Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Admiral Miłośnik FSO Honda CB750, HONDA V ... wieczny malkontent | 2003-11-07 08:53:11 Świerszcz mówisz?
Może wymień pasek klinowy. |
Vper PN Caro 1.6 GSI Sokoły | 2003-11-08 08:32:41 Cześć !
To nie są paski klinowe. Te są nowe, naciąg odpowiedni. Jeżeli chodzi o olej to jeżdżę całe życie na semi-lotosie. Myślę że jest to problem właśnie wałka rozrządu i/lub nieodpowiedniej regulacji wstępnej zaworów. Nie znam się na tym za bardzo, ale napewno nie było to robione tak jak opisane jest na forum. Chyba będę musiał poszukać bardziej doświadczonego "regulatora". A może znacie kogoś w okolicach Białegostoku ? Pozdrawiam Vper |
![]() predki Miłośnik FSO Coupe, Caro+, Classi ... Pruszków | 2003-11-08 12:29:30 A może ten wałek wcale nie był do hydrauliki tylko do zwykłych popychaczy. To by wiele tłumaczyło, bi wałek z ozn H ma inny zarys krzywki w celu poprawienia współpracy z popychaczami hydraulicznymi. Nawet jak miał takie oznaczenie ale jest prywaciarski to ja bym go najbardziej podejrzewał. Pewnie jakieś totalne badziewie. Nawet Świątek z Bydgoszczy przestał robić te wałki bo były z nimi tylko same problemy, właśnie za sprawą niewłaściwego zarysu krzywki dla popychaczy hydr. Ponadto materiał też nie wytrzymywał. A facet raczej zna się na rzeczy wałki tuninigowe do klasycznej regulacji (z luzem) robi przyzwoite. |
Vper PN Caro 1.6 GSI Sokoły | 2003-11-10 20:00:10 Cześć !
Dziękuję wszystkim za odzew. Ten wałek był - z tego co wiem - od jednopunkta GLI. Majster wspominał coś, że musi sprawdzić, czy takie same idą do GSI. No cóż, reklama(cja) chyba pójdzie... ![]() Pozdrawiam Vper |
![]() predki Miłośnik FSO Coupe, Caro+, Classi ... Pruszków | 2003-11-10 20:16:19 Według moich informacji wałki do hydrauliki są takie same i w silniku z wtryskiem wielopunktowym Delphi i w silniku z monowtryskiem Boscha. W każdym razie noszą to samo oznaczenie H na ostatnim czopie i innych różnic nie widać. Popychacze przecież są takie same w obydwu silnikach. Coś ten twój majster słabo się zna. Pewnie nawet nie ma ksiązki Morawskiego. Zresztą znam takich wielu, co uważają, że książki są zbyteczne bo oni sami lepiej wiedzą jak naprawiać. No cóż życie bezwzględnie weryfikuje takie sądy. A tacy fachowcy pozostają na zawsze na poziomie napraw za pomocą tzw LOLI i CZUJNIKA. ![]() |
Vper PN Caro 1.6 GSI Sokoły | 2003-11-11 23:21:45 Zgadzam się z Tobą Predki.
Z drugiej jednak strony, jak się naprawia silnik przy pomocy nowych - ale ponoć klasy "B" - części zamiennych, to nawet najlepszy majster niewiele zdziała. Kiedyś, gdy samochód był na gwarancji, wymieniano mi skrzynię biegów u producenta w Wyszkowie. Wsadzali mi trzy razy z rzędu nowe skrzynie biegów i każda następna była gorsza od poprzedniej. Na wolnych obrotach ze skrzyni dochodziły odgłosy jakby samochód miał diesla pod maską. Strach było do niego podchodzić. W końcu "konsylium" z Zakładu Zespołów Napędowych orzekło: "praca skrzyni biegów zgodna ze standardem wykonania". Zapytali mnie czy się z tym zgadzam. Zgadzam się, odpowiedziałem. Praca tych skrzyń zgodna była ze standardem wykonania. Po tych przygodach doszedłem do wniosku, że najdokładniej wykonany Polonez to taki, który zjechał z taśmy. Tak samo jest z tymi wałkami rozrządu pewnie. Pozdrawiam vper |
![]() predki Miłośnik FSO Coupe, Caro+, Classi ... Pruszków | 2003-11-12 20:31:11 Mimo wszystko jednak po wymianie wałka nic nie powinno stukać, bo sugeruje to złą współpracę krzywek z popychaczami hydraulicznymi. Jeszcze jedna sprawa, istotny jest też luz poosiowy wałka rozrządu ale tu jest problem bo jeśli wałek ma za szeroki rowek na płytke ustalającą to nic nie poradzimy gdyż te płytki są w jednym rozmiarze. Chyba, że trafisz tak ja ja kiedyś zakładając wałek poloneza do dużego fiata i napęd rozrządu na pasek. Wałek miał ten rowek za szeroki o równo 0,5mm!-był z przeceny. I co miałem zrobić? Dałem dorobioną blaszkę z fosforbrązu (o kształcie tej płytki) od strony panewki aluminiowej i chodzi tak do dziś-mam kontakt z użytkownikiem. Po prostu jak się składa z takich części (handlowych) to trzeba trochę myśleć i mierzyc niektóre najistotniejsze wymiary a nie skladać na pałę. |
![]() herek Fiat 125p Apollo Green Grodzisk | 2003-11-12 21:14:57 pozwólcie że się podłącze do postu...
