Pierścienie centrujące?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam pytanko bo pewnie do mojej Asterki będę zakładał felgi 14'' od Renault Scenic i różnica w średnicy otworu centrującego jest 3mm (60mm na 56,6 Opel).
Czy jest sens zakładać pierścienie centrujące a jeżeli tak to gdzie moge je dostać w Wawie.
Pozdrawiam
Rafał
  
 
Musisz założyć pierścienie.

Może ci je wytoczyć fachowy Pan Józek (byle nie aluminium) albo kupisz u dobrych oponiarzy.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
gdzieś słyszałem o śrubach do alufelg z pływającym łbem.
  
 
Usłyszałem gdzieś że pierścienie są tylko do Alusów a to sa stalówki.
Czy to smutna prawda?
Rafał
  
 
Cytat:
2003-11-07 14:50:27, Bono pisze:
gdzieś słyszałem o śrubach do alufelg z pływającym łbem.



Pływające śruby zakłada się wtedy gdy jest niewielka różnica między rozstawem śrub. Jeśli chodzi o otwór centrujący to te śruby nic nie dadzą.
  
 
Cytat:
2003-11-07 14:58:07, Gluchy_GSI pisze:
Usłyszałem gdzieś że pierścienie są tylko do Alusów a to sa stalówki.
Czy to smutna prawda?
Rafał



Ech - no, takiego wynalazku to nie widziałem.
Teoretycznie może się to udać ale wtedy pierścień zakładany na oś a na to koło. Wymagałoby to chyba odwrócenia odpowiednich pasowań.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Cytat:
Pływające śruby zakłada się wtedy gdy jest niewielka różnica między rozstawem śrub. Jeśli chodzi o otwór centrujący to te śruby nic nie dadzą.



poza tym sa dosc drogie. jesli nic nie przekrecam to za komplet na 4 kola (4 sruby na kolo) moze wyjsc nawet kolo 500zl

ale nie jestem pewny tych cen. mogly sie 100 razy zmienic bo dosc dawno interesowalem sie tym tematem
  
 
Głuchy ja mam fele z Passata i tam otwór piasty też jest większy i nic niezakładam, żadnych pierścieni i jest dobrze.
  
 
Właśnie znajomy rozmawiał ze znajomym wulkanizatorem i też mówi żeby nic nie robić... będzie dobrze.
A jak nie będzie to przecież mamy AC.
Pozdrawiam
Rafał
  
 
mam inny pomysł
60-56.6=3.4 /2 mamy 1.7 mm
czyli weż pasek blachy 1.5 mm młotek rurkę 2 cale i wyklep sobie pierścień pasując do felgi albo do tokarza i rurę 2,5 cala (nie wiem czy występuje) to ci zrobi za nieduże pieniądze
  
 
Założyłem jest ok.
Felgi ładnie sie wycentrowały na śrubach.
Mam nadzieje że nic sie nie stanie.
Pozdrawiam
Rafał (już na zimówkach)
  
 
przejezdzilem Vectra tak jak DamianSz na felgach od passata ok. 150 tys i nic sie nie dfzialo. Mozna zakladac
  
 
mialem felgi od VW w kadecie i zrobilem ok. 150 tys. km.
zadnych problemow

  
 
Gdy kupiłem moją Asconke to miała założone felgi 15, przy ok 110km/h pojawiało się bicie na kierownicy wiec poleciałem sprawdzić wyważenie i okazało się że włąśnie nie miałem pierścienia redukcyjnego. Pierścionki takie są do kupienia w większych firmach sprzedających alu-felgi (koszt ok 20PLN sztuka), ale możesz też zamówić zrobienie w firmie wykującej uszcelnienia. PZDR
ps.śruby stożkowe na wiele się nie zdały.
  
 
Ja też miałem ten problem ale u mnie to było łożysko, które odziwo niewyło tylko odrazu zdechło i się zatarło.
  
 
Sprawa jest prosta - nie będziesz miał poprawnie wycentrowanego koła - no bo w jaki sposób? Śruby do tego nie służą.

Jeżeli ktoś nie czuł w czasie jazdy "bicia" pomimo istnienia luzu w otworze felgi to miał po prostu wyjątkowe szczęście, jego odczucia są stępione lub porusza się z prędkościami które nie powodują jeszcze odczuwalnych drgań.

Proponuję udanie się z takim przypadkiem na wyważanie kół zamontowanych na osi - wynik będzie oczywisty.

Zdanie "znajomych wulkanizatorów" to nie zawsze jest wyrocznia. Jeden debil ostanio wyważał mi koło - podziękowałem mu jak napchał 110gram ciężarków i wyglądało jakby dopiero się rozkręcał - nie wiem czy tyle to TIR'y mają.



-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Kolega Prowo ma 100% racji...!!!
A kolega Gluchy_GSi pisze:
Cytat:
Właśnie znajomy rozmawiał ze znajomym wulkanizatorem i też mówi żeby nic nie robić... będzie dobrze.
A jak nie będzie to przecież mamy AC.



NA ŻYCIE TEŻ MASZ AC?????????????


Pozdrawiam.....