MotoNews.pl
12Rzemieślniczy wałek rozrządu do Poloneza (31055/0)
  

Rzemieślniczy wałek rozrządu do Poloneza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Szukam jakiś opinii na temat rzemieślniczych wałków rozrządu do silnika 1.6 z hydropopychaczami.
Ponieważ niemiłosiernie klepie mi coś w silniku (najpierw trochę, a po 500 km strasznie) podejrzenie padło na wałek - prowizoryczny pomiar suwmiarką na klawiaturze wykazał, że jedna dźwigienka wychyla się mniej od pozostałych o prawie 5 mm.
Czy macie jakies opinie na temat tzw. rzemieślniczych wałków rozrządu do tych silników? Pytam o to, bo dostanie oryginalnego, nowego graniczy z cudem, a o podróbkach słyszałem wiele złego. Świątek tłumaczył mi, że wszystkie rzemieślnicze wałki są za twarde do hydropopychaczy i szybko je wycierają.

ps. chętnie kupię oryginalny wałek

pozdrawiam
pilatus
  
 
IMHO rzemiosło=szmelc. Nie da się tego regenerować?
  
 
nie rozumiem stwierdzenia ze walek jest "za twardy"
glowna wada walkow rzemieslniczych bylo wlasnie to ze byly za miekkie bo nie umieli ich hartowac.
i taki walek mogl siąść u ciebie.a moze miales lipne szklanki .
ale 5mm to mi wyglada na walek.
kumpel kupil kiedys walek na grzegozeckiej i zrobil 1000 km.
a walki i waly sie teraz azotuje gdyz powloka utwardzona jest duzo twardsza niz po hartowaniu i po zabiegu tym walek nie wymaga dalszej obrobki wiec grobosc warstwy utwardzonej ma stala wartosc na calej powiezchni.
jak spr. walek jaka metoda byl utwardzany?
bierzesz pilnik i na w. hartowanym zostawi ryse a na azotowanym rysy nie bedzie.
sleszalem ze niektorzy TUNERZY AMATORZY po przerobieniu walka na szybki daja go do azotowania.
  
 
Nie jest tak łatwo z tym azotowaniem.
U mnie na polibudzie wykonują coś takiego. Za wał biorą chyba coś w granicach 200 PLN. Są tylko ale... Bo ponoć 3/4 wałuw wychodzi krzywych...
Po azotowani też cza jeszcze materiał obrabiać, bo trochę puchnie, tzn. cza chyba polerować.
Wiem to bo właśnie qmple dawali wał od BMW. Wychodzi to zajebiście, wał jest szary, taki metaliczny.
  
 
moje wiadomosci pochodza z fabryki Andoria i tam wszystkie waly korbowe sa azotowane. andoria ma swoja "azotownie" . niestety niewiem czy wal po azotowaniu sie moze skrzywic. koles ktory nas oprowadzal po fabryce twierdzil ze jest to b.dobra metoda wlasnie dla tego ze sie nie krzywia i nie trzeba ich obrabiac.moze wg tego kolesia polerowanie nie jest obrobka.

znalazlem adres http://www.andoria.com.pl/pc/
ENCYKLOPEDIA:
Azotowanie, nasycanie powierzchni przedmiotów stalowych lub żeliwnych azotem o temperaturze do 750°C w celu utwardzenia powierzchni i uodpornienia na korozję.

Rozróżnia się azotowanie:

gazowe, w atmosferze zdysocjowanego amoniaku,

jarzeniowe, w atmosferze zawierającej azot ulegający jonizacji podczas wyładowania jarzeniowego,

kąpielowe, w kąpielach roztopionych soli zawierających cyjanki (stosowane do utwardzania narzędzi ze stali szybkotnących).

Azotowanie plazmowe
http://www.platom.pl/
Jest ono nowoczesną, próżniową odmianą azotowania gazowego z wykorzystaniem zjawiska wyładowania jarzeniowego.

Azotowanie plazmowe polega na nasycaniu azotem powierzchni detali stalowych i żeliwnych w środowisku zjonizowanych gazów w zakresie temperatur 450 - 600ºC.