czyli podsumowując na wałku do hydraulika jest H a na zwykłym nie ma żadnego oznaczenia...? pozdrawiam... |
![]() PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2003-11-14 10:14:28 Dlaczego ten czlowiek 2 raz regulowal zawory. stawiam stwierdzenie ze on tego nie umie tego robic.
W siniku z hydraulicznom regulacjom zawory ustawia sie tylko 1 raz( po kazdym sciagnieciu klawiatury). i potem sie tam juz nie grzebie. do ust zaworow zabierasz sie u normalnej kolejnosci ale z tego co pamietam to ustawiasz luz na 0 (tzn kasujesz go) i teraz wkrecasz srube regulacyjna 2.5 obrotu ( JAZELI JEST INACZEJ PROSZE MNIE POPRAWIC ZEBY SOBIE CZEGOZ NIE ZEPSOL!). i gotowe. |
![]() loco Polonez Kombi Wrocław | 2003-11-14 11:34:53
W zasadzie dobrze, tylko gdzie zawory mają usta? ![]() ![]() |
![]() Mokry Miłośnik FSO Poldzo/VW Gragów | 2003-11-14 14:52:20 Podłącze sie pod ten wątego ponieważ był niedawno wałkowany a nasza wyszukiwareczka skarbnicy wiedzy jest w przebudowie i nie moge się doszukać odpowiedzi na moje pytanie buuuu ![]() Morawski podaje ustawienie luzów zaworowych: 0.20mm ssące 0.25mm wydechowe a jak się sprawa ma jeśli chodzi o jazdę na gazie?? ![]() ![]() ![]() Kiedyś ktoś mowił o luzach 0.18mm i 0.23mm cos mi tak świta ![]() ![]() Help |
![]() SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2003-11-14 14:59:42
Morawski podaje 0,15 i 0,20. ![]() ![]() ![]() |
![]() Mokry Miłośnik FSO Poldzo/VW Gragów | 2003-11-14 15:03:46
Morawski wydanie 1985 podaje 0.20 i 0.25 mam przed nosem ![]() Jak se mam do cholery ustawic te zawory na gazie żeby nie klepały?? ![]() |
kasztan Polonez 1,5 SLE+lpg kraków, cieszyn | 2003-11-14 15:18:38 w A-TM fabryka podała kiedyś, że dla wałków silników AB
prawidłowy luz zaworów wynosi 0,15-0,20 mm (zarówno dla ssących i wydechowych) osobiście ustawiam 0,15 ssące i 0,2 wydechowe |
![]() Mokry Miłośnik FSO Poldzo/VW Gragów | 2003-11-14 15:24:23
nie ma róznicy czy gaz czu bena?? |
![]() SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2003-11-14 15:29:56
A ja mam przed nosem Morawskiego z 2000 roku. ![]() ![]() |
![]() SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2003-11-14 15:31:45
Ktoś kiedyś pisał na forum że dla gazu to 0,17 i 0,22 ![]() ![]() ![]() |
![]() Mokry Miłośnik FSO Poldzo/VW Gragów | 2003-11-14 19:21:18 no tak ktos pisał ale dalej nie wiem czy mam ustawić 0.20 i 0.25 jak podaje Morawski 1985 czy 0.15 0.20 czy może inaczej jeszcze ![]() |