Ładowanie - ile V?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Zdaje się że mam problem. Otóż przy okazji dokanano pomiaru ładowania w moim aucie i wyszło 12,0 V. Zdaje sie że powinno być coś koło 14V? Co może być zwalone?
Dodatkowo zauważyłem, że jak włączam dodatkowe odbiorniki elektryczne (np. ogrzewanie tylnej szyby czy foteli), przygasa podświetlenie deski. Tak chyba nie powinno być.

Co począć? Gdzie się udać (Wa-wa) żeby nie obdarli ze skóry?


Petereke
  
 
Powinno być ok 14 jednak nie wiecej niż 14,6 bo wygotujesz akumulator a te przygasanie to właśnie wina słabego ładowania najprawdopodobniej walnięty regler koszt ok50 zł + wymiana lub szczotki alternatora w najgorszym wypadku uzwojenie alternatora siada ale to wersja pesymistyczna proponuję zacząc od reglera
  
 
Cytat:
2003-11-28 12:12:07, Leon-Z pisze:
...najprawdopodobniej walnięty regler koszt ok50 zł + wymiana lub szczotki alternatora w najgorszym wypadku uzwojenie alternatora siada ale to wersja pesymistyczna proponuję zacząc od reglera



A co to k... jest ten regler? I gdzie tego szukać? I jak to sprawdzić czy działa czy nie?

Może jakis warsztacik polecicie?

Dzięki i pozdrawiam,
Petereke
  
 
Regler znajduje się z tyłu alternatora i jest odpowiedzalny za utrzymanie prawidłowego napięcia tj poniżej 14,6 reler to skrót od regulator napięcia pot. regler można samemu go wykręcić (2 śrubki ) i sprawdzić długośc i stan szczotek. W kwestji sprawdzenia to tylko empirycznie wymienić na inny i sprawdzić ponownie ładowanie jeżeli będzie ok no to regler jeśli nie to szukamy dalej innego sposobu nie znam
  
 
Petereke, regler to żargonowa nazwa regulatora napięcia w samochodach z poprzedniej epoki Były to take blaszane pudełka z przyłączonymi kablami przykręcone w komorze silnika. Od dawna zastąpiły je regulatory w postaci nierozbieralnego elementu na ogół zintegrowanego z alteratorem.
W Omesi B stosowane są dwa rodzaje alternatoró
1- DELCO w 2.0 ( z brrrrrr ASTRY) 80A
2- BOSCH w 2,5 i 3,0
Każdy z nichma śmierdzący obowiązek oddawać te 100 A przy napięciu 14,5 V.
Jeśli tak nie jest przyczyna tkwi albo w zużytym szczotkotrzymaczu i pierścieniach ślizgowych, albo instalacji ( stare zaśniedziałe końcówki) albo w regulatorze.
Znam w wawie warsztat, ktory mogę polecić, dali sobie radę i za rozsądne pieniądze. Jak chcesz, mogę dać namiar.
Pozdr, Janusz
  
 
A czemu nikt nie wspomnial o najprostszej przyczynie.
Luzny pasek, oraz złe podlaczona masa od alternatora.
To drugie, kiedys zwiekszylo ladowanie o 1 v. Pamietaj, ze ma byc 14,2 przy 2 tys obrotów.
  
 
Cytat:
Znam w wawie warsztat, ktory mogę polecić, dali sobie radę i za rozsądne pieniądze. Jak chcesz, mogę dać namiar.
Pozdr, Janusz




Jak byś mógł Janusz to ja bardzo chętnie skorzystam.

Dzięki,
Petereke
  
 
ladowanie od 13,7 do 14.2.Ja rowniez stawiam na slaba mase.pociagnij sobie bezposrednio z aku mase,miernik do reki i sam to sprawdzisz