MotoNews.pl
  

Dziwne zachowanie kontrolki i wskaznika cisnienia oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam takie pytanko do forumowych speców:
wczoraj zaobserwowałem dziwna rzecz, jak jade i skrecam dość ostro albo hamuje wskaznik cisnienia oleju spada mi na zero i zapala sie lampka oleju..na kilkanascie sekund i potem sama z siebie gasnie ( bez względu na jakich obrotach jest silnik ) a wskaznik gwałtownie podnosi sie na swoje miejsce ( zazwyczaj pokazuje w połowie skali) W momencie palenia sie lampki słychać że silnik pracuje troszke głosniej Na wolnych obrotach lampka nie zapala sie a wskaznik stoi ok nawet na mocno rozgrzanym silniku.
Spotkał sie ktos czymś takim? Oleju dolewałem, ale nie wiem ile jest na nim zrobione bo jeszcze nie zdązyłem wymienić ( filtr z
zewnątrz wyglada jakby miał 100 lat )
Aha może to złudzenie ale mam wrazenie ze dzieje sie tak głównie przy skrecaniu w prawo, dosławnie widze jak w miare pokonywania zakretu wskazówka powoli opada w dół..
  
 
Chciałem się przyłączyć do postu. W prawdzie nie mam wskaźnika ciśnienia oleju tylko kontrolke, ale objawy mam podobne - przy mocnym hamowaniu zapala się kontrolka i przez długi czas nie gaśnie i słychać że nie mam smarowania. U mnie pomaga dolanie oleju do kreski max.
  
 
U mnie jest to typowy objaw za niskiego poziomu oleju w silniku.
Najpierw sie zapala przy skrecaniu, potem jak nie doleje to przy hamowaniu, a pozniej to juz nawet przy lekkim luku sie zapala.
Sprawdz poziom oleju na bagnecie jak jest w polowie miedzy min. i max. to juz niewiem co jeszcze moze byc...
  
 
niby jest w połowie ale nie wiem czy ktos cos z bagnetem nie rzeżbił..widać slady jakiegos szlifowania na końcu i jak go sie wkłada na miejsce to czuć na samym końcu że o cos przyciera i sie lekko blokuje.....za długi jest??? ...


[ wiadomość edytowana przez: El dnia 2003-11-24 11:11:35 ]
  
 
jak mi tak zaświecało to dolewałem od 0.5 do 1.0 litra oleju,
a na bagnecie było 5 mm poniżej minimum (przed dolaniem oczywiście)
gorąco polecam nowy bagnet (albo pożyczony dla sprawdzenia)
bo szkoda panewek.
  
 
Kolego na początek zapodaj nam trochę szczegółów odnośnie twojego wozu jaki rocznik, bo np długość bagnetu w poldkach zmieniała się co najmniej raz - od MR 86 bagnet jest dłuższy więc jeśli masz np starsze autko (tzw borewicz) to istnieje szansa, że ktoś wymieniał bagnet i kupił ten dłuższy. Ogólnie, jak było to już wcześniej pisane, masz objaw typowy dla zbyt niskiego poziomu oleju. Niestety nie można wykluczyć, że masz również tzw dodatkową atrakcję w postaci urwanego smoka od pompy olejowej-w celu uzyskania tego efektu należy odpowiednio szybko najechać prostopadle do krawężnika tak aby impet udeżenia unosząc płozy pod miską olejowa odpowiednio mocno wgiął jej dno-charakterystyczny znak w postaci długiego wąskiego wgniecenia wzdłuż dna miski- to skutecznie naogół pozbawia pompę smoka i wtedy masz taki objaw nawet przy prawidłowym poziomie oleju.
Osobiście odradzam ci dalszą eksploatację autka bez ustalenia przyczyn bo możesz zatrzeć silnik na wale i to nawet dość skutecznie tak, że nieobędzie sie bez wymiany wału korbowego, o takich atrakcjach jak np obrócenie panewki niewspominając. Mam nadzieję,że masz świadomość,że wspomniana lampka nie służy do sygnalizacji za niskiego stanu oleju w misce olejowej. Lapka ta jest lampką ostrzegawczą,że z ciśnieniem - a własciwie jego brakiem dzieje się coś niedobrego i trzeba szybko zgasic silnik. Dopuszczanie do dalszej pracy w takich razach jest co najmniej niewskazane z opisanych powyżej powodów.
  
 
Polenez jest z 92 r silnik 1.5, objawy pojawiły sie wczoraj bez zadnego powodu, w nic nie udeżyłem miska teznie ma zadnych sladów wczesniejszych przejśc......a czy urwany smok nie objawiał by sie stałym spadkiem cisnienia a nie tylko przy przechyłach?
A tak na wszelki wypadek ile kosztuje nowa pompa oleju?

  
 
Ja radził bym sprawdzić ten bagnet. Jeżeli rzeczywiście są różne długości to może on trochę mieszać. Dolej oleju na max i sprawdź czy pomogło. Stawiam na jego niski poziom. U mnie jak olej mam na min to objawy są takie same.
  
 
Oprócz sprawdzenia bagnetu poprzez porównanie z innym polecam przy zmianie oleju i wlaniu 4L zaznaczyć sobie poziom na bagnecie. Coś w rodzaju kalibrowania bagnetu, jeśli nie chcesz kupować nowego
A co do objawaów to już koledzy powiedzieli - typowy niski poziom oleju
  
 
Jakie jest prawidlowe cisnienie oleju?? (to na wskazniku)
  
 
Cytat:
2005-07-01 00:50:44, dreX pisze:
Jakie jest prawidlowe cisnienie oleju?? (to na wskazniku)


Na zimnym silniku - 0,4
na rozgrzanym - 0,2

ale ja muszę się przyznać że nigdy tak nie miałem wskazówka na rozgrzanym spadała do zera, teraz wogóle już nie mam ciśnienia na budziku

ale najważniejsze nie jest wskazanie tego zegarka a kontrolka oleju
  
 
A jakie powinno byc cisnienie przy 4000 ob/min.
  
 
U mnie 0,4 i tak powinno byc chyba w rzeczywistości.

-----------------
--- Biały ---
ten zły admin
  
 
U mnie było 0,2 i po rozgrzaniu silnika spadało do 0,0.
Obecnie po wymianie czujnika oleju trzyma 0,35 na zimnym i 0,3 na gorącym na wolnych obrotach.