Kolejnosc kabli na swiecach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No wlasnie wyszukiwarka lezy a mi nie chce przegladac sie teraz calego archiwum jak wiecie jest tego sporooo.

Wiec przyznaje sie do lenistwa i licze na waszego ducha bojowego.

Zapodajcie mi jak ida kable z rozdzielacza zaplonu na swiece silnika od strony wiatraka i chlodnicy liczac.

Czy liczby na rozdzielaczu mowia o numerze cylindra?

Tak btw co nalezy jeszcze wymienic przed regulacja zaplonu wymienilem kable swiece filtr powietrza

Wielkie dzieki za wszelka pomoc.
  
 
Na kopułce masz napisane cyferki, one odpowiadają numerą cylindrów.W ładnej zapłon jest chyba w kolejności 1 3 4 2.
  
 
Jak juz bedziesz jechal na zrobienie zaplonu to kup:

- palec rozdzielacza - jakies 5 zl
- styki przerywacza - chyba 6 zl, tylko zobacz czy rowno przylegaja do siebie cala powierzchnia, bo strasznie krzywe gowno teraz robia.
  
 
To prawda że przerywacze do dupy, miałem kiedyś taki jeden co całe 560km wytrzymał.
  
 
Sluszalem ze regulacja zaplonu daje wiele do ilosci spalanego paliwa oraz szybkosc i reakcji auta (wiecie lepiej wchodzi na obroty itp) A co do mieszanki na czym ustawiac na gazie czy paliwie ?
  
 
jesli chodzi o kabelki z kopułki do świec to zrobiłem od najmniejszego kabelka (1) do największego (4). slyszalem ze jak sie kupi oryginalne kabelki zaplonowe to problemu z podlaczeniem nawet dziecko nie bedzie mialo (chodziło o długości kabli, mieli racje, podłaczaylem i zapalilem wpierw papierowsa z nerwów bo te świece to chyba Dymek zakręcał.)
styki przerywacza - 8zl na Ordonówno (przylegaja do siebie bardzo dobrze)
jesli chodzi o zaplon to Vodzu masz calkowita racje, mi wczoraj mechanik ustawil zaplon, nie mialem mocy, fakt ze na gazie dalej nie mam bo Palanty z Auto Kras spieprzyli mi regulacje.Ale mam paragon i o swoje bede walczyl. Wracajac do tematu, wymienilem swiece, kable,kapulke, palec, styki, ustawiono zaplon.Jest wyczuwalna roznica w przyspieszeniu.
pozdrawiam.
  
 
Na aparacie zapłonowym są numerki.
Cylindry numerowane od 1 patrząc od strony chłodnicy.
Wszystko powyżej jest prawdą o ile dobrze pamiętam Może ktoś jeszcze się na ten temat wypowie
  
 
Zgadza się. Numerki na kopułce to numery cylindrów. Zdarza się jeszcze, że ktoś źle założy aparat (znaki na kole pasowym wypasają na 1 i 4 cylindrze) i w ogóle auto nie gada. Wtedy albo zamienić kable miejscami po przekątnej albo (zalecane) obrócić palec o 180 stopni.
Pozdro.
Ps. palec oczywiście z całą ośką, nie sam plastik na wierzchu