Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() martyl DAEWOO ESPERO Szczecin | 2003-11-07 23:33:25 Mam pytanko i prośbę. Po naprawie alternatora ( wymiana zepsutego regulatara-prez wspaniałego elektryka) zaczął mi gwizdac dość specyficznie altrernator. Słyszlane jest to szczególnie na niskich obrotach. Strasznie denerwujący jest to dźwięk. Czy ktoś ma coś podobnego u siebie, dajcie znać jak to naprawić. I najważnejsze jakie sa takiej przyjemności koszty. Będe wdzieczny za pomoc w tym temacie |
![]() Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2003-11-08 01:04:11 Jeśli gwizd będzie coraz głośniejszy przy włączaniu kolejnych odbiorników energii (światła, ogrzewanie szyby tylnej) to wskazywałoby na uszkodzony mostek prostowniczy. W przeciwnym razie stawiam na łożysko(a).
W cenach się nie orientuję. U mnie gwizdało, wymieniłem łożyska i jest OK. A skąd pewność, że to alternator? |
![]() martyl DAEWOO ESPERO Szczecin | 2003-11-08 11:32:04 HMMMM co chodzi o włączanie dodatkowych odbiorników to raczej niezgłaśnia sie zabardzo.....lub minimalnie ( ale ładowanie jest w normie cały czas 13,3-14,0V w zależności co mam powłączane)
A że to alternator to jestem pewny na 100% bo sie to pojawilo w 1 minucie po naprawie regulatora napięć. A co chodzi o łożyska to moze być możliwe ale chciałbym być pewien na 100% |
![]() Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2003-11-08 14:15:28 Nie jestem spacjalistą w tej dziedzinie. Pamiętam jak zgłosiłem się z podobnym problemem do warsztatu to właśnie takimi metodami diagnozowano mi źródło dźwięków.
Jest jeszcze jedna ewentualność. Może źle naciągnięty jest pasek klinowy ![]() Piszczenie paska spowodowane jego słabym naciągiem można łatwo sprawdzić przez polanie go wodą - powinno ustąpić. Nie wiem czyza mocne naciągnięcie też może być przyczyną powstawania piszczenia. Tu musieliby się wypowiedzieć bardziej doświadzczeni Klubowicze :yesSpójrz na ten post, może połączycie siły ![]() [ wiadomość edytowana przez: Piotr_W dnia 2003-11-08 14:37:04 ] |
![]() VIGGEN DU nexia 1,8 GT Zabki | 2003-11-08 19:05:37 na 99 % masz zagiety wiatrak i przeplywajace powietrze poprostu gwizdze |
![]() martyl DAEWOO ESPERO Szczecin | 2003-11-08 19:28:35
hmmmmm ciekawe każdy ma inna teorie ale tego jeszcze niesłyszałem wiec może to też być powod. No ale jak to możliwe ze są zagięte i jak to ewentulanie naparwić ( wykluczam narazie wymiane na nowy ) ![]() |
![]() VIGGEN DU nexia 1,8 GT Zabki | 2003-11-09 11:21:08 wystarczy ze nichcacy jedna zegnie (odksztalci) |
![]() martyl DAEWOO ESPERO Szczecin | 2003-11-09 13:38:27 no oki ale czy miałes coś podobnego i czy da rade to naprawić tzn spowrotem odkrztałcić łopatkę czy to już sie na nic nie nadaje i trzeba nową ![]() |
![]() VIGGEN DU nexia 1,8 GT Zabki | 2003-11-09 18:56:38 masz wiatrak na zewnatrz czy wewnatrz?
ma jedna sztuke zewnetrznego |
![]() martyl DAEWOO ESPERO Szczecin | 2003-11-09 22:31:48 niestety mam wewnętrzny ![]() |
![]() martyl DAEWOO ESPERO Szczecin | 2003-11-14 10:58:58 NO ŁADOWANIE JEST DOBRE I PODEJRZEWAM ŻE TO ALBO WIATRAK ALBO JAKIES UZWOJENIE ALBO ŁOZYSKA ALE CHCIAŁEM SIE DOKŁADNIE DOWIEDZIEĆ AŻEBY OSZCZEDZIĆ KOSZTÓW. WIDZE ŻE SA ZDANIA PODZIELONE WIEC MAM DALEJ MAŁY PROBLEM. MAM NADZIEJE ŻE GO KIEDŚ ROZWIĄŻE |
![]() martyl DAEWOO ESPERO Szczecin | 2003-11-17 00:14:47
Może się zle wyraziłem z tym ładowaniem ale na biegu jałowym mam lad ok 13,7V-14,0V w zależności od temp. silnika?? a jeżeli włącze np ogrzewaną tylną szybę to mam ok 13,5V a jak dodtakowo dołącze jeszcze wentylator na wyższe biegi to spada mi do 13,3V wiec dlatego takie widełki wczesniej napisałem. Ale skoro uważasz ze to jest źle ( bo dokładnie to ja niewiem) to powiedz jakie są koszty naprawy mostka??? |
![]() Tomek-Mydlowski Warszawa | 2003-11-18 00:45:27 to na bank mostek, - cena chyba ok 100-150zł
naprawa - zależy od warsztatu. |
![]() Tomek-Mydlowski Warszawa | 2003-11-20 07:17:29 w espero norma jest 13,8-14,4 wszystko zależy od alternatora....
pod obciążeniem może spaść do min 13,7 |
![]() martyl DAEWOO ESPERO Szczecin | 2003-11-20 19:10:08 No to mnie panowie podłamaliście ja tu myslałem ze mam super ładowanie po wymianie regulatora napieć a tu kicha ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gwizdu też oczywiscie niebyło przed wymiana regulatora, wiec to nie specyfika tego urządzenia. Reasumujac najlepiej wymienić na nowy i bedzie luz |