MotoNews.pl
  

Polonez Atu Plus 1.6 GLI Vs. Polonezem Caro 1.6 GLE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!!
Czy w wyścigu równoległym na dystansie 400 metrów przy temperaturze powietrza około 0 stopni Celcjusza, Polonez Atu Plus 1.6 GLI (Bosch) z 1998 roku, z instalacją gazową Landilenrdso, jest w stanie wygrać z Polonezem Caro 1.6 GLE (gaźnik) z 1993 roku bez instalacji gazowej? Zakładając, że obydwaj kierowcy nie spóźnią staru, oraz, że obydwaj potrafią zmieniać biegi.
Tak na marginesie, to w tym porównaniu Atu moim zdaniem ma przewagę, ponieważ Atu ma opony zimowe Stomil-Olsztyn, natomiast Caro ma opony letnie Dębicy.
W katalogu jest napisane, że Atu ma 77KM i 122Nm, a Caro ma 87KM i 130Nm (dane z katalogu firmy Prego z `93 i `98 roku).
Jak myślicie, który powinien wygrać? Tylko proszę o konkretne odpowiedzi, a nie domysły
Pozdrawiam!!!
  
 
Abimex by dał radę a bosch to nie wiem
  
 
Cytat:
2003-11-16 17:01:41, danield pisze:
Abimex by dał radę a bosch to nie wiem


Dal by rade obejrzec oznaczenie GLE na klapie bagaznika
  
 
Oho,zaczyna się
A tak serio,nic Ci nikt konkretnego nie powie.
W GLE będzie przecież ważna kwestia regulacji,bardzo rzadko jest tam wszystko na tip-top.
A nawet zakładając,ze wszystko będzie ok,wyroby FSO cechuje duza przypadkowość
Ja tam stawiam na GLE,ma spory przyrost mocy przy wysokich obrotach,choć jest mniej elastyczny.
A czy ten bosh ma odcięcie paliwa przy 5500,jesli tak to raczej leży,z moich doświadczen z GLE wynika,ze warto go podkręcic pod 6 tys przy takich zabawach
Ale to wszystko gdybanie i tyle.
  
 
Cytat:
2003-11-16 17:06:04, road_runner pisze:
Cytat:
2003-11-16 17:01:41, danield pisze:
Abimex by dał radę a bosch to nie wiem


Dal by rade obejrzec oznaczenie GLE na klapie bagaznika




Hehe najwyraźniej kcesz powąchać spaliny z mojego pocztowozu
  
 
GLI (poza OLO) przy moim GLE (silnik 1.5AA ) wysiada Sorki ale nie mogłem sie powstrzymać
  
 
Co Wy wszyscy z tymi panienkami,juz mi się Ramzes z Janiem myli,a teraz jeszcze Road Runner
  
 
Road nie jest ostatnim który zapodał normalny avatar

GLI górą
  
 
Cytat:
2003-11-16 17:21:35, danield pisze:
Cytat:
2003-11-16 17:06:04, road_runner pisze:
Cytat:
2003-11-16 17:01:41, danield pisze:
Abimex by dał radę a bosch to nie wiem


Dal by rade obejrzec oznaczenie GLE na klapie bagaznika




Hehe najwyraźniej kcesz powąchać spaliny z mojego pocztowozu


Pamientaj ze moj jezdzi teraz na obu gardzielach - zreszta sam sie ostatnio przekonales

Ramzes - Olonez evo IV to AB czyli 1.5 GLE

Nabauab - a co nie stac mnie?
  
 
Niemam odcięcia przy 5500. Kręciłem go najdalej do 6350 obr./min i żadnego odcięcia nimam :]
  
 
Na gazie nie ma odcięcia,damy radę
  
 
Wiem, że nagazie niema odcięcia. Te 6350 obr./min było na gazie, ale na paliwie miałem 6200 obr./min :D
  
 
Jak masz dobrze wyregulowanego GLE to Bosch (zwłaszcza na gazie) ma szanse... jak ktoś tu napisał wcześniej - powąchać spaliny przeciwnika. I żadne kręcenie tu nie pomoże.
  
