Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() CAROPLUS POLONEZ Warszawa | 2003-11-14 15:31:35 a jak wymienić łozysko oporowe??
|
![]() Dunix Fiat 125p Lublin | 2003-11-14 15:32:57 Jak wyżej tylko nie ma potrzeby odkręcać miski... ![]() |
![]() Dunix Fiat 125p Lublin | 2003-11-14 15:34:44 Łożysko wyjmiesz jak zdejmiesz skrzynię. Jest włożone na wielowypuście i tyle. |
![]() SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2003-11-14 16:54:45 oporowe czyli jakie? dociskowe czy wyciskowe? |
![]() karlo BMW E-28 520i Wrocław | 2003-11-14 18:08:10 ja stawiam na to ze wyciek jest przez uszczelniacz walu korbowego . a co do lozyska to wystarczy zdjac skrzynke sciagnac lozysko z walka a nastepnie z tzw "łapy" a co do wycieku to nie wiem jakim cudem wyciek oleju moze byc wina lozyska oporowego ![]() |
![]() Mebig Miłośnik FSO Peugeot 307 Poznań | 2003-11-14 18:14:24 No opisze troszkę dokłądniej, rzyga z tylnej części slinika czyli wymieniając silnik, sprzęgło skrzynia to cieknie pomiędzy silnikiem i sprzęgłem i pomiędzy sprzęgłem a skrzynią. Więc sam sie zastanawiam skąd moze cieknąć w pierwszym przypadku, ale w drugim widze. I zaznaczam ze skrzyni cieknie olej silnikowy, nie olej ze skrzyni. Co jeszcze bardziej dziwne sprzęgło sie nie ślizga, a nie wiem czy tam są jakies kanały z olejem. Może to troche archaicznie wyglada ale lepiej tego przedstawić nie potrafie. |
![]() predki Miłośnik FSO Coupe, Caro+, Classi ... Pruszków | 2003-11-14 19:05:39 Olej z silnkia cieknie przez nieszczelny tylny simmerring na wale korbowym. Następnie dostaje się na tylną powierzchnie koła zamachowego i z niego jest rozrzucany na ścianki obudowy sprzęgła. Ścieka z tych ścianek i wydostaje się zarówno w okolicach tzw blaszanego półksiężyca-osłona koła zamachowego oraz otworem na śrubę wspornika rury wydechowej( modele przed Caro) oraz z pod osłony łapy sprzęgła. Sprzęgło nie będzie sie na razie od tego ślizgać chyba że ilości oleju będą tak duże,że nie nadąży ściekać po ściankach.
Spajk- łożysko jest tylko wyciskowe i jest to akurat łozysko oporowe-taką ma konstrukcję. Docisk nie ma żadnego łożyska. Dunix-na wielowypuście? raczej na tuleji wyciskowej, na wielowypuście to tarcza sprzęgła siedzi. Na koniec moja uwaga: uszczelniacz koniecznie dać firmowy np Corteco bo inny szybko poleci. Prawidłowe wbicie tego uszczelniacza przez osoby nie mające doświadczenia może być naprawdę trudne, a osadzenie go krzywo spowoduje na pewno wyciek i koniecznośc ponownej naprawy. |
![]() karlo BMW E-28 520i Wrocław | 2003-11-14 20:25:12 hehe ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bialy (A) Miłośnik FSO ![]() wawa | 2003-11-14 20:49:45 Nic dodać nic ując predki ![]() [ wiadomość edytowana przez: BIAŁY dnia 2003-11-14 21:12:18 ] |
![]() Dunix Fiat 125p Lublin | 2003-11-14 21:08:24
Zgadza się! Błąd w druku. ![]() |