MotoNews.pl
  

Pytanie o firmę Zomis

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie!
Planuję podarować sobie odrobinę luksusu i założyć centralny zamek w moim Caro. Dzięki forum dowiedziałem się, że właśnie w Zomisie można kupić fabryczny zestaw za 122 zł. Chcąc uniknąć wycieczki do Warszawy spróbowałem namierzyć jakiegoś dystrybutora producenta (Mera-Błonie) bliżej mojego miejsca zamieszkania. Znalazłem firmę w Łodzi, ale ich cena to prawie 300 zł! Na moje stwierdzenie, że to bardzo drogo odpowiedzieli, że zdażały się podróbki z nieoryginalnymi siłownikami po mniejszej cenie. W związku z tym mam pytanie do tych, co mają już jakieś doświadczenia z firmą Zomis. Czy części od nich są oryginalne, czy jest to w ogóle solidna firma?
W kwestii centralnego zamka mam jeszcze jeden dylemat. Wiadomo, że bez obsługi z pilota centralny zamek to prawie żaden pożytek. Czy ktoś z was może polecić jakiś solidny moduł zdalnego sterowania (koniecznie z sygnalizacją kierunkowskazami)?
  
 
generalnie Zomis ma nowe rzeczy z fabryki więc jak coś jest to fabryka to pakowała na tasmie, jesli chodzi i sterowniki to www.starmach.pl lub com.pl (nie pamiętam)
  
 
stary, poco w zomisie... zajrzyj na allegro, zamkow i alarmow tam mnostwo... polecam Super Fortece, multum funkcji i cena 120zł, wczoraj montowalem
  
 
Żaden uniwersalny central-zamek nie wytrzymuje porównania z zamkiem dedykowanym do konkretnego modelu auta jakim jest zamek Mery Błonie do Poloneza. W komplecie dostajemy wszelkie elementy mocujące i napędowe dostosowane do montażu w Polonezie. Czyli odpada gięcie drutów i kombinowanie z mocowaniem siłowników. Są dwa siłowniki master, trzy slave - jeden jest prawdopobnie do otwierania wlewu paliwa w Atu chociaż nie jestem w 100% pewien, bo może być też do klapy bagażnika w tym modelu. Jest gotowa wiązka z porządnymi złączami i centralka z przygotowanymi kostkami do wpięcia w gniazda zamontowane... (edytowane przez moderatora). Jedynie brak jest sterowania radiowego ale to moim zdaniem zaleta bo można, wykorzystując przewody z siłowników master, sterować centralkę dwoma minusami z centralki alarmowej. Na ogół takie centralki mają wyjścia sterujące podające właśnie masę po wysłaniu komendy z pilota. Centralki alarmowe z jednym wyjściem wymagają trochę kombinacji ( dodatkowy przekaźnik) i mogą sterować zamkiem w trybie sekwencyjnym tj zamknięcie, otwarcie, zamknięcie.... co nie jest takie uciążliwe.

---------------------------------------------------------------------------

EDYTOWAŁEM TEN POST ZE WZGLĘDU IŻ KOLEGA PODAŁ DOKŁADNE UMIEJSCOWIENIE PEWNYCH ELEMENTÓW ZWIĄZANYCH Z CENTRALKĄ
(moderator)

[ wiadomość edytowana przez: BIAŁY dnia 2003-11-28 17:28:10 ]
  
 
Kwestia wyższości zestawu fabrycznego nad każdym uniwersalnym jest moim zdaniem oczywista. Wystarczy popatrzeć na posty w innych tematach dotyczących centralnego zamka - w tylnych drzwiach trzeba nieżle pokombinować. Jestem tylko ciekawy czy ktoś z was ma może doświadczenia z podróbkami fabrycznego zestawy, a szczególnie z ich występowaniem w Zomisie.
  
 
Cytat:
2003-11-28 16:45:07, SPAjK pisze:
stary, poco w zomisie... zajrzyj na allegro, zamkow i alarmow tam mnostwo... polecam Super Fortece, multum funkcji i cena 120zł, wczoraj montowalem


No ja znalazłem, ale za 260zł (link). Gdzie Ty go kupiłeś? Też na allegro? Jak się sprawuje - wszystko działa prawidłowo?? Jeśli za 120 dają centralke, syrene z własnym zasilaniem i czujnik ruchu to ja się chyba na to rzucę. Kto to produkuje? Masz jakiś namiar na producenta/dystrybutora (na pudełku, w papierach)?

=========

O, już znalazłem więcej . Ale te za 120 np. to coś chyba nie są "Super" bo wygląda na to że to same centralki bez syreny i czujników Jak to jest dokładnie??


