MotoNews.pl
  

Corsa 1.0 dużo pali ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam , ponieważ od niedawna jestem użytkownikiem Corsy 1.0 mam pare pytać , nie wiem czy było ale wyszukiwarka jest w przebudowie , więc pytam . Silniczek 1.0 - od lipca zrobiłem 10 tyś (była nówka) normalnie paliła w granicach 6.2 /100km , od miesiąca pali 7 , o co chodzi ?? To dużo , biorąc dane producenta jak ma to się do innich 1.0 ??faktem jest że cały niemal przebieg w mieście , bardzo często odpalana , no i noge mam ciężką ...Na trasie z Warszwy do Katowic średnia też 6.8/100 . Czy możliwe jest że "tak się ułożył"podczas pierwszych kilometrów ? a może ma tyle palić ? pracuje równo , jak jest zimny to troche dzwonią zawory -tak mi się wydaje przynajmniej(na zimnym silniku oczywiście go nie kręce) czasem na światłach na luzie dostaje jak y rezonansu na nadwozie , też nie wiem od czego . Głównie chodzi mi o to spalanie , czy możliwe jest że to oznaka jakiegoś uszkodzenia ?
Dzienki za wszelkieodpowiedźi
  
 
Moja corsa pali w cyklu mieszanym ok 6,5 ale na trasie jak jade tak lajtowo to jestem w stanie zejsc do 5 z hakiem.
  
 
Przedewszystkim musisz wziasc pod uwag eiż sapdły temperatury a to ma bardzo duzy wpływ w sterowaniu mieszanko z ECU pozatym czy tankujesz zawsze na tej samej stacji?

Pozdrawiam

Rafał
  
 
Witam! Ciezka sprawa,moja corsiczka niespala wiecej niz 6 litrow,niewiem czy tankujesz zawsze na tej samej stacji to tez moze miec wplyw wlasnie ostatnio ojciec mial taki przypadek ze autko mu zaczelao wiecej palic ale teraz jest juz wporzadku.Tez duze znaczenia mam co do spalania pierwsze zrobione kilometry moze sie tak ulozyl. Pozdjec na ASO Opla i pogadaj z serwisem.Powodzenia. Jak cos to wal smialo brachu
  
 
WIitam. Po pierwsze to gratulacje z uwagi na fakt zakupu Corsy!!!!
Po drugie ja mogę Ci powiedzieć, że moja po mieście pali około 7.5 l / 100 km, w warunkach letnich. Natomast ty musisz wziaśc pod uwagę fakt,że autko jest prawie nowe i jeszcze się dużo musi poustawiać. Ale zgadzam sie z poglądami kolegów - spróbuj zatankować pełny bak paliwa na Shellu - i zobaczysz jaki jest efekt , a następnie na innej stacji np. BP
W moim przypadku róznice w spalaniu i osiągach są zdecydownie różne. ( na korzyść Shella)
Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi.
P.S Jakby co to służe pomocą - gg!!!!!
  
 
Cytat:
Po pierwsze to gratulacje z uwagi na fakt zakupu Corsy


Niestety nie ma czego , to auto służbowe ale traktuje je jak własne , spędzam w nim ładne kilka godzin dziennie .
Cytat:
moja po mieście pali około 7.5 l / 100 km, w warunkach letnich


Tak , ale ty masz 1.4 - a ja mam 1.0
Cytat:
spróbuj zatankować pełny bak paliwa na Shellu - i zobaczysz jaki jest efekt , a następnie na innej stacji np. BP