 
Cytat:
2003-11-16 16:58:59, LUKAS_FSO pisze:
Witam!!!
Czy w wyścigu równoległym na dystansie 400 metrów przy temperaturze powietrza około 0 stopni Celcjusza, Polonez Atu Plus 1.6 GLI (Bosch) z 1998 roku, z instalacją gazową Landilenrdso, jest w stanie wygrać z Polonezem Caro 1.6 GLE (gaźnik) z 1993 roku bez instalacji gazowej? Zakładając, że obydwaj kierowcy nie spóźnią staru, oraz, że obydwaj potrafią zmieniać biegi.
Tak na marginesie, to w tym porównaniu Atu moim zdaniem ma przewagę, ponieważ Atu ma opony zimowe Stomil-Olsztyn, natomiast Caro ma opony letnie Dębicy.
W katalogu jest napisane, że Atu ma 77KM i 122Nm, a Caro ma 87KM i 130Nm (dane z katalogu firmy Prego z `93 i `98 roku).
Jak myślicie, który powinien wygrać? Tylko proszę o konkretne odpowiedzi, a nie domysły
Pozdrawiam!!!



powiem tak z samego porównania mocy masz mikroskopijne szanse a dodatkowo porównywując charakterystyki silników zasilanych LPG zwłaszca I i II generacji i spodziewam sie ze ATU ma własnie II gen wiem ze mają z prawidlowo wyregulowanym gaźnikiem żadnych szans nawet mikroskopijnych bedzie wiec wyścig ok 65-70 KM kontra ok 85 KM wiec jedyna twoja szansa to wiara w swoje Stomile bedą miału duzo leprza przyczepność od dębicy oraz ze gość nie bedzie mial niskie umiejetności i straci przyczepność jeśli nie to bedzie nie porażka tylko pogrom

ale sprawa nie jest beznadziejna bo może ci sie udać zmniejszyć przewage Caro nad ATU zmieniając charakterystyke pracy LPG co pozwoli ci chwilowo podnieśc moc do porównywalnych wartości ale to wymaga troche zabawy
  
 
W tym konkretnym porównaniu przy dobrze ustawionym gaźniku (to bardzo ważne) to Atu nie ma większych szans. Po prostu wersja gaźnikowa ma lepszy ciąg, w szczególności na benzynie różnica jest duża. Ja kiedyś ścigałem się z GLI 1.6 (CE) ja byłem na LPG on na benzynie, kręcił ładnie, ale nie miał szans, żeby mnie wyprzedzić. Szliśmy równo. A dodam, że mam wersję AB i przez co gorszy most od 1.6... Dlatego w tym konkretnym przypadku uważam to porównanie za bezcelowe. No chyba, że kierowca GLE nie umie wykorzystać to co mu daje silnik.

Pozdrawiam
  
 
Hmm... Więc czyżby naprawdę Bosh byłby gorszy od gaźnika? Co do gazu to mam ten najnowszy, bodajrze II generacji. Co do tej instalacji, to ma ona (jak mówił monter) tzw. "inteligentny wtrysk gazu". Chodzi oto że komputer w zależności od stylu jazdy dawkuje różną ilość gazu. Np: jeśli ktoś jeździ delikatnie, to po kilku minutach komputer przestawia się na oszczędny program i dawkuje mało gazu; ale jeśli ktoś natomiast jeździ dynamicznie, to komputer przestawiając się zaczyna dawkować dużą ilość gazu.
  
 
Ja tylko powiem,że w zeszłym roku moim abimexem w Borsku miałem najlepszy czas wśród startujących na gazie-nie licząc oczywiście Janiowego zwei liter
  
 
Cytat:
2003-11-16 19:02:46, danield pisze:
Ja tylko powiem,że w zeszłym roku moim abimexem w Borsku miałem najlepszy czas wśród startujących na gazie-nie licząc oczywiście Janiowego zwei liter


Nie da się ukryć, że Abimex jeżeli chodzi o dynamikę to jest pod tym względem lepszy od Boscha, ale dobry !! GLE nie powinien mu bynajmniej ustąpić. Oczywiście jeżeli chodzi tutaj o wersję 1.6, gdyż ta dysponuje sporo większym momentem obrotowym i lepszym przełożeniem mostu.

Pozdrawiam
  
 
Ja tam dla odróznienia,jestem ciekaw jakby wyglądał wyścig GLEvsGSI,najlepiej na benzynie,bo tylko na tym jezdze.
Ścigałem się juz z kombi(zgadnijcie z kim)i nie chwaląc sie wygrałem raz,drugi przegrałem,bo z przejęcia ścigałem się na ręcznym
No ale to to inna buda i przełożenie.
Tak na marginesie moja seria wygrała z drugim GLE,który miał strumienice,sportowe tłumiki i kolektor GSI,więc nie zawsze to złoto(tuning)co się swieci.

P.S.Danield i Road,niech któryś z Was chociaż da blondynkę dla odróżnienia
  
 
Cytat:
2003-11-16 19:15:29, Nabauab pisze:


P.S.Danield i Road,niech któryś z Was chociaż da blondynkę dla odróżnienia




Ja tam przyznam się szczerze że preferuję blondynki ale ta dziewczyna ma niesamowite oczy i nie mogę jej zmienić