MotoNews.pl
  

[125p] Dane silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Od niedawna mam fiata 125p z 1975r. Z silnikiem 1.3.
Czy ktoś z grupowiczów pamięta następujące wymiary ?
Poziom pływaka w gaźniku
Rozmiar przerwy na stykach aparatu zapłonowego
Rozmiar klucza do odkręcenia koła pasowego wału korbowego

Z góry dziękuje za informacje.
Pozdrawiam
B.
  
 
Proszę Cię bardzo:
-odległość pływaka od pokrywy gaźnika: 5mm
-skok pływaka: 13.5mm
-odległość styków przerywacza: 0.42 - 0.48mm
-rozmiar klucza to bodajże 36mm
  
 
podepne się po temat bo tak moda tu panuje
Czy ktos z Was wie co to za silnik chodzi mi o charakterystykę , albo powie gdzie to znajdę. Chodzi o motor : FSO115C.076/52.....
dziękuję
  
 
Cytat:
2003-12-18 12:03:03, Dominik pisze:
podepne się po temat bo tak moda tu panuje
Czy ktos z Was wie co to za silnik chodzi mi o charakterystykę , albo powie gdzie to znajdę. Chodzi o motor : FSO115C.076/52.....
dziękuję




Dominik, żartujesz czy naprawdę nie wiesz Toż to najzwyklejszy, fiatowski, łańcuszkowy silnik 1500, taki jak w moim fiacie. Charakterystyke znajdziesz w książkach, które mogę Ci pożyczyć...
  
 
tak Przemku wiem ze to 1.5 z łańcuszkiem, ale nie znam (dokładnie) mocy w KM , momentu obr, sprężania itp charakterystyki tego motoru. Czy to jest ten wzmocniony?
  
 
Nie, wzmocnione byly juz FSO AB
  
 
Kiler nie do końca masz rację,występowały również wzmocnione silniki "fiatowskie".
Dominik troszkę danych:
Poj.skokowa: 1481ccm (średnica cyl.77mm/skok tłoka 79.5mm)
Stopień sprężania: 9
Moc maksymalna: 55kW(75KM) przy 5400obr/min
Maks.moment obrotowy:113Nm przy 3800obr/min
Kąt wyprzedzenia zapłonu: 5 + 2 st.
Kolejność zapłonów: 1-3-4-2
Jest to najpopularniejszy silnik w DF,z tłokami o wypukłych denkach,czyli nie "odprężony".
Jeśli coś jeszcze służę pomocą.
  
 
o to mi chodziło dzięks, kao
  
 
Dominik,mając Fiacika MUSISZ wyposażyć się w książkę na jego temat.Można z niej zasięgnąć naprawdę wielu przydatnych informacji.Ja miałem książkę o DF zanim usiadłem za jego kierownicą
  
 
domino, mozesz taka ksiazke otrzymac np ode mnie...
  
 
Cytat:
2003-12-18 12:52:05, KiLeR pisze:
Nie, wzmocnione byly juz FSO AB



Z moich informacji wynika ze miano 'wzmocniony' bardziej nawet pasowalo do silnika fiatowskiego niz do polonezowskiego AB a to ze wzgledu na fakt, ze w polonezowskim zmieniono jedynie walek rozrzadu i charakterystyke aparatu zaplonowego zas w fiatowskim polerowane byly zawory ssace w mniejscu przejscia z trzonka w grzybek, o pol milimetra splanowana glowica i jescze kilka innych zmian.
  
 
Cytat:
2003-12-18 17:41:05, SPAjK pisze:
domino, mozesz taka ksiazke otrzymac np ode mnie...


dzięki, dostałem pod choinkę książkę o DF od żony Taka zieloną z żółtym fiacirem Będę czytał caaaaaałą noc
  
 
Istnialy silniki wzmocnione z lancuszkiem stosowane tylko w 125p i z paskiem zebatym stosowane w Polonezie, a potem tez w 125p. Oba mialy moc 60 kW (82 KM), ten drugi oznaczano jako AB.
Ilosciowy zakres zmian w stosunku do standardowego silnika o mocy 75 KM byl wiekszy w silniku z lancuchem, poniewaz czesc z nich znalazlo sie standardowo w silniku z paskiem (75 KM, czyli AA).

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Według wspaniałej książki "Jeżdżę samochodem FSO 125p" z 85 roku silnik wzmocniony z łańcuszkiem 115c.076/56
moc 60kW +/- 5 %
moment 119 Nm przy 4000obr/min
kąt wp 7 stopni
stosowano gaźniki 34 DCHD-18
zastosowane zmiany: w tłokach pogłębione wycięcia dla zaworów ssących, głowica obniżona o 0,5 mm, sprężyny zaworowe selekcjonowane z dwoma podkładkami, zaworki polerowane w miejscu przejścia grzybka w trzonek, kanały ssące polerowane i korygowane przy gaźniku i głowicy...
  
 
mam łatwy problem a mionowicie czym różnią się tylnie błotniki od klasyka 125 i wersji pozniejszych?
zbna ktoś odpoiwedz??
pozdr
  
 
sa de facto takie same ale niektore pozniejsze nia maja juz z boku dziurki na mocowanie zaczepow z boku (mocowan jak kto woli), oraz to ze was konczacy rant blotnika jest podobnież w nich krótszy (w tych pozniejszych) a prog tylni dluzszy, ale to sa obserwacje z obcowania z rzemisolem wiec prosze o weryfikacje
  
 
Sa takie same. dziury na mocowanie zderzaka nie mialo chyba tylko zremioslo