Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2003-12-01 19:47:55 Jest specjalny dział poświęcony głownie właśnie tym silnikom - ŚWIAT DOHC. Myślę że niedługo ten temat się tam znajdzie "samoczynnie" .
Najkrócej to właśnie mocowania silnika inne i sajgon z głowicą. Jest ona jakby odwrócona (patrząc na wrzystkie wyprowadzenia), predki to bardzo ładnie opisał. Ponadto, z tego co mi wiadomo, na wałku wydechowym też od strony sprzęgła siedzi aparat zapłonowy czasami... |
Wafelj Daewoo Nubira II Warszawa | 2003-12-01 20:13:00 Jak ty chcesz wsadzić głwice z jedengo silinika do drugiego - nie będzie pasować - ine mocowania, inne średnice. |
Wafelj Daewoo Nubira II Warszawa | 2003-12-01 22:58:22
?? coś nowego słyszę. Wydaje mi się to jedynie możliwe jeśli ów silnik ma dokładnie taką samą średnice tłoków (albo sie na kostrukcji silnika nie znam co jest bardzo prawdopodobne ) |
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2003-12-02 00:51:10 no dobra
-zakladamy glowice ze 132 i jest OK -a co teraz z aparatem zaplonowym. przeciez nie ma otworu w bloku. -opcja1 aparat na walku wydechowym ale wtedy trzeba miec czujniki polozenia walu i komputer i jest OK -opcja2 dostosowanie ukladu zaplonowego z poloneza na 1 punktcie. tam byl tylko czujnik i dodatkowe kolo na kole pasowum no i modul i cewki .......itd. " uklad beznapedowy". moim zdaniem stosujac opcje2 nie ma potrzeby zmieniac glowicy tylko zdjac aparat i zaslepic otwor. a wydech poprowadzic tak jak w pol.z rowerem. i jest OK |
Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2003-12-02 01:03:53
Ale my tu rozważamy prawie identyczne silniki. Bloki są chyba we wszystkich takie same. Przynajmniej wszystkie na tłokach 84mm, te na 80mm to już coś inaczej porobione są. Jedyne różnice są chyba w osprzęcie, głowicy i mocowaniach. Np. mój silnik ma aparat zapłonowy w bloku, w innym miejsce po nim jest zaślepione, a sam aparat zamontowany przy głowicy, na wałku. Taka sama jest sytuacja z pompką paliwa - w przypadku zastosowania elektrycznej kolejne miejsce w bloku jest zaślepione. Tylko co wtedy zostaje do napędzania dla wałka pośredniego - pompe oleju . Wydaje mi się że tłoki również są te same niezależnie od ułożenia silnika (w wersjach 8V przynajmniej). Różnica jest chyba w misce olejowej. Silniki montowane poprzecznie są pochylone na jedną ścianę więc mają inną miskę i pompe olejową (lub tylko smok). ps. Możliwe że gdzieś się myle - swoją wiedze opieram na razie głównie na opisach z forum. Na szczęście jest tu trochę osób które fizycznie zetknęły się z różnymi rodzajami tych silników więc mam nadzieje że w razie czego mnie poprawią . BTW - dlaczego ten temat jeszcze nie wylądował w odpowiednim dziale |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-12-02 13:15:16
To jest możliwe. Fiat ma duzy bagażnik i koszt przewiezienia bedzie pewnie niższy niż np. SERVISCO. Trzeba tylko uważać aby nie urwać linki bagażnika, ani nie porysować butli - bo to dodatkowe koszty. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
ob-Piszczyk delta 1.6 DOHC 1991 ... Opole Lubelskie | 2003-12-02 13:36:20 1, należałoby zastosować głowicę od np Argenty - ma aparat zapłonowy(sam rozdzielacz) na wałku wydechowym - prawdopodobnie dałoby śię zastosować także kolektor dolotowy z Argenty - z wtryskiwaczami od lanci (może śą takie same) chyba że to gaźnikowiec
a jest też głowica od ARGENTY VOLUMEX - ta miała sprężarkę mechaniczną(chyba) 2, nie polecałbym wstawiać turbiny do zwykłego 2.0 - tłoki w wersji turbo mają wgłębienia - zmniejszenie stopnia sprężania ewentualnie szukać silnika z argenty na VOLUMEXIE - jeszcze niedawno leżał taki na szrocie pod lublinem 3,zaślepka na wałku od pompy nic nie psuje w pompie oleju - robi tylko za dystans i ułożyskowanie (oczywiście ta oryginalna ) |