[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2003-11-29 01:05:45 ]
  
 
bez syreny i czujnikow... 120zł aleto juz bardzo zaawansowany alarm... geparda kupisz za 90zł a syrene za 20
  
 
Ja wam powiem, mam centralny uniwersalny i nie narzekam, sam go nie montowałem, ale jak zdjąłem boczek z tyłu to wcale kombinować nie trzeba by go założyć, ale nie polecam wogóle rozbierania boczków z tyłu w Plusach, 2 minutki rozbierałem, a składałem 30 minut a to przez to że tu boczekj schodzi w całości i nic nie zostaje na drzwiach, a jakoś trzeba go potem wcisnąć pod gumową uszczelkę od małego trójkącika. A jeśli chodzi o kombinowanie to niech ktoś zakłada se centralny w kadecie 3drz, tam to jest dopiero przesrane, ten pręcik popychający 3 razy wyginaliśmy pod kątem prostym i raz 45 stopni, no i jakoś działa, z kluczyka kożej, ale z pilota zawsze dobrze. Ja bym tam nigdy się nie bawił w jakieś dedykowane, 60 zł na giełdzie kosztuje z 4 siłownikami a chyba koło 100 z dwoma pilotami.
  
 
W Plusie z tyłu nie ma zdaje się popielniczek, więc montaż jest łatwiejszy (nic nie przeszkadza). Mogę się jednak założyć, że skok uniwersalnych siłowników nie jest na ogól dopasowany do skoku zamka, więc kłopoty z otwieraniem/zamykaniem z kluczyka lub ze środka prawie murowane. Ciekawy jestem też jak długo posłużą te najtańsze siłowniki. Co do cen zamka, to chciałbym żeby komplet z pilotami kosztował 100 zł - trzeba niestety dorzucić conajmniej jeszcze 50 zł.
Dziwi mnie też, że są jeszcze tacy, co wierzą w skuteczność alarmów - popatrzcie sobie kiedyś na reakcje innych ludzi gdy w samochodzie wyje alarm. Jeżeli dopatrzycie się jakichkolwiek innych poza zirytowaniem, to gratuluję. Jedną przydatną rzeczą jest funkcja antynapadowa (moim zdaniem lepszy jest jednak immobiliser z transponderem umieszczonym gdzieś indziej niż w kluczyku).
  
 
A ja dziś byłem w Zomisie (ojciec coś tam załatwiał) i natknąłem się na nówkę sztukę silniczek do poloneza wraz z skrzynią biegów Stał tam sobie na palecie
  
 
Cytat:
2004-12-15 17:52:59, eFeSOwiec pisze:
A ja dziś byłem w Zomisie (ojciec coś tam załatwiał) i natknąłem się na nówkę sztukę silniczek do poloneza wraz z skrzynią biegów Stał tam sobie na palecie



Stoja (staly) nawet 2 - jeden to GSI.

Podobno sa nie do ruszenia - zapas do zomisowskiego Truck'a...
  
 
Cytat:
2004-12-15 20:15:52, BolimA pisze:
Stoja (staly) nawet 2 - jeden to GSI. Podobno sa nie do ruszenia - zapas do zomisowskiego Truck'a...



Ja widziałem egzemplarz z tradycyjną pokrywą zaworów.
  
 
Cytat:
2004-12-16 16:50:40, eFeSOwiec pisze:
Ja widziałem egzemplarz z tradycyjną pokrywą zaworów.



2 m-ce temu staly dwa - jeden GSI a drugi chyba abimex albo bosch. Staly na paletach za metalowymi szafkami.
  
 
Cytat:
2004-12-16 16:52:25, BolimA pisze:
2 m-ce temu staly dwa - jeden GSI a drugi chyba abimex albo bosch. Staly na paletach za metalowymi szafkami.

]

ale może jakby się solidnie koło motorka zakręcić, to by jednak poszedł
  
 
Wątpię - nawet jeśli to na 99% jest bez prawa rejestracji. Byłem tam dziś i stał sobie nówka silnik DOHC 1.6 16V z Lanosa/Nubiry. Ale:
po pierwsze bez prawa rejestreacji,
po drugie nie wiadomo czy sprawny bo Zomis nie ma opisu tego silnika...
  
 
W AutoParts-ie mozna kupic 1,6 jaki sie chce 1,6 - bosh, abimex, delphi, lub bez osprzetu
  
 
W sumie to szkoda silnika, stoi tam i stoi
  
 
E tam,bez prawa rejestracji
  
 
W Zomisie najbardziej lubię rozmowy z szefem - p.Adamczykiem (o ile dobrze pamiętam nazwisko):

- "Dzień dobry, ile muszę zapłacić za to i tamto..."
- "Hmm... to i tamto..., hm... 100zł"
- "Daję 50zł"
- "Umowa stoi!"


  
 
Cytat:
2004-12-16 17:33:20, Makaveli pisze:
W Zomisie najbardziej lubię rozmowy z szefem - p.Adamczykiem (o ile dobrze pamiętam nazwisko): - "Dzień dobry, ile muszę zapłacić za to i tamto..." - "Hmm... to i tamto..., hm... 100zł" - "Daję 50zł" - "Umowa stoi!"



Dobre Naprawdę dobre Ten szef to jest naprawdę niezły Wyjątkowo twardy negocjator