MotoNews.pl
  

Co ile km rozrzad w Vectrze B? - pls wiecej opinii

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc,
Jak w temacie - zbieram informacje po jakich przebiegach robiliscie wymiane rozrzadu, ewentualnie po ilu wam strzelil itp.
chcialbym poznac to od strony uzytkownikow (ile mozna przejechac- od jakiego przebiegu mozna zaczac sie bac ) bo od strony zalecen opla wiadomo - co 60 tys.
PS. Prosze o opinie tylko uzytkownikow Vectry B
PZDR
Dab

[ wiadomość edytowana przez: Dab dnia 2002-10-07 14:42:08 ]
  
 
Jak zalecają w Oplu co 60 tyś to ja bym sie posłuchał tych rad, bo mozeszprzejechac nawet 100 tys. i nic nie bedzie a mozesz przejechac i 61 tys i Ci pęknie ( to zalezy głównie tez od innych podzespołów) Ja zawsze wymieniam tak ok 65tys. góra 70 tyś. pozdrawiam
  
 
ja też nie mam Vectry B, ale też se odpowiem
wymień po 60 tys km, w X20XEV tak jak pozostałych oplowskich 16-tkach siadają strasznie plastikowe rolki prowadzace. Koszt wszystkiego razem poza ASO z wymianą to jakieś 400-450PLZ, a zaoszczędzisz kupę kapusty, bo możliwość zerwania po tym przebiegu rośnie 2x szybciej niż przejechane kilometry.
Zresztą poczytaj sobie choćby ostatni Auto-Świat... piszą m.in. że dobrze wyglądający pasek (oględziny w ASO) potrafi się zerwać 300m po wyjeździe z warsztatu... tego NIE JESTEŚ WSTANIE PRZEWIDZIEĆ.
A w Oplu jesteś raczej wstanie: na 99% się w końcu zerwie
  
 
Ja wymieniłem po 90 tys km poszły wszystkie nowe rolki + pompa wodna. Wg mechnika zagrozenia nie było jedyne co to zaczeła podciekać delkatnie pompa i zaczeło szumieć łożysko jednej rolki.
silnik 16 16V
PZDR
  
 
Pierwszy wymieniłem po 70tys razem z rolkami. Następny po 140tys, tym razem bez rolek. Pilnie nasłuchuję.
  
 
Ja nie wymieniałem jeszcze, ale znajomek od którego kupiłem auto wymienił komplet+pompa wodna przy 45 tys. (trochę wcześnie, ale auto służdowe więc nic nie płacił). Silnik X20XEV.
z informacji od znajomych i "speców" z aso:
- pierwsza wymian ok. 90 tys.
- później co 60 tys.
Kumpel w inentyczym silniku wymieniał przy 99 tys. i po rozbiórce okazało się, że jeszcze było ok (choć nie wiadomo na jak długo).
Pozdrawiam
rmickey
  
 
Ja nie wymieniałem jeszcze, ale znajomek od którego kupiłem auto wymienił komplet+pompa wodna przy 45 tys. (trochę wcześnie, ale auto służdowe więc nic nie płacił). Silnik X20XEV.
z informacji od znajomych i "speców" z aso:
- pierwsza wymian ok. 90 tys.
- później co 60 tys.
Kumpel w inentyczym silniku wymieniał przy 99 tys. i po rozbiórce okazało się, że jeszcze było ok (choć nie wiadomo na jak długo).
Pozdrawiam
rmickey
  
 
Nie mam Vectry, ale z żelazną konsekwencją wymieniam co 60tys. O ile pracę rolek napinających można od biedy zweryfikować i zawczasu wymienić to pasek trudno. Kto oceni wiarygodnie stan zużycia zębów, stopień zestarzenia gumy na podstawie oględzin jeśli nie ma widocznych uszkodzeń. Uważam, że kosz rozrządu w porównaniu z ilością sałaty na remont silnika w przypadku awarii mówi wszystko. Ja żądaw wpisu w ksążkę napraw przebiegu idaty przy której była wymiana, w razie czego jest szansa na dochodzenie kaski z tyt gwarancji, a jak ci mechanior powie panie jest ok, a za 300km trzaśnie to się wszystkiego wyprze.
Pozdr Janusz
  
 
witam.
vectra B 1.8, ostatnia wymiana po 76 tyś(pasek,rolki, bez pompy,przy czym rolki były w dobrym stanie)
teraz wymienię sobie po 60 tyś (pasek,rolki i pompę)
pozdr.
  
 
Zachecam do zamieszczania kolejnych opinii w tym temacie.
PZDR
Dab
  
 
...

[ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2004-06-01 15:09:52 ]
  
 
Ja wymieniłem po 80 tyś. Mam VECTRE B X17DT. Wymieniłem pasek rolkę prowadzącą i napinającą mimo tego że w książce i instrukcji pisze po 120 tyś. Moje zdanie jest takie że lepiej wydać wcześniej 500 zł niż poźniej 3000 zł na naprawe silnika.