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2003-12-02 19:13:19 jest jedna zasadnicza lipa
chyba nie podejdzie glowica ze 132 dzis patrzylem na rysunki uszczelek pod glowice porownywalem crome z argentom to sa 2 rozne uszczelki i kanaly nie pasuja jezeli 2 fiaty nie pasuja do siebie to co bedzie lancia -fiat ZAZNACZAM JEST TO TEORETYCZNE POROWNANIE NA RYSUNKACH Z KATALOGU zeby to dokladnie sprawdzic treba zeby ktos przylozol uszczelke do glowicy zaowazcie te glowice po wierzchu sa takie same tylko sa walki obrucone o 180 st. dlatego myslalem ze z cromy mozna by zalozyc do 132 obracajac walki i juz mamy kolektory i wyjscie wody po wlasciwej stronie. wydaje mi sie ze nieda sie zalozyc glowicy z 132 do lanci zeby kolektor ssacy byl na swoim miejscu gdyz w 132 z przodu blokujest kanal wody ok 10mm w lanci on bedzie z tylu bloku tak mi sie wydaje bo wyjscie wody z glowicy lancia ma z tylu wiec tak jak mowilem trzeba zostawic glowice i dopasowac ukl zaplonowy z poloneza |
polonezcaro . | 2003-12-02 19:25:36 A kup sobie lancie i będziesz miał z głowy, i w oryginale.... Za pare latek będzie niezly rarytas - o ile wsześniej nie przytulisz się nią do drzewa.... |
Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2003-12-03 00:58:29
I nikt się tym nie chciał zaopiekować Luudzie drodzy, żeby to było do 100km od Bydzi to bym na benie za nim pogonił... |
Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2003-12-03 01:14:27 To jest fotka mojego 131 z zalozona turbina z Cromy 2.0 8v. to dla tych ktorzy mowia ze to niemozliwe albo jakos specjalnie trudne. naturalnie moja turbina nie dziala, byla tylko tlumikiem przy odpalaniu silnika jednak nie ma wiekszych problemow z jej uruchomieniem. naturalnie tloki inne, dolot na wtrysku, itp itd ale jest to wykonalne. ----------------- Pozdrowienia Walezy Fiat 131 Abarth s2000 :) |
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2003-12-03 11:32:55 tak z ciekawosci gdzie masz alternator??
czy mozesz napisac oznaczenie silnika?? ja majac takie cus u siebie nie dopuscil bym zeby to nie dzialalo. moja rada: (po co odrazu wtrysk?) kupuj szybciorem gaznik do turbo i odpalaj ja 5 lat marze o czyms takim i albo niema turbo albo kasy a ty masz i nie uzywasz |
Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2003-12-03 15:13:48 alternator nie zalozony ale mam wszystkie mocowania zeby go dac po stronie ssacej. silnik to 132c2000. a turbo nie chce bo jest niedozwolone w rajdach a poza tym mam duuzo wieksza turbine w integralce i mocy jest tam grubo powyzej seryjne 200KM i wlasciwie to sam nie wiem czy chce miec taki silnik w 131. mam jeszcze jednego to moze zrobie jakas konwersje, czesci mam, tloki tez, tylko checi i czasu brak. a ja wole miec wysoko krecace dwa gazniki albo wtrysk na 4 przepustnicach, z turbina wcale sie dobrze nie jezdzi, mocno denerwuje mnie opoznienie doladowania po nacisnieciu gazu, mocno ogranicza to wlasciwosci trakcyjne auta. ----------------- Pozdrowienia Walezy Fiat 131 Abarth s2000 :) |
Qball16 Fiat 125 Combi Olsztyn | 2003-12-03 15:22:05 Tak to jest możliwe jednak dogadałem sie z kolesiem który mówil że wie już jak to zrobić!Ma mi pomóc w razie jakis problemów!!Silnik kupuje jutro!!Już nie moge sie doczekac kiedy to zloże razem!!Pozdrowienia |
dobry Miłośnik FSO ALFA ROMEO 156 SW 2, ... Łódź | 2003-12-16 02:07:02 może jak nie chcesz turbo to sprzedasz potrzebne do tego elementy (tłoki , korby , i samo turbo ) jak nie za wiele będziesz chciał rto może ja sobie założe, na rajdach nie jeżdże a troche mocy więcej zawsze by się przydało, lubię dobijać buców jeżdżących pięknymi nowymi furami po mieście |