[126] elektryka - zmiana prądnicy na alternator

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pozdrawiam Klub Fiat Furious! Jestem klubowiczem FSO Auto Klub i jeżdżę Polonezem. W zeszłym miesiącu kupiłem Malucha dla żony. Dodatkowo zakupiłem silnik z alternatorem na przekładkę - i tu pytanie jak zainstalować elektrykę (wraz z rozrusznikiem w stacyjce) do Malucha, który dotąd miał prądnice i rozruch na linkę?
Proszę o fachowe rady. Klubowicz Teraderra.

[ wiadomość edytowana przez: schwepes dnia 2003-11-18 22:45:36 ]
[ powód edycji: bo temat nic nie mówi o treści posta.. a powinien!!! ]
  
 
Dolaczam sie do przedmowcy,moze wiecej jak podlaczyc alternator zamiast pradnicy?Zgory dzieki za jakis schemacik..
  
 
napewno musisz stacyjke zmienic (sprzedam nowke pozatym wywalic linke, odlaczyc ten stary uklad co jest przykrecony po lewej, pewnie zmienic regulator napiecia...
  
 
regulator napiecia zdemontuj, tam do niego dochodza 3 kable gruby cienki i cienki z grubym , ten ostatni rozdziel na cienki i gruby polacz gruby z grubym a cienki z cienkim i dalej normalnie kable do alternatora... (kazdy jest inaczej zakonczony wiec nie powinno sie sie tego zle podlaczyc - ale polak potrafi ).

Co do rozrusznika to tylko musi byc +12V do elektromagnesu kiedy ma on dzialac najlepiej dac przekaznik w okolice rozrusznika i pociagnac cienki przewod do kabiny ktory bedzie sterowal przekaznikiem) reszta identycznie, stacyjka nowa... albo jakis guzik na deske , tylko, zeby go nikt nie nacisnal podczas jazdy... co do linki od starego to lepiej zostawic w tunelu w razie "padu" normalnego rozrusznika zawsze mozna zalozyc stary i palic auto recznie...



[ wiadomość edytowana przez: ali_ dnia 2003-12-18 15:40:36 ]
  
 
Rozrusznik mam starego typu wiec nie bede tam nic grzebal..DZieki za porade