Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Vyzn-R F&F Sympatyk Babilon Bandit Lipno | 2003-11-08 11:19:29 Mam troszeczke głupie pytanie... ale ktory z samochodow jest lepszy do nauki techniki jazdy, 125 czy 126?? Rowniez z punktu przygotowania samochodu do rajdowania ![]() ![]() ![]() [ wiadomość edytowana przez: Vyzn-R dnia 2003-11-08 11:21:07 ] |
![]() CZUCZU (S) Kia CEED KTSW MEMBER | 2003-11-08 12:07:49 Tak patrzac po kjsach ro cinquecento ......
Alternatywa to maluch z silnikiem 900ccm. Przygotowanie cc jak i malucha na 900 z tarczami itp to troche roboty i kasy. Ja bym robił malucha gdybym miał kase - 5 tys trzeba miec. Wiekszosc jednak robi cc |
![]() nevada555 Civic Type-R Gdańsk | 2003-11-08 12:28:52 maluch! zimą z dobrymi oponkami można walczyć o zwycięstwo w generalce! |
![]() Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2003-11-08 13:04:28 tylko malacz. |
![]() Vyzn-R F&F Sympatyk Babilon Bandit Lipno | 2003-11-08 14:02:25 chodzi mi tylko o te dwa samochody, 125 i 126p. ![]() ![]() |
![]() misieq F&F Sympatyk 300C SRT8, Firebird ... Kraków | 2003-11-08 14:03:06 jak chcesz miec dobre czsy to malacz.. jak wiecej zabawy to Kant..
Ale ogolnie malacze wgrywaja z kantami na kjs-ach |
![]() lukaszc (S) Furious Moderator ![]() 5x126 Cracovia | 2003-11-08 14:38:43 maluch jak dla mnie jest ok na tego typu imprezy a to z tego powodu że jest mniejszy zwinniejszy i szybciej można nim pokonywac różne przeszkody typu szykanki itd ![]() |
![]() Vyzn-R F&F Sympatyk Babilon Bandit Lipno | 2003-11-08 15:02:20 hmmmm... ale na nawrotach lepszy jest tyl ![]() ![]() |
![]() macpaw F&F Sympatyk Samurai Kraków | 2003-11-08 15:07:02 Jak to mój tatuś pieknie ubrał w slowa " przedni naped to taki mół, ciągnie Cię i nie da sie nic robić" Dorożki miały napęd na przód ![]() ![]() |
Putin Kraków | 2003-11-08 15:11:03 ja tez sto razy bardziej wole tylny naped. ale jaki jest do wyscigów lepszy?
mocne autka mają naped na tyl chyba dla tego ze taki naped jest wytrzymalszy niz na przod. |
![]() Strongi Subaru Impreza STI Warszawa | 2003-11-08 15:56:59 Jeśli tylko do KJSów to maluch, ale jeśli myślisz o RII to zapomnij. Odłóż trochę kasy i kup coś przednionapędowe. Bo nie ma sensu uczyć się jeźćdzić maluchem po to żeby później się znowu uczyć przedniego napędu. A to jest zupełnie inna zabawa. Ja długo jeździłem przednionapędówką i miałem mały problem żeby się przestawić na malca, a jak wsiadam w przód to juz nic nie pamiętam z tego. |
![]() Vyzn-R F&F Sympatyk Babilon Bandit Lipno | 2003-11-08 16:02:17 No narazie mysle tylko o KJS-ach, zeby powalczyc o RII trzeba miec juz spore umiejetnosci... musie sie powaznie podszkolic zanim zaczne. Kiedy juz zdobede odpowiednie umiejetnosci to zaczne ubiegac sie o licencje ![]() ![]() |
layer Fiat CCS Tychy | 2003-11-08 17:43:57 Do zdobycia samej licencji wystarczy obojętnie jaki samochód.
Wystarczy tylko zmieścić się w odpowiednim limicie czasu. A potem to najtaniej CCSa przygotowanego kupić (~12tys zł.) i jeździć PPZM. Chyba że klasa markowa 126p w RC. |
![]() Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2003-11-08 18:48:47 Z tymi napędami to jest różnie.Tzn. teoretycznie to do typowych aut sportowych typu porsche itd dają tylni napęd bo jest lepszy jednak znajdzcie w rajdach tylnionapedowki.Przedni napęd faktycznie ciągnie auto i jest lepszy pod warunkiem ze ma szpere...inaczej uwazam ze przod jest lepszy.Poza tym to owszem tylni naped daje mozliwosci na nawrotach itd ale to jest efektowne a nie szybkie.zalezy co kto lubi.w wyscigach nie ma znaczenia jaki napęd bo dązy sie do jazdy na okrągło i do niezrywania przyczepności.Jednak generalnie przedni napęd został wynaleziony nie dlatego ze jest lepszy tylko ze jest tanszy,bo eliminuje wał napędowy i most. |
![]() Samael HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2003-11-08 19:13:22 kazdy typ napedu ma swoje zalety, dlatego polecam 4x4
zbuduj sobie 125p Quattro ![]() |
![]() schwepes F&F Sympatyk zezłomowałem Kraków | 2003-11-08 19:29:39 na początek muszę cię zmartwić, bo taka licencja nie jest tania ![]() w Krakowie wygląda to mniej więcej tak. wpisowe: 8x120zł = 960zł paliwo (zazwyczaj ok. 100-120km dojazdówek) 8x ~60zł = 480zł badania ~100zł jak dobrze pamiętam roczna składka w automobliklubie ~300zł w sumie ~1900zł nie licząc ewentualnych awarii i innych strat.. jeśli chodzi o auto tylko na KJS to maluch będzie najtańszy i będzie można powalczyć w klasie do 900cc, natomiast jeśli chcesz się nauczyć jeździć z myślą o późniejszych 'poważnych' startach to koniecznie w czymś przednionapędowym. po 1. dlatego że prawie wszystkie fury to przednionapędówki, po 2. topowe auta mają napęd 4x4 który wymaga podobnej do przednionapędówek techniki jazdy (jak np. hamowanie lewą nogą itp.) dobrym kantem A-gr. można by co najwyżej powalczyć sobie w GSMP w klasie HR, do KJSów, (szczególnie ciasnych) jest to fura zdecydowanie za szeroka, a do tego walczy się w klasach w których jeżdżą fury o podobnej masie i z 2 razy większą mocą.. |
![]() LoRd_S F&F Sympatyk 126p Bielsko-Biała | 2003-11-08 19:58:25 [quote]
2003-11-08 18:48:47, Poochaty pisze: Z tymi napędami to jest różnie.Tzn. teoretycznie to do typowych aut sportowych typu porsche itd dają tylni napęd bo jest lepszy jednak znajdzcie w rajdach tylnionapedowki.[quote] Ja mysle, że znaleznienie tylnionapedówki jest niemożliwe tylko ze względu ceny. Przedni napęd jest tańszy i z tego wzgledu producenci przezucili sie na produkcje przedniego. A skoro nie produkuje sie tylnionapedówek, a stare nie mają homologacji wiec jezdzi sie FWD. |
![]() Gadzio Nissan Micra A5 / k ... Krzeszowice | 2003-11-09 01:19:10
a nie przypadkiem 6 KJSów w sezonie i 8 w przeciągu dwuch lat, chyba Ci się cos swepsiku pomyliło, no chyba że się coś zmieniło to zwracam honor ![]() |