Zaletami tej technologii są:

możliwość precyzyjnego regulowania struktury warstwy azotowanej, zwłaszcza uzyskiwanie litych, nieporowatych, a także monofazowych warstw powierzchniowych (tzw. warstwa biała) oraz warstw azotowania wewnętrznego (tzw. warstwa dyfuzyjna bez warstwy związków),

intensyfikacja czasu procesów krótko i średniookresowych ze względu na przyspieszoną dyfuzję azotu.

Celem azotowania plazmowego jest poprawa trwałości części konstrukcyjnych oraz narzędzi poprzez zwiększenie:

odporności na ścieranie i zatarcie,

wytrzymałości zmęczeniowej,

odporności korozyjnej.

Azotowanie plazmowe zapewnia:

uzyskanie twardych, nieporowatych i nieutlenionych warstw,

możliwość azotowania detali wykonanych na gotowo, bez późniejszego szlifowania,

zmniejszenie do minimum odkształceń i naprężeń detali dzięki powolnemu dogrzewaniu i studzeniu wsadu z piecem,

możliwość uzyskania warstw na stalach trudnoazotujących się.

Parametry uzyskiwanych warstw azotowanych zależą od składu chemicznego i stanu obróbki cieplnej obrabianego materiału. Uwzględniane są indywidualne potrzeby zamawiającego usługę azotowania, wynikające z obciążeń eksploatacyjnych detalu.

Podstawowe parametry warstw azotowanych uzyskiwanych na różnych grupach stali i żeliw przedstawia poniższa tabela.



Tabela podstawowych parametrów warstw azotowanych uzyskiwanych na wybranych gatunkach stali i żeliw

Materiał* Twardość Grubość warstwy [mm]
[HV] [HRC]
stale konstrukcyjne węglowe:

10 (1.0301), 45 (1.0503), 60 (1.0601)
400 - 500 HV1 42-48
0,4 – 0,5mm

żeliwa szare i sferoidalne
400 - 600 HV1 42- 55
0,3 – 0,4mm

stale do nawęglania: 16HG (1.7131), 18HGT, 18HGM (1.7264), 18H2N2 (1.5920), 20HG (1.2162)
650 - 750 HV1 58-62
0,3 – 0,5mm

stale konstrukcyjne stopowe: 40H (1.7053), 40HM (1.7225), 34HNM (1.6582), 35HGS, 36HNM(1.6511)
650 - 800 HV10 58-64
0,3 – 0,5mm

stale konstrukcyjne do azotowania: 38HMJ(1.8507), 40H2MF (1.7741), 31CrMoV9 (1.8519), 33H3MF, 36H3M
850 - 1200 HV10 65-71
0,3 – 0,5mm

stale narzędziowe na formy do tworzyw sztucznych (brak polskich odpowiedników): 1.2311, 1.2312, 1.2738
850 - 950 HV1 65-68
0,1 – 0,3mm

stale narzędziowe do pracy na zimno: NZ3 (1.2550), NC10, NC11 (1.2080), NC11LV (1.2379)
900 - 1250 HV1 67-72
0,1 – 0,25mm

stale narzędziowe do pracy na gorąco: WCL (1.2343), WCLV (1.2344)
950 - 1250 HV1 68-72
0,1 – 0,25mm

stale nierdzewne i kwasoodporne: 3H13 (1.402, 1H18N9T (1.4541), 2H17N2 (1.4057)
950 - 1300 HV1 68-73
0,1 – 0,2mm

stale szybkotnące:SK5V (1.3202), SW7M (1.3343), SW18 (1.3355)
900 - 1100 HV1 67-70
0,02 – 0,05mm





[ wiadomość edytowana przez: PG dnia 2003-11-20 11:14:49 ]
  
 
Ja tego nigdy nie studjowałem i się niedowiadywałem, być może masz racje, może krzywią sie wały starsze, może wał musi być z odpowiedniego materiału itd.....
Myślałem nad tym w maluszku, ale ponoć właśnie była możliwość skrzywienia... taki wał to mażenie... tylko panwie zmieniasz....
Od tych kolesi tylko tyle wiem że cza delikatnie zebrać materiał bo po azotowaniu troszkę spuchnie a potem go delikatnie wypolerować.