Jako że to służbowe auto to tankuje zawsze pełen bak , i głównie na dobrych stacjach .
Problem polega na tym że z serwisem zobacze się dopiero po 30 tyś , wcześniej wolał bym ich nie odwiedzać , tankuje raczej na jednej stacji , i zawsze do pełna , zużycie wzrosło odkąd jeżdżę na światłach , ale aż do 7 ??
Od 2 dni się męcze , bo staram się "oszczędzać " koszmarne menki przeżywam ...nie depcze do podłogi , nie kręce więcej niż 3500obr/min gaz tylko muskam ...bryyy koszmar . Zobaczymy , jak to nie pomoże to będe poważnie zaniepokojony , Auto mam od lipca i nikt nim nie jeździł przedemną , zaczynałem od zerowego stanu licznika , wszystkim w firmie palą duuużo mniej , ale wszyscy mówią że są straszne ślimaki ...moja nie , jest żwawa , ładnie się wkręca , idzie do 165 km/h Zaraz mi napiszecie że za mocno ją cisne ....zobaczymu wyjeżdżą bak na spokojnie .
Pozdrawiam i dzienki za odzew
  
 
Hmmm wiesz co wydaje mi sie ze to zalezy od tego jak przejezdzales swoje pierwsze kilometry.Generalnie auta juz nie trzeba docierac tak jak to bylo kiedys robione ale niektore elementy potrzebuja troche kilometrow aby sie spasowaly jak np rozne zebatki.Od tego moze zalezec pozniejsze zachowanie auta.Tak jak piszesz twoj samochodzik jest zwawy i fajnie sie kreci a inne sa bardziej molowate mimo iz to ten sam silnik.Efektem tego moze byc rozne spalanie.Pisales rowniez o czyms takim jak dreznie auta na pewnych obrotach.Ja mam w swoim cos takiego na okolo 2500 obrotow i w tedy silnik zaczyna dawac rezonans na chwilke na cale auto.Przyczyna tego jest niewywazenie jakiegos elementu i przez to dostaje drgan.Moglo to byc spowodowane jakims obiciem elementu przy rozbieraniu,itp.W kazdym badz razie pisz o swoich uwagach i informacjach jakich sie dowiedziales na ten temat.POZDROWKI 3 MAJ SIE !
  
 
Aha no i zapomnialem jeszcze dodac cos na temat zaworow.Nie wiem dokladnie jak to jest w przypadku twojego silnika ale raczej juz we wszystkich ustawianie zaworow odbywa sie hydraulicznie i nie robi sie tego tak jak za czasow fiata i poldkow szczelinomierzem.Dlatego nie sadze zeby to bylo przyczyna dzwonienia.
  
 
Dobre wieści , po przejechaniu całego baku po mieście w trybie "OSZCZĘDNOŚCIOWYM" (straszna męka) autko spaliło 5,4 litra/100km!! Jazda tylko po mieście !! Poprzedni wynik 7 litrów/100km został osiągnięty na tych samych trasach na 3 pełnych bakach paliwa , zawze tankowanego na tej samej stacji .
Jak jeździć żeby tyle spalić ? dla jednych normalnie , dla drugich nie ...Otóz gaz dotykałem bardzo delikatnie , autko rozpędzałem do 3000obr , nie więcej , nigdy nie jechałem na luzie , zawsze na biegu . Cóż dla mnie taka jazda to nie jazda , max 90 km/h ... prawie żadnego wyprzedzania , a jako przedstawiciel handlowy zawsze się śpiesze .
W pewnym sensie mit o układaniu się silników i komputerów został obalony , wszystko zależy od umiejętności i stylu jazdy . Wykorzystując przełożenia skrzyni biegów nie byłem "ostatni"w ruchu , no ale było nudno . Wole jednak spalić 6 litrów i mieć troche radości z jazdy
  
 
Zwróć uwagę na to, jak przeprowadzane są testy. Spalanie podaje się w przedziałach od np 6,5 - 10 l. Mimo elektroniki, pozostaje duży margines naszego wpływu na spalanie (styl jazdy, jakość paliwa, temperatura otoczenia, jakość oleju itp...)
Tylko producent podaje konkretne wartości, które naogół się nie zgadzają. (w moim co prawda przypadku - uważam, że są zawyżone co do jazdy miejskiej)
pozdrawiam i życzę miłego wkręcania na obroty...
  
 
Najważnieszy jest styl jazdy w tym roku odbył się rajd o kropelce w Czechach i wygrał kolo na OCTAVI 1,9 TDI przejeżdżając 100 kilometrów na 2,97 litra paliwa. Dane z AutoŚwiata.