Za głośno...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
zauważyłem, że w innych fiatach jak i w poldonach jest różny poziom głośności podczas jazdy.... nie mam jakiś dużych dziur w podłodze ale w aucie mam nadzwyczaj głośno... co z tym można zrobić?

szybkich samochodow i pieknych kobiet albo na odwrot...
  
 
Ja widziałem magiczny sposób ale w Maluszku tzn stara kołdra pod siedzeniemi podajrze i cicho jak w dobrym aucie a co do twojego fiacika sa dwie możliwości 1 zmienić tłumik bo może zrobiłeś sobie jakiś magiczny 2 zalep dziury w podłodze chociaż to pewnie nie odnich ten szum
  
 
Tłumik ma podstawowe znaczenie. Dobrej jakości i dobrze zamocowany układ wydechowy bardzo fajnie brzmi i rezonowanie jest minimalne. Połączenia nie mogą być sztywne, powinno być tyle wieszaków ile trzeba i wtedy drgania się nie przenoszą na płytę podłogową. Po drugie, żeby było ciszej to trzebaby rozebrać deskę rozdzielczą i każdy jeden otwór przez który prowadzą kable, linki, przewody wodne do nagrzewnicy itp. uszczelnic dokładnie np klejem silikonowym (takim z tuby). Można wypchać trochę jakimś materiałem ale tego to nie wiem dokładnie co i jak bo przecież trzeba wziaść pod uwagę łatwopalność użytych materiałów. Dobrze też jak maska silnika od spodu ma taki duży pokrowiec chroniący przez temperaturami no i przy okazji może coś wycisza. No i inna sprawa to drzwi. Jak wiadomo szczeliny są duże i sprawa jest ciężka. Tu proponuję jedynie wyłożyć drzwi w środku - czym? tego nie wiem
  
 
jest na to jedna sprawdzona metoda- Puść głośniej muze!!!
  
 
Po pierwsze to musisz zorientować się skąd ten hałas, znaczy czy np most czy może silnik!! A potem czas na naprawy Tłumik tak jak moi znamienici koledzy napisali jest bardzo ważny, bardzo też słychać zaworki!, generalnie sprawdz wyciszenie fabryczne, czy jeszcze istnieje
  
 
a ja nie mam wytlumienia,filtr sportowy i ryk w kabinie taki jak na zewnatrz ale jest zajebiscie....
  
 
dzięki za wszystkie rady.. tłumiki mam narazie fabryczne ale coś tam pyrka między rurą a pierwszym...to do zrobienia. dziury w podłodze pozaklejam - to fakt, zaworki wyregulowane, postaram się wyciszyć klapę i za siedzeniami z tyłu, no może nie pierzyną, ale karimatą... dziury na kable pozalewam silikonem! już kupiłem, dam cynk jak wyszło jak zrobię. dzięki za rady
  
 
No czekamy teraz na efekty!!!
  
 
coz ja mam powiedziec?Scooby jechal ze mna niech on powie jak jest w srodku
  
 
hmmm no musze powiedzieć że głośniki sa zbedne-bo silnik chodzi tak pieknie że nie warto załączać radia!! a skoro są zbedne....nie chcesz ich może sprzedać
  
 
mam ci ja gdziej jamnika(taki patefon)moge Ci go puscicalbo zrobie tak zebi Ci tak samo mruczalo
  
 
hmmmm a jaka ma moc ten jamnik(jesli wiecej niż 2x 2,5wat to biore) a co do silnika to nie stać mnie na razie na filtr(najtańsze sa po 150)
  
 
radio? niezły sposób na "wyciszenie "wnętrza niestety moje mi się zepsuło i ostatnio wsłuchuję się w FSO MOTORS i wał tucież most.... tłumik pierwszy wciąż spada z wieszaka i teżsłychać... w sumie dosyćciekawe doznania, jeżdżac z radiem nigdy tego nie doznałem...
  
 
no ja zasem celowo gasze radio zeby sobie posluchac silniczka(miodzio)do tego chamowanie silnikiem,zakres obrotow od 5000-3000 przy chamowaniu i ten piekny dzwiek detonacji w tlumikach(jak jest ciemno widac ogien,ponoc.Tak mowili ci co jechali za mna)
  
 
Cytat:
2003-11-13 12:34:31, k1cyprys pisze:
radio? niezły sposób na "wyciszenie "wnętrza niestety moje mi się zepsuło i ostatnio wsłuchuję się w FSO MOTORS i wał tucież most.... tłumik pierwszy wciąż spada z wieszaka i teżsłychać... w sumie dosyćciekawe doznania, jeżdżac z radiem nigdy tego nie doznałem...



Do wyciszenia silnika użyłem waty szklanej albo coś w tym rodzaju i ewpchałem pod deskę rozdzielczą i jest dużo lepiej a jeśli chodzi o most i wał to opis jest : TU!!!
  
 
zajebiste... jak tylko zdobędę kasę na matę odrazu tak robię... dzięki Bandzior'ku