2 wydechy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Może ktoś z was zrobił sobie 2 oddzielne wydechy w toyotce lub wie coś na ten temat.
Jak poradził sobie z sondą lambdą analizującą spaliny?
Może ktoś wie Czy jest różnica i jaka gdy sonda lambda analizuje spaliny z tylko z 2 cylindrów a nie jak fabrycznie z 4
Dziękuje za wszystkie opinie
  
 
Napewno musisz wstawic nowy tlumik srodkowy ( z dwoma wyjsciami na tlumiki) no i wtedy dopiero od srodkowego do dwoch tlumikow koncowcyh..to byloby najlepsze rozwiazanie zeby autko sie nie dusilo itd.. (wiadomo trzeba kupic jak najlzejsze te tlumiki koncowe zeby nie dowalic zbednych KG).

Jesli natomiast nie wymienisz srodkowego tlumika..wyjdziesz jedna rura i sie po drodze rozdzielisz..jest to o kant rozbic..autko straci na mocy i bedzie mial dwie ruryi zamiast na miasto to autko lepiej postawic na wystawie :>

Co do sondy nie powiem bo nie wiem dokladnie
  
 
a jakbym wyprowadził tz. podłączył do 2 cylindrów 1 wydech a do 2 pozostałych 2 wydech?
  
 
Eeee koledzy co Wy za pierdoly opowiadacie.Drugi wydech musi byc rozgaleziony za srodkowym tlumikiem bo inaczej to nie ma sensu.Sonda musi dostawac spaliny ze wszystkich garow a po drugie to ktoredy poprowadzic druga rure z wydechu?
Ja mam fabrycznie zrobione 2 wydechy i jest on rozgaleziony zaraz przed wejsciem do koncowego tlumika.Dmuchac w dwa elementy tlumiace jest chyba lzej niz w jeden,tak jak dmuchac w dwie male rurki jest lzej niz w jedna.
  
 
no to jak jest naprawdę ?
tłumik środkowy z 2 wyjściami czy tłumik środkowy z 1 wyjściem i rura rozgałęziona przed końcowymi????????
ja akurat nigdy nie przyglądałem się rozwiązaniu 2 tłumikóow od spodu samochodu może ktoś mie oświeci?
  
 
Cytat:
tłumik środkowy z 2 wyjściami czy tłumik środkowy z 1 wyjściem i rura rozgałęziona przed końcowymi????????
ja akurat nigdy nie przyglądałem się rozwiązaniu 2 tłumikóow od spodu samochodu może ktoś mie oświeci?



Jak na to nie patrzec sens jest ten sam.Po co prowadzic dodatkowa rure z dodatkowym tlumikiem srodkowym jezeli mozna zrobic rozgalezienie za srodkowym tlumikiem.A czy to bedzie drugie wyjscie ze srodkowego tlumika czy tez rozgalezienie przed koncowym to tylko kwestia uwarunkowan technicznym i wolnego miejsca pod podwoziem.
  
 
Jeśli ma to wyglądać to kup sobie kawałek rury, przyspawaj ładne zakończenie i wstaw atrapę, inaczej w silniku typu R4 sensu nie ma.
Silniki R4 mają kolektory 4-2-1 lub 4-1 i kończą się na JEDEN !!! i tak zostaw, tego nie poprawisz napewno, ale prawie napewno się pogorszy, możesz sprawdzić na hamowni co się stanie jak zdemontójesz końcowy, a podobny efekt będzie jak na siłę rozprężysz koniec wylotu.
Dwa układy mają sens od powiedzmy V6 przez V8 gdzie jest to naprawdę logiczne aż po V12 czy V16 gdzie już konieczne.
Jak widzę auto z dwoma wydechami i silnikiem pod maską w okolicach 2 litrów to mnie śmiech głupi ogarnia, są pewne fanaberie jak np. carina gti, ale i tu ma to zastosowanie czysto estetyczne.
Pozostaje jeszcze temat wagi, drogi i dobry tłumik ma masę w okolicach 7 kilo co jeszcze można przeboleć ale ich ceny są zastanawiajace
  
 
Cytat:
2003-11-12 20:57:28, Crit pisze:
Jeśli ma to wyglądać to kup sobie kawałek rury, przyspawaj ładne zakończenie i wstaw atrapę



Trzeba jeszcze zgodnie z panującą ostatnio w Toyotach tendencją przybrudzić nieco końcówkę na czarno

A już na poważnie: dwururowe samochody, które puszczają dymek tylko z jednej, to straszna wiocha - na mój gust.
  
 
no i co ty carinus na to że cyt wcześniejszych postów "są pewne fanaberie jak np. carina gti," odnośnie 2 rur
czy to typowa zazdrość klubowiczów odnośnie cariny GLI czy żeczywiście techniczne uwarunkowanie?



