile spadło HC.
Jak jeszcze będzie ponad 100, to zostają kable WN.
Pozdro.
  
 
Bledow z komputera nie odczytywalem, bo nie umialem, zrobie to wg Waszych wskazowek (moze dzis po robocie, jak wroce o ludzkiej porze).
A ile blyskow lampci ecu powinnmo byc-jest do tego jakis opis w sieci?
Swiece sa zalozone oryginalne.
A co to palec i kopulka, to wstyd sie przyznac, ale nie mam pojecia?
Co do sady lambda, to koles z przgladu wykluczyl taka mozliwosc-patrzac na wyniki pomiarow.
Dzieki za sugestie
pzdr
darek
  
 
Obdzwonilem 3 ASO (Wlochy, Marki, Carolina) i wszedzie za probe wykrycia (nie usuniecia) problemu, zycza sobie okolo 200-250zl, ale najblizsze terminy po 17.XI
  
 
Cytat:
2003-11-06 12:43:54, darek1200 pisze:
[...]
A ile blyskow lampci ecu powinnmo byc-jest do tego jakis opis w sieci?
Swiece sa zalozone oryginalne.
A co to palec i kopulka, to wstyd sie przyznac, ale nie mam pojecia?
[...]



Lampka ECU powinna migać równomiernie, bodajże 2 razy/sek.
Świece - jaki przebieg mają ? Platynki, czy zwykłe ?
Kopułka to ten element, z którego wychodzą kable WN do świec. Palec jest pod nią
Pozdro.
  
 
Powiedz kolego czy takie same wyniki sa na gazie.Gaz zawsze mozna ustawic tak jak chcesz.Jezeli na gazie uzyskasz dobre wyniki to nie mecz sie z benzyna.Moze mixer za bardzo tlumi Ci przelot i masz za malo powietrza do pelnego spalenia.
  
 
Do Carinusa: Z tego co pamietam jak mialem montowany gaz( niecale 1000km temu) to gazownik wlasnie zwrocil mi uwage, ze cos jest nie tak ze spalinami. Na gazie tez ta norma byla przekroczona, ale nie 6-o a chyba (o ile dobrze pamietam) 3,5 krotnie.
POprzedni wlasciciel zarzeka sie ze swiece wymienial niedawno na platynowe.
Zwarlem te styki E1 i TE1, przekrecilem zaplon na ON (nie zalaczajac jednak silnika) no i Toyotka podala mi kod 21 (2 szybkie, krotka przerwa i 1 itd.)
W ksiazce obslugowej sugeruje to klopoty z sada lambda
Jednak bede musial powtorzyc badanie po skasowaniu bledow, poniewaz jazda na gazie powoduje swiecenie sie kontrolki silnika (po 10 km od startu) i moze tym sugeruje sie system. W srode jade na 1 regulacje po zalozeniu gazu, wiec jak gazownik mi wykasuje bledy to powtorze pomiar i dam znac na forum.
Dzieki wszystkim
pzdr
darek
  
 
dokładnie 21 to sonda lambda. masz motor 4AFE na ubogą mieszankę??? czy twoja sonda jest przykręcana na 2 śruby??
  
 
tak, mam motor 4AFE na uboga mieszanke
O ile dobrze ja zlokalizowalem, to rzeczywiscie sonda jest przykrecona na 2 sruby-czy cos to zmienia??
pzdr
  
 
Przypomnialem sobie, ze Gazownik, jak sprawdzal mi spaliny to powiedzial, ze podawana jest uboga mieszanka, wiec chyba sonda jest ok .
To tak po mojemu
pzdr
  
 
więc potrzebujesz taką sondę jak moja. jeśli oczywiście twoja jest uszkodzona