MotoNews.pl
  

Polerowanie kanałów dolotowych.......

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
??????????????? Czym to się robi?????????????? Papierem ściernym???????? A kolektor dolotowy???????? powiedzcie!!!
  
 
Najpierw wymień dolot na bardziej sensowny (może z Caro Plus).
  
 
ile taki dolot kosztuje i czy wymaga jakiś duzych nakładów finansowych ?
  
 
????? wymienić ????? eeeeeeeeeee ))) to jest 1,6 DOC.......
  
 
Bardziej szlifowanie niż polerka... Najlepsze narzędzie to DREMMEL multi, ja używałem wiertarki i giętkiego cięgna. Do tego 2 kpl. kamienie szlifierskich (do wiertarki) i usuwamy wszystkie gwałtowne przejścia, nadlewki i "nietrafiania" kanałów.
  
 
Z dolotem nic nie pozamieniasz - kolektor jest dostosowany do urządzenia zasilającego (gaźnik, GLI, GLI+, GSI+). Jeśli bedziesz zdejmował głowic to zmień kolektor na rurowy od caro GSI - koszt od 20-50 zł - giełda. Pasuje do każdego CARO.
  
 
Kanałow ssacych nie nalezy polerowac drobnym papierem,wystarczy ja przetrzesz je 120 lub 220.Na poczatku nalezy posłuzyc sie diaksami i wspomnianym dremelem lub wiertarka pnumatyczna (13tys obr) z wałkiem gietkim.Do polerowania warto uzyc papier ów na trzpieniu lub starej osi przepustnicy (papier wkładamy w szczeline i nawijamy go sporo).Do wydechu warto uzyc freza do aluminium z uwagi na duza ilosc materiału do wybrania.
  
 
..a tak wogóle to wysoki poler ma sens tylko w moejscach największej prędkości przeplywu mieszanki-zawory+zmiana ksztaltu ,okolice gniazda i prowadnicy..gniazdo zaworowe można śmialo rozwiercić o 2mm(ssące) i 1-1.5 (wydech) po dotarciu przylgnia szer.1.5 mm wystarczy w zupełnosci..

[ wiadomość edytowana przez: Ireq dnia 2002-10-04 23:46:01 ]
  
 
oki do tych co to robili wiertarka i papierem
Ile czasu wam zeszlo i jakiej grubosci papier czy tak jak pisze yaro_D 120-220 czy ktos jeszcze cos innego proponuje
Szlifowanie na mokro czy radzicie na sucho ?
  
 
..polecam dobrej jakosci płótno scierne i na sucho..(maska przeciwpyłowa!)
  
 
a ja uzywalem papierow 80-180 i 1000! wiem ze powiecie ze to niedobrze bo nie powinno sie az do polysku tego szlifowac ale z wlasnego doswiadczenia zauwazylem ze to dalo mi duzo wiecej niz samo wyrownywanie 80 i 180 . Oczywiscie wyglaskalem kanaly do i wylotowe oraz sama glowiczke. Nie jest to jeszcze ideal tego co chcialem zrobic ale mnie sie podoba a poza tym odczulem efekty . A kanaliki czyscilem wynalazkiem nawinietym na zwykle wiertlo wiertarki. hehehehe najpierw nawinolem kawak zwykej wykladziny a pozniej papier i zzzzzzzzzzzzzzzzzzz I w ten oto sposob uzyskalem wrecz polysk kanalow
  
 
Kolega polerował mi kanały w głowicy 1,4 16v i używał takiej maszynki podobnej do tej jakiej używają dentyści. Najpierw używał frezów, póżniej papier ścierny przyklejany taśmą dwustronną do wałka(wiertłą. bolca ośki w zależności od potrzeby bądż posiadania takowych) póżniej używał maleńkiej ośki polerskiej z nawiniętym na jej końcu filcem i pasty polerskiej Auto Max.Doloty robił dwa tygodnie, niestety wydechów nie zrobił bo ja już nie miałem cierpliwości i czasu (kolejne dwa tygodnie) i tylko zdjął nadlewki za pomocą frezów.
Ogólnie bardzo upierdliwa robota na długie zimowe wieczory.
Pozdrawiam
  
 
ostatnio od pewnego mechanika ktoremu mialem oddac silnik do robocizny uslyszalem ze po operacji polerowania kanałów nalezałoby używać lepszego paliwa, a jeśli ktoś jeździ na gazie to wogóle nie ma sensu i jest wręcz niewskazane. czy ktoś spotkał się z taką opinią?
  
 
Ja spotkałem sie tylko z jedną opinią : polerka kanałów dolotowych w normalnie jeżdżonym autku (nie jakiś "racing dancing") nie jest polecana z jednego powodu - w kanale dolotowym paliwo powinno odparowywać jak najlepiej (polerka powoduje jego spływ - nie zatrzymuje sie, nie odparowuje dość dobrze)- sprawa generalnie istotna najbardziej przy rozruchu
  
 
Cytat:
2005-02-08 20:30:19, SKRABER pisze:
Ja spotkałem sie tylko z jedną opinią : polerka kanałów dolotowych w normalnie jeżdżonym autku (nie jakiś "racing dancing") nie jest polecana z jednego powodu - w kanale dolotowym paliwo powinno odparowywać jak najlepiej (polerka powoduje jego spływ - nie zatrzymuje sie, nie odparowuje dość dobrze)- sprawa generalnie istotna najbardziej przy rozruchu


Ja bym powiedzial ze nie tylko przy rozruchu - w calej fazie nagrzewania
  
 
Cytat:
2005-02-08 20:41:19, road_runner pisze:
Ja bym powiedzial ze nie tylko przy rozruchu - w calej fazie nagrzewania


nieprecyzyjnie to ująłem - tak chodzi zwłaszcza o fazę nagrzewania
  
 
Kanałów ssących nie poleruje się "na lustro",tylko wyrównuje niedokładności obróbki,czyli pozostałości po odlewie.
  
 
Jak to niewskazane? To chyba nie widział fabrycznych niedoróbek i niepasujących do siebie kanałów? Im mniejsze opory tym większe napełnienie.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Z tym polerowaniem dolotu to są dwie szkoły. Jedni mówią że robić papierem 200 zostawiając poprzeczne rysy do kierunku przelotu (żeby paliwo lepiej odparowywało), a inni robia dolot na lustro. Ja w poprzednim silniku rovera miałem doloty porobione na lustro (na końcu pasta polerska i filcowe końcówki polerskie) i było super. Bardzo ładnie sie wkręcał na wysokie i super pracował na gazie. Fakt - mam wtrysk, a wtryskiwacze są prawie pod zaworami więc raczej nie lał mi po ściankach benzyną. Z drugiej strony jakie paliwo ma tam odparowywać ??? Jak gażnik jest sprawny i rozpyla a nie leje benzynę do kolektora to po co robić rysy ? Może należałoby się przyłozyć do zrobienia gaźnika ? Nie wiem, tu są dwie szkoły polerowania. Z praktyki wiem że polerka na lustro kanałów dolotowych w japońskich silnikach motocyklowych zasilanych gaźnikami przynosi bardzo dobre efekty. I nic sie nie skrapla ani nie zalewa. I wydaje mi sie że zostawianie rys w dolocie jest praktyką stosowaną dla zrównoważenia niedoskonałości układu zasilania-który wlewa benzynę do kolektorów zamiast ją rozpylać jak nalezy. Osobiście- jak mam czas to staram się robić doloty "na lustro".
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-23 12:49:57 ]