MotoNews.pl
11 Ustawienie rozrzadu w 3SFE-problem. (31536/18)
  

Ustawienie rozrzadu w 3SFE-problem.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Koledzy pomozcie mi znalezc schemat ustawienia walkow rozrzadu wzgledem walu korbowego bo cos mi nie gra.Na walku nie widze wyraznych znakow do zgrania.Na pierwszej panewce owszem,jest zrobiony zabek ale na walku nie widze zadnego znaczka.Dodam ze pare miesiecy temu rozbieralem glowice i musialem na nowo ustawiac calosc.Po zlozeniu silnik nie chcial jechac na benzynie a objaw byl podobny do braku cisnienia w ukladzie paliwowym.Na gazie nie bylo problemu jednak dalo sie wyczuc brak wigoru jakim dysponowal przed remontem.Moje podejrzenia padly na zle ustawienie ale nie chce robic tego metoda prob i bledow.Na szczescie glowica jest bezkolizyjna i nie ma obawy o uszkodzenie.
Kolega Perzan kiedys tlumaczyl mi jak ustawic ale to nie dalo efektu.
Bede wdzieczny za kazde wzkazowki do prawidlowego ustawienia.
  
 
szkoda że przy rozbieraniu nie zrobiłeś śladu. u mnie są na obu kołach znaki które umożliwiają ustawienia rozrządu na 2 sposoby. na obu jeździ ok więc nie wiem po co są podwójne znaki
  
 
Na szczescie zrobilem sobie znaczki na zazebieniach obu walkow i to mam na bank dobrze ustawione.Problem pojawil sie z brakiem widocznych znakow do ustawienia kola pasowego walka i mozliwoscia przesuniecia samego kola wzgledem walka na 3 rozne pozycje.
  
 
Carinus, czy dobrze mysle, ze chodzi Ci o znaki na kole, ktore jest zalozone na wale korbowym ??

U mnie jest znak wytloczony na obudowie a kolo zebate na obwodzie ma wyciecie, ktore musi trafic na wytloczony znak. Poszukaj moze ustawia sie to na klinie ?? Masz klin na kolku zebatym na wale ?? Ciezko tak kurcze nie widzac cos poradzic ... Jak mi cos jeszcze do glowy przyjdzie to napisze ...

Powodzenia ...
  
 
No,na szczescie rozrzad juz ustawiony.Ustawilem wszystko patrzac na punkt zaplonu i wtedy dopiero zauwazylem ze kazde przesuniecie paska nawet o jeden zabek powoduje brak mozliwosci regulacji prawidlowego kata zaplonu.Teraz zostal mi jeszcze problem nierownej pracy silnika na benzynie.Efekt jest taki jakby wszystkie gary pracowaly z dziurami w obrotach lub nie dostawaly paliwa.Na gazie chodzi super a benzyna mi cos szwankuje.Zaraz sprawdze cisnienie paliwa na pompie moze niedomaga.
  
 
MOje gratulacje ...

a co do nierownej pracy to mozesz miec sklad mieszanki rozregulowany,

A wogule to na wolnych rwie, czy na wiekszych obrotach ??
  
 
Przeczyscilem filterek paliwa,ok.Teraz mysle o wtryskiwaczach.Silnik pracuje na calym zakresie obrotow z objawem niedostatku paliwa.Podczas zapalenia obroty przez chwile sa dobre,poczym zaczyna sie wszystko trzasc az do zgasniecia.Rozbiore listwe wtryskiwaczy i powymieniam je na inne,moze cos im zaszkodzilo a dodatkowo doleje innej benzynki bo to roznie bywa.
  
 
Sprawdz pompe może nie domaga, albo regulator cisnienia paliwa nw listwie
  
 
Byl sobie problem i juz po problemie.Winne bylo niedomaganie wtryskiwaczy i przez to silnik nie byl w stanie plynnie pracowac.Po remoncie zalozylem wtryski od cariny GTi i niestety sterownik nie byl w stanie dostatecznie otwierac wtryskow od 3SGE.Zalozylem stare i teraz chodzi super.Chcialem wtedy poprawic "kopa" na benzynce zakladajac wydajniejsze wtryski ale niestety.

Dzieki za pomoc.Najwieksze podziekowania dla Perzanka,ktory poswiecil sie dla mnie i rozkrecil silnik zeby sprawdzic ustawienie walkow rozrzadu.
  
 
Witajcie .Jestem tu nowym i mam nadzieje ze bede mogl na Was liczyc w razie klopotow z moja toyotka corolla 1.3 .
Grzes ( Carinus ) sasiedzie z ulicy co o tym myslisz?