| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Krzysiek-Diackon Opel Astra G Caravan Piaseczno | 2003-11-17 13:14:14 Nie działa wyszukiwarka więc przepraszam że zaśmiecam...
Jaki olej byście doradzili: 1 Castrol RS 5W50 2 Total 5W50 3 Mobil 1 5W40 cholera zgłupiałem, ale pamiętam że chyba Tomek M. narzekał na Castrola, a Totala nigdy nie używałem... |
Petersen Klubowy Weteran Mercedes cls shootin ... Białystok | 2003-11-17 13:51:22 hahahahahahahahaahhaha Piotr ek jestes mistrzem |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2003-11-17 14:17:55 Castrol RS 5W50 ? Chyba taki nie istnieje Z tych bym wziął Mobila, albo dodał Valvoline |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2003-11-17 15:36:45 Wszystkie z w/w olejów są naprawdę dobre....
Ja osobiscie preferuję Mobila 1. Z Castrola korzysta Toyota - to też mi wystarczy za certyfikat jakości tych olejów. Na Totalu jeździ zdaje się Peugeot. "bierz co chcesz" jak mówiła pewna znana piosenka bierz co chcesz = bierz Mobila |
RICO__ Espero 1,5 LPG Kraina wiecznych lodów | 2003-11-17 16:22:27 Ja tam leje wszedzie takie oleje jakie od nowosci byly lane, coraz bardziej sadze ze czy castrol, czy mobil czy cos tam innego wlejesz to nie bedzie roznicy ( no chyba ze wlejesz olej za 10zl Nasze wozy musze jezdzic na olejeach z wyzszej polki ( niestety cenowo tez ) [ wiadomość edytowana przez: RICO__ dnia 2003-11-17 16:23:26 ] |
SPERmOjadEk Volvo V70 2,5TDI 97/98 Białystok | 2003-11-17 16:33:48 A ja z tych trzech wybrałem: Helius Syntetic SJ/CF 5W/40 za 104PLN/5l. Gratulując Wam słusznych wyborów, poczekam na przebieg, powiedzmy 400kkm w moim spermojadku, gdzie olejek wymieniam co 20kkm i zerknę na Wasze bolidy karmione "markowymi" olejami.
Zobaczymy, policzymy, ocenimy i...pośmiejemy się. Wy ze mnie lub na odwrót. PANOWIE nasze silniki są z przełomu lat 70-80tych!!! Radzące sobie na olejach klasy SG. Ja wybrałem "Dosię" Powodzonka |
RICO__ Espero 1,5 LPG Kraina wiecznych lodów | 2003-11-17 16:46:01
Jezeli masz 1,8 lub 2,0 to sie zgodze |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2003-11-17 16:49:40
Ja mam Mobila 1 5W50 za 100 zł./ 5 l. - więc mam markowy w cenie Dosi ale ogólnie rzecz biorąc przychylam się do Twojej opini - tylko trochę za żadko wymieniasz ten olej..... Olej wymienia się co 10-15 tyś km. ze względu na to ,że w silniku i oleju pojawiają się mikro-drobinki metalu...., a nie dlatego ,że olej się nie nadaję doi dalszego użytkowania..... (ja wymieniam co 15 tyś.). |
SPERmOjadEk Volvo V70 2,5TDI 97/98 Białystok | 2003-11-17 16:50:49 bedziemy się "kłócić" o ciut inną głowice i sterowanie zaworami? to jeno subtelne różnice ale, OK. chyle czoło przed wielozaworowcami do...pierwszego pękniecia paska, co się jednak zdarzyć może (i ja to miałem-bez żadnych konsekwencji dla głowicy i tłoków i, niestety niektórzy z Kolegów 1,5- tym razem jest to kosztowne doświadczenie) uprzedzam , ze się nie dam wciągnąc w odwieczny spór o wyższoć 1,5 nad 1,8-2,0 (lub na odwrót) |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2003-11-17 16:53:12 a do fanatyków silników 1,5 - radzę Wam przejechać się 1,8 lub 2,0 - ja mam 2,0 a mój teść 1,5 - naprawdę różnica jest zauważalna (zwłaszcza elastyczność) na korzyść 2,0. |
SPERmOjadEk Volvo V70 2,5TDI 97/98 Białystok | 2003-11-17 17:00:24 Jaco:
1. ściślej olej zmieniam co ok.20kkm, ale filtr ZAWSZE co 10kkm 2. Uważaj, bo "wojna" ( o silniki) wisi na włosku i mogą byc ofiary |
RICO__ Espero 1,5 LPG Kraina wiecznych lodów | 2003-11-17 17:06:51 Jaco, nie przecze ze 2,0 ma lepsze osiagi (zawsze te 0,5l wiecej ) ale jak na taka roznice pojemnosci to roznice w osiagach sa na prawde marne. Czemu sie porownujesz z mniejsza pojemnoscia, porownaj sobie espero 2,0 i nubire 2,0 i chyba zrozumiesz o co mi chodzi i zobaczysz moc dohc 16v |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2003-11-17 17:11:01 Spermojadek:
noo to faktycznie zmienia postać rzeczy i opisany przeze mnie problem nie jest aktualny w tym przypadku. RICO:
Tak ale silniki 1,8 i 2,0 przez to ,że są odprężone i niewysilone mają wysoką żywotność - na pewno większą niż 1,5. |
SPERmOjadEk Volvo V70 2,5TDI 97/98 Białystok | 2003-11-17 17:14:54 Tak ale silniki 1,8 i 2,0 przez to ,że są odprężone i niewysilone mają wysoką żywotność - na pewno większą niż 1,5.
[/quote] i to jest sedno sprawy
im mniej się kręci i trze-tym dłużej działa bezawaryjnie. czyż nie tak? [ wiadomość edytowana przez: SPERmOjadEk dnia 2003-11-17 17:16:50 ] |
RICO__ Espero 1,5 LPG Kraina wiecznych lodów | 2003-11-17 17:15:48 Sadze ze zywotnosc glownie zalezy od sposobu jazdy, regularnych przegladow itp. niz stopniem sprezania. |
rjsunset Daewoo Espero 1.5 16 ... Kraków | 2003-11-17 19:14:30
W sumie to nie wiadomo.... A to dlatego, ze silnik 1,5 jak sie kiedys dowiedzialem to lekka przerobka z Opla 2.0 Jest to silnik zmodifikowany - obcieli pojemnosc, zmniejszyli osiagi, a praca silnika jest b. kulturalna. Przeglądnijcie gamy innych silników, który ma moc max przy 4800 obr? To sie nazywa odprężenie. Właściciele 1,5 na pewno zauważyli że mogą przez dłuższy czas jechać z prędkością max. przy 4800 w przeciwięństwie do innych samochodów, w których ryk silnika i obawa przed uszkodzeniem przy 5500 i wyżej jest coraz większa i powoduje zdjęcie nogi z gazu. Chociaż ja osobiście czasem wolalbym 2.0, niby starszy, ale troche mocy zawsze by sie przydalo... |
piotr-ek | 2003-11-18 07:51:53 O oleju miało być! A silnik 1,5... jest jak silnik. Posiadaczom 1,8/2,0 proponuję spojrzeć na 105KM silnika 1,6 DOHC 16V z Lanosa. |