  
 
Pozwolicie że się wtrące....
Ostatnio widziałem wartburga z dwoma tłumikami i z każdego wychodziła dwururka, całość wychodziła z duzego zderzaka.....
Załowałem ze ja skręcałem w prawo a on w lewo bo chętnie bym sprawdził osiagi tej RAKETY...
Z dwoma litrami to moim zdaniem racja...ale mam pewność że Carinus nie bedzie nikogo przepraszał że ma wersje GTI , dwa tłumiki i nie będzie jednego likwidował....
  
 
Nie ma jak dwa wydechy przez fabryke wypuszczone
GTI rulllezzz
  
 
Układ wydechowy w samochodzie jest tak samo ważny jak układ dolotowy, Jeżeli odpręzysz za bardzo układ wydechowy to stracisz na momeńcie obrotowym niszcząc zjawiska falowe. Jeżeli chcesz juz tak sie bawić to rozgałęz sobie układ za ostatnim tlumikiem dobierając odpowiedniui dlugość obu rur i średnice.

Układ wydechowy jest budowany pod konkretny silnik i jego zachowanie, czyli ilość spalin jaką generuje stopień spręzania i wiele innych. Zmiana średnicy układu może oprawić osiągi na górze ale niszczy duł.

Taksamo kolektor wydechowy jak to kolega Crit zauważył konczy sie w jeden a różnią sie jedynie tym cze schodzą sie w dwa czy w jeden czyli czy chcesz wiekszej mocy czy momentu obrotowego niżej.
  
 
Tak panowie,wszystko jest wazne ale najwazniejsze zeby pomoc koledze.Jak chce zalozyc dwa wydechy to niech zaklada.Powiedziec jak mozna a decyzja nalezy do niego.

A ja Ciebie Crit za jaja powiesze za te "fanaberie".Mysle ze Konrad tez sie przylaczy do zemsty za taka zniewage naszych toyotek.
  
 
Cytat:
2003-11-13 21:25:59, carinus pisze:
A ja Ciebie Crit za jaja powiesze za te "fanaberie".Mysle ze Konrad tez sie przylaczy do zemsty za taka zniewage naszych toyotek.



no i jeszcze się obraź napisałem fanaberia w pozytywnym tego słowa znaczeniu, bardzo ładnie to wygląda i fachowo, ale to nie zmienia faktu że to stylistyka, to tak jak spoiler dachowy do yarisa, już widzę jak poprawia osiagi i dociska yarka przy pokonywaniu 300km/h a mimo to sobie zrobiłem dwa wydechy czemu nie, ale chcę mieć pewność że to nie zwali mi parametrów, a takiej pewności robiąc samemu nie mamy i już, no można zrobić sobie dyno day ze spawarką i ćwiczyć he he tylko czy to sie opłaca ? jeśli motor seria to jedynie końcowy dedykowany od jakiejś dobrej firmy np. supersprint.
  
 
Cytat:
A ja Ciebie Crit za jaja powiesze za te "fanaberie".Mysle ze Konrad tez sie przylaczy do zemsty za taka zniewage naszych toyotek.


No ba niech tylko koleżka przyjedzie w niedzielke pod Andersa- przyjade wczesniej z wiatrowka io bede wyczekiwal srebrnej strzałki
A tak na powaznie: to czy estetyczne czy fanaberie kij w oko, jak zwal tak zwal, poprostu nam zazdrosci hihiiii
pzodr all
  
 
grunt byś sobie nie sp... sprawy i nie pogorszył osiągów, albo jeszcze ja tylko jedna rura dymi, to już porazka totalna...
  
 
Crit-Ty sie juz tutaj nie tlumacz,i tak masz przechlapane.Przy jakiejs najblizszej okazji spijemy Cie z Konradem tak ze bedziesz 3 dni do tylu chodzic.